Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 6:54 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 29, 2008 12:19 am 
Ook ik vind het GRSC erg "gesloten". Inderdaad ook door de hekken. En dat vind ik, ondanks de toelichting, erg jammerlijk. Zowel vanwege persoonlijke opvattingen: ik kijk bijzonder graag achter bij circussen (dieren, materiaal, mensen, enz.), maar anderzijds met name in verband met de huidige duscussie over dieren in het circus.

Het doel van de hekken en het oorzakelijk verband zijn duidelijk. Maar als er dan toch een paar man security rondloopt, waarom dan niet een ingang creëren tijdens gangbare werktijden (11 tot 19 ofzo) om juist openheid uit te stralen en gastvriendelijk over te komen. Gedurende die tijden is er altijd bedrijvigheid op het circusterrein (die worden verzorgd, stallen schoongemaakt, onderhoud wagenpark, voorbereidingen voor volgende plaatsen, artiesten trainen, enz.) waardoor er voldoende controle is. Dat 's avonds de hekken sluiten is volkomen acceptabel!!!!! Zouden eigenlijk alle circussen moeten doen!

Groet,

Robert

Berichtonderwerp: Re:
BerichtGeplaatst: za mar 29, 2008 10:19 am 

tjerk schreef:
Popov brengt toch wel spanning en sensatie. Als hij midden in de piste gaat zitten, is het altijd maar weer de vraag of het hem lukt weer op te staan...

Ik weet niet of meneer Popov nooit gespaard heeft voor een pensioen, maar hij moet zelf toch ook inzien dat hij al jaren niet meer is wat hij ooit was. Hij mag dan een levende circuslegende zijn, dat wil niet zeggen dat hij nu op 77-jarige leeftijd nog steeds op legendarisch niveau is. Vorig jaar schijnt hij gezegd te hebben dat hij in 2007 zijn carrière zou beëindigen, en het is misschien maar beter als hij zich aan die belofte houdt. Of zou hij echt blijven wachten tot hij in de piste sterft aan een hartaanval?

Zou wel een mooie dood zijn voor een circuslegende zoals hij.

Tommy Cooper is ook tijdens een toneeluitvoering overleden.

BerichtGeplaatst: za mar 29, 2008 7:56 pm 
Circussen staan meestal op parkeer-terreinen, grasvelden van gemeentes enz enz...Mag een circus jouw zomaar verbieden het terrein op te gaan? Het is immers geen prive-terrein, eigen grond.
Niet dat ik nu moeilijk wil doen, maar vind het wel intressante kwestie.

BerichtGeplaatst: za mar 29, 2008 7:59 pm 

max schreef:
Het is niet voor de grap dat bij het GRSC hekwerken rond tent en wagenpark staan en dat er een paar man security rondlopen en dat ook 's nachts. Men heeft bij dit circus een aantal jaren terug een brute overval gehad in Antwerpen door een criminele Tjetseense bende, die o.a. de ouders van Katja hebben beschoten, wat gelukkig goed is afgelopen. De hekwerken staan er dan ook voor het tegengaan van diefstallen en vernielingen en ter bescherming van artiesten, personeel en direktie en ook o.a. dat kleine kinderen niet bij de roofdieren kunnen komen. Dus bij dit circus doet men wel terdege aan preventie.
Dit is wellicht een voorbeeld voor de rest van de circussen om zo ook het e.e.a. te beveiligen.
En ze zijn wel terdege gastvrij bij dit circus, ik wordt altijd hartelijk onthaald en dan is het gelijk koffie etc. en een goede zitplaats, maar ja ik help het circus dan ook wanneer ze bij mij in Assen komen, met o.a. promotie en dat ook voor andere circussen.
Maar ja Sylvio droom maar lekker verder over jouw Belly-Wien.

Een voorbeeld voor andere circussen?

Dat hoop ik niet, dan hebben ze allemaal zo'n ongastvrije uitstraling?

Bovendien is het niet waterdicht. Ik kom achter de schermen altijd binnen!!!!

BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2008 12:47 am 
sylvio schreef:
Openheid.......daar zeg je wat. Dit is inderdaad niet de sterkste kant van het Groot Russisch Staatcircus. Misschien wel de zwakste kant........

Winter 2005/2006 was ik bij de premiere van het Groot Russiscg kerstcircus op het Malieveld. In de flyer stonden roofdieren vermeld, maar deze waren uiteindelijk toch niet gekomen.

Dus toen ik na afloop van de show directielid Ilja Smitt zag lopen vroeg ik of ik iets mocht vragen.
Antwoord: "Ja"
Mijn vraag:: '"Waarom zijn de roofdieren er eigenlijk niet?"
Waarop ik de letterlijke tegenvraag kreeg: "Waarom wil je dat weten?"
Mijn antwoord: "Ik ben circusvriend".
Het antwoord waarmee ik het moest doen was: "Ja ja, dat zeggen ze allemaal!"

Kennelijk werd ik als circusvriend ten onrechte geassocieerd met de dierenactivisten die buiten de tent stonden.

Mijn conclusie: soms worden circussen verdacht gemaakt door activisten. Dit keer was het andersom: een circusvriend wordt verdacht gemaakt door de circusdirectie.

Tezamen met de hoge hekken om het terrein en het gebrek aan enige openheid geeft dit bij mij de indruk dat je bij dit circus als bezoeker maar een recht hebt; betalen, de show bekijken en weg wezen!!

Ilja Smitt bedankt voor de gastvrijheid! :(

Bij dit circus word je niet erkend als circusvriend.

Gelukkig zijn er circussen als Herman Renz en Belly Wien! :)

Ik kan me iets bij de reactie van Ilja voorstellen. Zeker als er aan de poort activisten staan. Toch kan het je helpen dat je bijvoorbeeld door fotowerk te laten zien, namen te noemen van andere mensen die je kent uit de circuswereld, een cluborgaan als piste, nieuwsbrief of renz magazine te laten zien, een circusjas of pet te dragen om je uitspraak dat je 'circusvriend' bent kracht bij te zetten.
Door je vaak en regelmatig op een circusterrein te laten zien kan ook helpen.

BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2008 10:54 pm 

Vandaag ma. 31/03/08 staat in de Volkskrant een uitgebreid artikel over politica Rita Verdonk plus foto waarop ze te zien is in haar werkkamer op het Binnenhof en wat prijkt er aan de muur een ingelijst portret van de beroemde clown Oleg Popov, zo zie je maar weer dat hij tot in de politiek ook zijn fans heeft. Een prima keus!

BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 7:02 pm 

Dat is een kwestie van smaak. Ik beschouw Oleg Popov als een stok ouwe man die geen uitstraling voor in de piste meer heeft. Als vergane glorie uit lang vervlogen tijden. :(

Het verbaast mij zeer dat Rita Verdonk daarvan een poster aan de muur heeft hangen. Mijns inziens moet Rita Verdonk haar behang hoog nodig maar eens aanpassen aan de eisen van deze tijd. Geef mij maar liever een mooi affiche van het mij zo geliefde circus Belly Wien. Want daar kun je tenminste mee voor de dagt komen! :D

BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 7:43 pm 
Site Admin

sylvio schreef:
Dat is een kwestie van smaak. Ik beschouw Oleg Popov als een stok ouwe man die geen uitstraling voor in de piste meer heeft. Als vergane glorie uit lang vervlogen tijden. :(

Het verbaast mij zeer dat Rita Verdonk daarvan een poster aan de muur heeft hangen. Mijns inziens moet Rita Verdonk haar behang hoog nodig maar eens aanpassen aan de eisen van deze tijd. Geef mij maar liever een mooi affiche van het mij zo geliefde circus Belly Wien. Want daar kun je tenminste mee voor de dagt komen! :D

Zo zie je maar.. smaken verschillen. Maar we kunnen er over eens zijn dat Popov in zijn beste dagen een topclown was. Daar doen zijn huidige optredens niets aan af.
En wat betreft de foto van Rita Verdonk.... ik heb een foto hangen van Stan Laurel, en die is al een tijdje dood.

BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 11:19 pm 

Ik kan je meedelen, dat ik op mijn zolderkamer een wand vol heb behangen met circusposters, waarvan de meeste van het Groot Russisch Staatscircus zijn en waarvan vier met de beeltenis van Oleg Popov en ook een met Andre Nikolaev en verder nog posters van het Staatscircus van Moskou met o.a. vader en zoon Stoliraov en verder nog van Circus Althoff, Circus Herman Renz, Circus Harlekino en uit het buitenland van de paardenmusical Goa, Circus Krone en het American Circus.

BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 11:29 am 

Jullie zullen wel teleurgesteld zijn. Maar toch: ik heb geen enkele circusposter aan de muur hangen. Dus ook niet van Popov...

Maar fijn toch dat Rita Verdonk een poster van Popov aan de muur heeft hangen. Popov heeft (circus en clowns)geschiedenis geschreven. Samen met andere beroemdheden als Grock, Charlie Chaplin, de Hagenbecks, P.T. Barnum, Ernst Renz, Philip Astley, Oscar Carré, Alfred Court en Gilbert Houcke om maar eens een paar beroemde namen te noemen.

BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 12:29 am 

Tijdens de tournee door Nederland van het Groot Russisch Staatscircus zal niet Oleg Popov optreden maar een andere beroemde Russische Clown en wel Andre Nikolaev, recent ook nog te zien geweest in het Kerstcircus Den Haag. De voorstelling welke in Nederland zal worden gebracht duurt maar liefst twee uur en 45 minuten inclusief een pauze van 20 minuten. Dus de toeschouwer krijgt bij dit circus wel waar voor zijn of haar geld.

BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 7:49 pm 

Het GRSC zal in december een jubileumproductie brengen in het kader van de 10e productie in successie in Den Haag en het is haast wel zeker dat Oleg Popov dan ook weer zal schitteren in de piste van dit circus. Hij heeft na afloop van de Duitse tournee welke half mei is gestopt een operatie ondergaan in het ziekenhuis en heeft een nieuwe knie gekregen. Het gaat byzonder goed met hem.
En na een aantal maanden rust zal hij in december weer te zien zijn bij het GRSC.

BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 11:26 pm 

Max hoe zit dat nou met die door jou groots aangekondigde zomertour van dit circus???

BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 9:36 am 

Dit circus zou volgens jullie berichtgeving medio deze tijd door Nederland reizen?
Ik heb nog niks vernomen van aanwezigheid van dit circus in Nederland, kunt u hier meer over vertellen?

BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 11:54 pm 

In overleg met direkteur Willem Smitt van het Groot Russisch Staatscircus kan ik jullie mededelen, dat de op dit moment geplande tournee door Nederland, op het laatste moment moest worden gecanseld, dit i.v.m. met het afhaken van een grote landelijke sponsor. De direktie vond het zonder enige vorm van sponsering niet verantwoord om met een dure productie, als deze te gaan reizen. Men moet n.l. weten dat er zo'n 120 personen bij dit circus betrokken zijn, artiesten, personeel en directie, dus reken maar uit, wat dat per week kost!
Voor de circusliefhebber is er echter een troost, daar men met de komende kerstperiode dit circus kan bezoeken in Den Haag op het Malieveld van 19/12-2008 t/m 04/01-2009, men geeft dan maar liefst 30 voorstellingen. Op het programma o.a. twee grote groepen Chinese artiesten met diverse fantastische nummers, een byzondere roofdierendressuur, maar liefst vijf motorrijders tegelijk in een opengaande "Globe of Death", vele topacts uit Rusland en dan ook nog de wereldvermaarde zakkenroller Charly Borra en niet te vergeten 's-werelds beste en beroemdste clown Oleg Popov.
Als men de reisproductie wil bezoeken kan dat in Duitsland en wel vanaf 08/10 a.s. wanneer men de tournee opstart in Keulen. Zie verder de website van dit circus.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00