Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het Herman Renz orkest
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:11 pm 

Het orkest van Circus Herman Renz is een CD opname waard. Ook ik krijg er kippenvel van!

Alleen jammer dat het laten maken van een CD zo'n dure zaak is. Het risico dat je met enkele honderden CD's blijft zitten is helaas te groot.

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:15 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Het orkest van Circus Herman Renz is een CD opname waard. Ook ik krijg er kippenvel van!

Alleen jammer dat het laten maken van een CD zo'n dure zaak is. Het risico dat je met enkele honderden CD's blijft zitten is helaas te groot.

Jaa inderdaad zou wel helemaal geweldig zijn als er dit jaar CD uit komt!

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:31 pm 

Ron_Mikkenie schreef:

Of gewoon vragen aan de leden van Renz-vriendclub of ze een CD willen van het programma willen hebben.

Zo ja? Laat ze dan een (kleine) vergoeding betalen en krijgen ze de CD vanzelf thuisgestuurd.
Dan kun je altijd nog kijken of je een beperkte oplage laat maken voor de souvenirshop van het circus.

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:50 pm 

Er zal toch wel weer een DVD gemaakt worden en daar staat de muziek ook op :D Of vinden jullie dat niet goed genoeg 8)

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 3:12 pm 

henk onstenk schreef:
Er zal toch wel weer een DVD gemaakt worden en daar staat de muziek ook op :D Of vinden jullie dat niet goed genoeg 8)

Er is een DVD gemaakt van "Jungle Fantasy" en is nu te koop bij de souveniersstand.
Ik heb hem al gekocht en de muziek klinkt er lekker op.

@ spikemen

heb jij ook al gezien dat de slagwerker nu ook de percussie doet en nu ook een soort bord heeft waarop hij slaat en dan dat er allemaal verschillende geluiden eruit komen?

Nu ik toch weer bezig ben met het orkest kan ik de namen geven van de muzikanten die het programma begeleiden:

Alexandru Prodan - Basgitaar
Andrzej Jedlinski - Gitaren
Leonard Janikowski - Toetsen
Pjotr Pisula - Saxen & fluit
Robert Rzeznik - Trompet & toetsen & orkestleider
Valeriu Lesco - Trompet
Zbigniew Salega - Drums & percussie

Dit heb ik overgenomen vanuit het programmaboek van "Celebration".

Laatst gewijzigd door hermanrenzorkestfan op di apr 19, 2011 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 4:22 pm 

hermanrenzorkestfan schreef:
henk onstenk schreef:

Er is een DVD gemaakt van "Jungle Fantasy" en is nu te koop bij de souveniersstand.
Ik heb hem al gekocht en de muziek klinkt er lekker op.

@ spikemen

heb jij ook al gezien dat de slagwerker nu ook de percussie doet en nu ook een soort bord heeft waarop hij slaat en dan dat er allemaal verschillende geluiden eruit komen?

Nu ik toch weer bezig ben met het orkest kan ik de namen geven van de muzikanten die het programma begeleiden:

Alexandru Prodan - Basgitaar
Andrzej Jedlinski - Gitaren
Leonard janikowski - Toetsen
Pjotr Pisula - Saxen & fluit
Robert Rzeznik - Trompet & toetsen & orkestleider
Valeriu Lesco - Trompet
Zbigniew Salega - Drums & percussie

Dit heb ik overgenomen vanuit het programmaboek van "Celebration".

Ja ik het het al gezien ja ziet er goed uit.
En hoe vind je de muziek van dit jaar??

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 4:42 pm 

Wannneer ik naar een circus ga dan ga ik normaal gesproken niet voor het orkest. Maar een orkest zoals je bij het Nederlands nationaal Circus Herman Renz ziet en hoort kent zijn gelijke in ons land niet. De kwaliteit van deze muzikanten is zo ontzettend goed.
Het orkest laat het publiek extra genieten van de voortreffelijke voorstelling.
Wat een verademing vergeleken met andere in ons land rijzende circussen met hun ingeblikte muziek.
Wil je echte circussfeer beleven en genieten van goede muziek dan kun je dit alleen maar bij het Nederlands Naionaal Circus Herman Renz.

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 5:38 pm 
Site Admin

Frenk schreef:
Wat een verademing vergeleken met andere in ons land rijzende circussen met hun ingeblikte muziek.
Het orkest is vaak de sluitpost van de begroting. Zonde. Het geeft een extra dimensie aan de voorstelling. Al is het maar een drumstel en een keyboard.
Het orkest speelde gisteravond inderdaad super.

BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 8:49 pm 

spikemen schreef:
Afbeelding

heeey zie ik mezelf daar nou zitten :) Mooie foto's Ron!!

lijkt me echt geweldig om daar een keer te zitten en dan te genieten van de muziek en te kijken hoe de muzikanten geconcentreerd naar hun notenschrift kijken.

Geloof me: Dit is veel zwaarder voor de muzikanten die bijna elke dag 2 X 2 1/2 uur live spelen dan voor de bandleden van bijv. U2 die maar een concert van 2 uur hebben.

@ spikemen

Ik ben afgelopen zaterdagavond naar de show geweest en de muziek klonk (zoals altijd) geweldig en hoorde in sommige deuntjes ook de tamboerijn.
Wie bespeeld deze? De slagwerker?

Zo ja? Waar heeft hij hem dan bevestigd?
Onder zijn hi-hat?

BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 9:21 am 

Voor een optimale muziekbeleving moet je dus NIET in de orkestbak zitten. Daar hoor je voornamelijk het instrument van de man naast je. De toetsinstrumenten hoor je alleen maar omdat het geluid uit de luidsprekers aan de masten via het tentzeil achter/boven de tribunes terugkaatst naar de orkestbak. De timing klopt dus niet. En het klankbeeld ook niet want sommige tonen weerkaatsen nu eenmaal moeilijker. Waarom heeft elke musicus een monitorspeaker vlak bij zich staan?

De musici spelen grotendeels uit hun hoofd. De bladmuziek staat vaak langdurig op dezelfde bladzijde! Zeker als de voorstelling al wat langer ingespeeld is.

Verder is het inderdaad heel ander koek dan een popconcert. De muziek volgt de verrichtingen van de artiesten in en boven de piste. Robert Rzeznik kijkt daarom constant de piste in en past ter plekke het tempo van de muziek aan en laat hele maten herhalen (of juist wegvallen) als de artiesten "daar beneden" eventjes wat anders doen. Dat is vooral bij dierennummers aan de orde van de dag. De eenden van Frenky lopen echt elke keer anders en maken soms tussendoor ook nog even een circusnummertje...

En elke dag vijf uur spelen is ook andere koek. Popconcerten duren vaak maar 2 uur. Bij klassieke muziek is het vaak nog korter. Soms maar 1 uur. Om toch een volledig programma te maken treden dan meerdere musici achter elkaar op. Deze mannen zitten elke voorstelling 2,5 uur te spelen. Al hebben ze wel het geluk dat ze redelijk licht spelende instrumenten hebben. Je zult maar organist in een kerk zijn en 2 kilogram op elke toets moeten leggen om er geluid uit te krijgen. (Zwolle) En dan graag tempo houden! Dat hou je hooguit 70 minuten vol...

Waar alle musici mee te maken hebben, of het instrument nou licht speelt of een martelapparaat voor je handen is: de concentratie. Je moet er de hele tijd bij blijven. Zelfs de man die bij een concert alleen maar de paukenslag aan het einde hoeft te geven. Te laat is te laat... en in het circus met grillige tempowisselingen kon dat wel eens de grootste uitdaging zijn ooe het orkest.

BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 9:16 pm 

hermanrenzorkestfan schreef:
spikemen schreef:
Afbeelding

heeey zie ik mezelf daar nou zitten :) Mooie foto's Ron!!

lijkt me echt geweldig om daar een keer te zitten en dan te genieten van de muziek en te kijken hoe de muzikanten geconcentreerd naar hun notenschrift kijken.

Geloof me: Dit is veel zwaarder voor de muzikanten die bijna elke dag 2 X 2 1/2 uur live spelen dan voor de bandleden van bijv. U2 die maar een concert van 2 uur hebben.

@ spikemen

Ik ben afgelopen zaterdagavond naar de show geweest en de muziek klonk (zoals altijd) geweldig en hoorde in sommige deuntjes ook de tamboerijn.
Wie bespeeld deze? De slagwerker?

Zo ja? Waar heeft hij hem dan bevestigd?
Onder zijn hi-hat?

Ja het is echt ontzettend leuk om daar een keer te zitten maar zoals Ron al zegt je hoort vooral het instrument van de man die naast je zit..
De slagwerker heeft volgensmij geen tamboerijn dat doen de toetssenist denk ik. Hij heeft wel een nieuw electrich dingetje bij zijn drumstel zitten. Die gebruikt hij bijv. bij de Cubanen..

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 8:45 am 

Veel extra geluidseffecten komen inderdaad uit een keyboard. Of je nou een compleet kerkorgel of slechts een triangel nodig hebt: sampling doet wonderen! (al heeft het ook wel beperkingen, maar voor effectgeluiden is dat niet erg)

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 3:19 pm 

Ik ben nu bezig met een site over het Herman Renz orkest.

Hij is verre van af maar daar ga ik de komende weken aan werken.

Hier is de link naar de site:

http://www.everyoneweb.com/circushermanrenzorkest/

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 11:47 pm 

wat vinden ze daar bij herman renz van?

BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 10:25 am 

Bas-Roest schreef:
wat vinden ze daar bij herman renz van?

Eerlijk gezegd weet ik het niet.
maar ik denk dat ze het wel leuk vinden.

Je moet dit zien als een fan site en niet als een officiele site over het orkest.

Heb nog wat info van hun nodig dus van de week maar ff een mailtje sturen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00