sylvio schreef:
Op 18 juni heb ik in Rotterdam in de avond de uitgebreide show gezien van het concours hippique. Geweldig! Ik waande mij even in het circus.
Er werd een prachtige carroussel gereden, waaraan 60 paarden mee deden. Dit aantal was geen toeval, maar bewust zo gekozen vanwege het 60 jarig jubileum van dit spektakel. De dieren liepen o.a. 2 aan 2 en tegen elkaar in en maakten allemaal mooie figuren.
Ook werd er gereden met sierlijke tuigpaarden. En met 2 span en met 4 span.
Maar het meest zat ik op mijn stoel te springen van opwinding tijdens het kozakkennummer. Ik waande mij echt in het circus! En eigenlijk nog meer dan dat! Doordat de paarden in tegenstelling tot in een ronde circuspiste hier in een kolossaal grote rechthoekige 'bak' lopen konden ze op de lange stukken veel en veel meer vaart maken dan in een ronde circuspiste. Hierdoor kwam het geheel veel beter tot zijn recht. Tezamen met de opzwepende muziek en de spectaculaire stunts zoals aan het paard hangen was het een waanzinnige show!
Afgezien van het ontbreken van een circustent was het met paarden, kozakkenruiters, stunts en muziek net circus! Vandaar mijn vermelding op deze site. Alleen stonden er geen activisten voor de deur.
Mijn advies voor iedereen die van paarden en van circus houdt luidt dan ook: ga er volgend jaar heen!
Ik ben alleen bang dat er volgend jaar niet zo'n show is ter gelegenheid van de 61ste CHIO....
Overigens jammer dat ik het niet gezien heb, ik woon vlakbij...