Het bericht dat ik eerder op de website had gezet was verdwenen.
Citeer:
Dromen van mooie circusproducties met een mooie uitstraling, het is een beetje inherent aan de circuswereld. Wie roept er niet dat ie Cirque du Soleil achtige acts laat zien of dat ie met een mooi wagenpark wil komen. En niet alleen in de bestaande circuswereld, maar ook ernaast. Noem nu de studenten op de circusacademie. Nee, die moeten eigenlijk niks hebben van het traditionele circus, zij zouden allemaal wel Cirque du Soleilachtige producties willen neerzetten en dromen daar constant van. Piet Westerdijk droomt dus al jaren van het opzetten van een circus. En of het bij dromen blijft, wie zal het zeggen. Als er ergens een zak met geld vandaan komt, dan zou hij nog wel eens ver kunnen komen. En Piet is niet de enige die droomt en zijn kansen uitprobeert. Ook bestaande circussen die soms hun dromen waarmaken op de portemonnee van anderen, die hele tritsen schuldeisers kweken en desondanks toch doorgaan. Als Piet Westerdijk morgen een circusproductie tot stand brengt heeft ie in ieder geval 1 voordeel, tonnen euro's minder schuldeisers dan sommige circussen die hier draaien. De redactie van Circusweb geeft geen garanties op het waarmaken van dromen, maar gaan soms wel een beetje mee in de berichten die mensen naar ons toesturen, totdat het tegendeel bewezen is. En de redactie van Circusweb is niet de enige die soms mooie dromen aankondigt die misschien niet waargemaakt kunnen worden. De laatste 3 jaar heb ik ook berichten in bijvoorbeeld De Piste gezien van mensen die dachten het even te kunnen maken als nieuw circus, waar uiteindelijk na een valse start ook niet veel van is terecht gekomen. Als wij als nieuwsredactie moeten gaan wachten tot de eerste successen zijn behaald, dan zouden onze pagina's verdacht leeg blijven. Ook dingen die er nog niet zijn, maar er eventueel in de toekomst komen, krijgen in de toekomst een plekje op onze pagina's. Of we moeten er erg zeker van zijn dat het allemaal pure fantasie is. Bij sommige mensen weten we bij voorbaat al dat hun dromen nooit uit zullen komen.
Piet Hein reageerde hierop dat genoemde berichten over circussen in het magazine Piste toch waarheidsgetrouwer waren dan het bericht over Circus Valentino, want er is op zijn minst 1 gala gemaakt met die circussen. Of een seizoen gespeeld.
Hoe ik daarop reageerde weet ik niet meer precies, maar wel in de trant van:
We moeten nog maar afwachten of Valentino wel of niet in november een gala heeft, of een zak met geld. Verder zou het misschien kunnen zijn dat het hele bericht op de fantasie van deze familie Westerdijk is gebaseerd. Inderdaad. De redactie van Circusweb heeft al een tijdje contacten over de plannen om zo'n circus neer te zetten. Vandaag heb ik nog even nauwkeurig de berichten gelezen die Circusweb heeft neergezet, en ik zou het zo morgen weer doen, ook al had ik niks tastbaars. Wie niet waagt die niet wint. Ik neem als redactie dan maar risico's en kies voor avontuur in sommige gevallen in plaats van dat ik op zekerheid speel. Weet je dat ook meteen. Dat maakt me misschien meer circusmens dan al die serieuze redacteuren van circusmagazines die alleen dingen publiceren die ze echt zeker weten.