Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Althoff in Apeldoorn.
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2008 4:27 pm 

Gistermiddag heb ik een bezoek gebracht aan het Circus Althoff in Apeldoorn, ondanks het wat te kleine terrein stond het circus toch mooi opgebouwd en hebben de dieren behoorlijk de ruimte. Bij het circus Althoff staan ze dan ook maar zelden of nooit te demonstreren tegen dierenleed en terecht want Alberto Althoff is een dierenman pur sang, zoals hij met veel liefde de dieren presenteerd. Ook het programma is om door een ringetje te halen, voor de pauze het klassieke circus met o.a. een schitterend westerntableau met cowboys en indianen, de voortreffelijke clownerie van de Di Lello clowns met de Ned. Jenny en dan natuurlijk Alberto met de boerderijpaarden, varkens en ganzen in een mooie en kalme dressuur.
Na de pauze ondergaat het programma een complete metamorfose met in hypermoderne stijl een aantal mooie en flitsende acts van o.a. Gorgio met een formidabele act met diabolo's, Helena met een flitsende jonglage met vijf voetballen en zelfs brandende tennisrackets. Dan natuurlijk ook nog de Alex Ramien groep met drie razende motoren in de globe en tot slot het Rad des doods.
De finale is echt een prachtig geheel op zich. Mijn complimenten aan het adres van Alberto en zijn vrouw Katarzyna welke laatste verantwoordelijk is voor de gehele enscenering van de show plus aankleding en dan ook een pluim voor het geluid en de belichting.

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 7:24 pm 

Op zaterdag 14 juni heb ik circus Alberto Althoff in Barendrecht bezocht. De Alex Ramien groep met drie razende motoren in de globe en het Rad des doods waren toen niet in het programma te zien. Hoe zit dit???

(Het is terecht dat de slogan is 'Althoff, altijd anders.')

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 7:31 pm 

[quote="max"] en hebben de dieren behoorlijk de ruimte. Bij het circus Althoff staan ze dan ook maar zelden of nooit te demonstreren tegen dierenleed en terecht want Alberto Althoff is een dierenman pur sang, zoals hij met veel liefde de dieren presenteerd. quote]

Maar bij circus Belly Wien hebben de dieren ook de ruimte!
En Roman Zinnecker is ook een dierenman pur sang, die eveneens met heel veel liefde en geduld de dieren presenteert!

Maar hier staan ze elke keer te protsteren!
En dat vind ik onrechtvaardig! :(

Volgens mij gaat het er om dat Althoff geen wilde dieren heeft, maar alleen maar boerderij dieren. Het zal hem bij Belly Wien aan de aanwezigheid van giraf en tijgers liggen. Ik denk dat als Alberto tijgers in zijn programma zou hebben, hij ook activisten op bezoek zou krijgen.

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 12:11 am 

Martinique schreef:
Alex heeft vaak ook wel wat in de pap te brokken bij het circus van zijn schoonouders Rose Marie Malter en Jean Gebruers. Vanaf 1 juli staan deze in Blankenberghe aan de Belgische kust tot het einde van de zomervakantie. Misschien dat hij daar gaat helpen om alles in goede banen te leiden tot de shows vertrokken zijn en dat hij dan weer terugkomt? Dus dat hij mee gaat opbouwen. Vorig jaar stonden daar twee hele grote tenten dus misschien om die reden.

En waar haal jij dat ze weer in Blankenberge staan?

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:19 am 

sylvio schreef:
max schreef:
en hebben de dieren behoorlijk de ruimte. Bij het circus Althoff staan ze dan ook maar zelden of nooit te demonstreren tegen dierenleed en terecht want Alberto Althoff is een dierenman pur sang, zoals hij met veel liefde de dieren presenteerd. quote]

Maar bij circus Belly Wien hebben de dieren ook de ruimte!
En Roman Zinnecker is ook een dierenman pur sang, die eveneens met heel veel liefde en geduld de dieren presenteert!

Maar hier staan ze elke keer te protsteren!
En dat vind ik onrechtvaardig! :(

Volgens mij gaat het er om dat Althoff geen wilde dieren heeft, maar alleen maar boerderij dieren. Het zal hem bij Belly Wien aan de aanwezigheid van giraf en tijgers liggen. Ik denk dat als Alberto tijgers in zijn programma zou hebben, hij ook activisten op bezoek zou krijgen.

Dat acties bij Belly-Wien hebben totaal niets te maken met de diersoorten die bij dat circus aanwezig zijn. Respect-voor-Dieren Zaandam (RvD, bekend van de acties tegen dierwinkel "Rentenaar" en de regelmatige arrestaties van demonstranten aldaar) demonstreert bij Bongo waar slechts wat pony's en kamelen rondlopen.

De werkelijke reden voor de acties bij Belly-Wien is de internationale oproep tot het voeren van acties tegen dit circus door de Oostenrijkse "Verein Gegen Tierfabriken" (VGT) toen Belly-Wien in 2001 Oostenrijk verliet. De VGT had toen al 11 jaar actie gevoerd tegen Belly-Wien. Die oproep blijkt niet tegen dovemansoren gezegd: Zowel Circusleed als RvD voerden actie bij Belly-Wien.

Dit jaar is het stokje overgenomen door "Voorpost". Feitelijk zijn dit GEEN dieractivisten, al komt het aspect dieren wel ter sprake bij hun acties tegen Belly-Wien. Voorpost is een "nationalistische organisatie" die is gelieerd aan het Vlaams Blok en een vergelijkbare organisatie in Zuidafrika. Deze organisatie demonstreert tegen alles dat "niet Nederlands(talig)" is. In Soest bijvooebeeld demonstreerde deze groep van 18.00 tot 19.00 uur tegen het circus. Bij aanvang van de voorstelling verkasten de demonstranten naar een bouwlocatie is Soest waar binnenkort mogelijk een moskee wordt gebouwd en de circusfolders werden ingewisseld voor "stop islamisering" folders van dezelfde organisatie...

Op 21 mei heeft de Oostenrijkse justitie 24 huiszoekingen uitgevoerd. Daarbij is het complete archief van de VGT voor onderzoek in beslag genomen. 10 leden van de VGT zitten nog steeds in voorarrest. De verdenking volgens justitie: "lidmaatschap van een criminele organisatie". De VGT heeft in de 11 jaar veel gedemonstreerd tegen Belly-Wien. Zoveel zelfs dat de spanningen binnen de circusgezinnen hoog kon oplopen door de bijna dagelijks aanwezige demonstranten van deze pressiegroep.

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 9:56 pm 

Citeer:
Op zaterdag 14 juni heb ik circus Alberto Althoff in Barendrecht bezocht. De Alex Ramien groep met drie razende motoren in de globe en het Rad des doods waren toen niet in het programma te zien. Hoe zit dit???

De Alex Ramien Troupe had, nog voor dat het contract bij Althoff getekend werd, enkele afspraken voor gala's en tv-shows in andere delen van Europa. Dus er zullen gedurende het sezoen nog meer voorstellingen zijn waar ze hellaas ondbreken.
Wat betreft de zomerperiode, dan kunnen we allemaal naar de kermis in Tilburg om daar te zien wat Alex en companie doen. Ze staan daar op het grote plein met een eigen stunt/parade tent.

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 11:27 pm 

Het klopt inderdaad dat de Alex Ramien groep tijdelijk niet optreed in de piste van het Circus Althoff, door verplichtingen elders en dit betreft dan de plaatsen Alkmaar, Almere & Haarlem, hierna zij ze weer nadrukkelijk aanwezig in het prima verzorgde programma van Althoff, hun plaats wordt tijdelijk ingenomen door de Lagroni's met de act aan de strapaten, de komische cascadeursact in de Blues Brothers stijl en de bekende rola-rola act.

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 11:32 pm 

N.a.v. het bericht van Sylvio op mijn artikel over Althoff, kan ik jullie melden dat niet alleen Circus Althoff, maar ook het Staatscircus van Moskou en het Circus Herman Renz tot nu toe weinig last hebben gehad van de dierenactivisten en ook meldde mij Willem Smitt van het Groot Russisch Staatscircus dat hij in Duitsland geen enkele dierenactivist voor de tent heeft gehad, tijdens de winter en voorjaarstournee.

BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 7:08 pm 
Site Admin

CircusFreak schreef:
Max, ik snap niet dat men hier op het forum zit te wachten op dierenactivisten.
Er zal geen bericht zijn met de vraag of wanhoop naar dierenactivistn..

Mijn idee is dat circus, circus is en geen ramptoeristen object.

Lang leve het circus!, hoera, hoera.

wat is er op tegen dat Max goed nieuws meldt? Nou ja goed... voor Belly Wien niet, die vangt momenteel de klappen op.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00