gera schreef:
Nee hoor, ik ben me van geen kwaad bewust, als ik sarcastisch ben, dan maak ik ook gebruik van sterke overdrijvingen.
Wat betreft die circusgebouwen... De overheid doet veel te weinig aan circus, er gaan miljoenen naar allerlei orkesten en toneelgezelschappen, maar de meeste circussen draaien echt op hun eigen vermogen. Als hier nu eens wat aan gedaan werd, dan zou het allemaal veel mooier kunnen zijn en beter.
Circus word onder volksvermaak geplaatst, en derhalve krijgen ze geen cent, tenminste, niet in nederland.
Verder snap ik niet waarom de basisscholen hier niet te porren zijn om met de hele school tegen een goedkoop tarief naar het circus te gaan, zoals
dat in Parijs het geval is, want daar staan de circussen in het najaar naast elkaar en draaien van s'morgens tot 'savonds laat de ene uitkoop na de andere. Geen wonder dat die grote franse circussen materiaal hebben waar het kwijl van uit je mond loopt.
Citeer:
Dat van die circusgebouwen is helemaal niet verkeerd. Ik heb begrepen dat er ergens in Brabant nog een plan in de pen zit om een heel circusevenemententerrein te gaan creeeren. Wedden dat dit een fantastisch initiatief zou kunnen worden? Met Disney achtige attracties, circusshows, circusrestaurants, kortom, een compleet pretpark met circusthema.
En wat betreft het keurmerk, lijkt me goud om zoiets op te zetten, en daarbij voor de duidelijkheid ook een gigantische lijst met punten waar je op moet letten, die moet worden samengesteld voor het keurteam. Hoe strakker je dat van tevoren regelt, hoe beter. Ik zie er met plezier naar uit. En zou nu wel alvast in t vooruitzicht willen brainstormen met een team om te kijken hoe dat moet worden aangepakt en waar de sterke en zwakke punten zitten.
Ik vind dat wel een verkeerd en vooral zorgwekkend plan, want een circuspretpark gaat wel ten koste van de reizende circussen, want
als ouder met kinderen ga je dan liever naar zo'n compleet verzorgd pretpark, dan naar een rondtrekkend circus met verder geen attracties,
en die mensen komen dan vanuit het hele land, dus heb je er als reizend circus wel degelijk last van, dus hoop ik dat het er niet komt voor de circussen.