Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 10:05 pm 

Hartelijk dank voor je ruime bijdrages in deze topic !!

Echt goede foto's waren het, ik vond het fijn om volgen.

Graag tot je volgend verslag. Respect !

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 1:35 am 
Ik kan, na eerder gemeld te hebben van niet, de foto's weer zien. Vraag me niet wat het probleem was, maar plotseling veranderde de rode kruisjes weer in echte foto's.

een vraagje aan de fotoplaatsers...kunnen jullie deze niet in dpi iets kleiner maken? Hierdoor gaat het uploaden wat sneller en kan ik met een medium lan-verbinding wat sneller getuige zijn van jullie ijverigheid.

Overigens vraag ik me nog steeds af of je steeds weer op een andere plaats de opbouw, show en afbouw moet weergeven. Het lijkt allemaal op elkaar, ook al is de achter-ondergrond steeds anders.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 12:51 pm 

Lisa schreef:
Overigens vraag ik me nog steeds af of je steeds weer op een andere plaats de opbouw, show en afbouw moet weergeven. Het lijkt allemaal op elkaar, ook al is de achter-ondergrond steeds anders.

Ach, is op kermissites dan toch net hetzelfde....

Waarom schrijven de kranten allemaal over hetzelfde?

Zonder de foto's is het forum zo goed als dood.

En er zijn er heus wel die dat graag bekijken. (ja ik ook !)

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 1:00 pm 

Lisa schreef:
Ik kan, na eerder gemeld te hebben van niet, de foto's weer zien. Vraag me niet wat het probleem was, maar plotseling veranderde de rode kruisjes weer in echte foto's.

een vraagje aan de fotoplaatsers...kunnen jullie deze niet in dpi iets kleiner maken? Hierdoor gaat het uploaden wat sneller en kan ik met een medium lan-verbinding wat sneller getuige zijn van jullie ijverigheid.

Je HOEFT niet te kijken in de Topic's waar [foto's] bij staat. Laat de fotograven lekker foto's maken en die hier delen met de mensen die ze wel willen zien. Anders zou het hier inderdaad een stuk stiller worden.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 1:01 pm 
Site Admin

Circusboy schreef:
Zonder de foto's is het forum zo goed als dood.

alleen voor fotofreaks als Circusboy dan :evil:

maar een forum is nu eenmaal om met elkaar van gedachten te wisselen en niet om gedachtenloos op een paar mooie plaatjes te zitten geilen.

maar niettemin zijn de foto's natuurlijk een prachtige aanwinst voor ons forum! :clown

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 1:20 pm 

Niet iedere locatie is hetzelfde en het circus bouwt op iedere locatie weer net iets anders. In Wijchen staat het circus anders dan bijvoorbeeld in Nijmegen. Ik zet bij mijn topics bewust [foto's] erbij, dus nu kun jezelf een keuze maken of je deze topics wilt bekijken. Natuurlijk draait een forum niet alleen om foto's zeker niet, je kan met elkaar praten over onze hobby en op een gepaste wijze discussieren. Echter zijn foto's wel een mooie aanvulling, een krant, een tijdschrift worden ook ondersteunt met foto's. Persoonlijk vindt ik foto's dan ook leuker in een topic dan apart in een fotoboek, omdat je door dat ze in een topic staan er over kunt discussieren. Ik plaats mijn foto's ook op andere fora waar ze ook gewaardeerd worden. Ik neem aan dat ik in toekomst ook hier mijn foto's kan blijven posten, mocht circusweb een andere weg in slaan en geen foto's meer in een topic willen dan respecteer ik dit natuurlijk maar in mijn ogen zou het een gemis zijn. Ik geniet natuurlijk van het discussieren maar ook zeker van de foto's die andere fotografen plaatsen. Deze combinatie vindt ik juist perfect.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 1:40 pm 
Site Admin

Americano schreef:
Ik neem aan dat ik in toekomst ook hier mijn foto's kan blijven posten, mocht circusweb een andere weg in slaan en geen foto's meer in een topic willen dan respecteer ik dit natuurlijk maar in mijn ogen zou het een gemis zijn. Ik geniet natuurlijk van het discussieren maar ook zeker van de foto's die andere fotografen plaatsen. Deze combinatie vindt ik juist perfect.

ga vooral door met foto's posten... ze worden zeer gewaardeerd, ook door mij. mijn laatste reactie was meer richting circusboy die alleen maar foto's wilt op het forum.

mensen met langzaam internet moeten inderdaad geduld hebben maar dat is meer een luxe-probleem, als de foto's geladen zijn volgt de beloning. het is alleen vervelend als je de nieuwste reactie wilt zien en na weer een lange laadtijd slechts een inhoudsloze reactie leest.

ik streef er naar om als de discussies rond een fotoserie zijn uitgewoed, naderhand de foto's in ons circusweb album te stoppen.
@americano: heb jij er bezwaar tegen als ik dat met jouw foto's doe?

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 4:33 pm 

heuvels schreef:
Americano schreef:
Ik neem aan dat ik in toekomst ook hier mijn foto's kan blijven posten, mocht circusweb een andere weg in slaan en geen foto's meer in een topic willen dan respecteer ik dit natuurlijk maar in mijn ogen zou het een gemis zijn. Ik geniet natuurlijk van het discussieren maar ook zeker van de foto's die andere fotografen plaatsen. Deze combinatie vindt ik juist perfect.

ga vooral door met foto's posten... ze worden zeer gewaardeerd, ook door mij. mijn laatste reactie was meer richting circusboy die alleen maar foto's wilt op het forum.

Niet overdrijven he man.

Maar je kan toch niet ontkennen dat de andere delen weinig actief zijn. Alvast minder dan de foto's !

Ach, ik zie graag foto's ja, maar ook een discussie volg ik wel.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 5:03 pm 
Site Admin

Citeer:
Niet overdrijven he man.

Maar je kan toch niet ontkennen dat de andere delen weinig actief zijn. Alvast minder dan de foto's !

Ach, ik zie graag foto's ja, maar ook een discussie volg ik wel.

@Circusboy: Als je gaat roepen dat dit forum zonder foto's een dooie boel is dan kan je dit soort reacties verwachten. Er komen regelmatig nieuwe berichten in het forum, niet altijd met de bedoeling om er over te discussieren trouwens. En als er wat te discussieren valt gebeurt dat vanzelf.
En wat de rubrieken met de foto's betreft: ik heb persoonlijk veel meer waardering voor degenen die met regelmaat foto's met ons delen dan voor degenen die de reportages elke keer weer van commentaar voorzien. Dit vooral ivm de laadtijd van de foto's trouwens.
Misschien is het een idee om fotoreportages voortaan te voorzien van een poll waarin de forumleden kunnen stemmen over de kwaliteit er van?

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 5:24 pm 

Als dat mogelijk is, ja valt wel eens te proberen he ;)

Of dan gewoon een appart poll onderdeel openen.

En zo staan de fototopics & commentaren helemaal los van elkaar qua laden enzo.

Als je op een bepaalde foto('s) wil reageren kan je die eventueel ook in de polltopic zetten met je commentaar, of je geeft duidelijke beschrijving over welke foto('s) het gaat.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 6:14 pm 

heuvels schreef:
Americano schreef:

@americano: heb jij er bezwaar tegen als ik dat met jouw foto's doe?

Daar heb ik geen probleem mee hoor.

Waar ik wel een probleem mee heb is het feit dat er heel veel geknipt, geplakt, cq verwijderd wordt in een bestaand topic. Het lijkt wel of het topic van mij per uur veranderd. De redenatie er achter begrijp ik dan ook niet zo goed. Een forum is een online community waarin bezoekers onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn kunnen plaatsen en lezen. Ik vindt het dan ook zeer vervelend dat er berichten zo maar weg gehaald worden.

In het dagelijksleven is het gebruikelijk dat je elkaar bedankt als je elkaar een dienst hebt bewezen. Ik en vele andere fotografen hier nemen de moeite om de foto's te uploaden en ze vervolgens met bijhorend tekst te plaatsen. Dan is het natuurlijk leuk als mensen laten blijken dit te waarderen. Zo werkt het praktisch op ieder forum. Helaas worden deze berichten van dank gewoonweg uit je eigen topic gevist, ik vindt dit niet netjes !

Ik maak al vele jaren foto's en bezit dan ook een hele aardige collectie. Zoals bijvoorbeeld diverse reportages van Krone, de Nederland tournee, Louis Knie, American Circus, Arena en ik kan nog wel even doorgaan, deze foto's wil ik tzt wel plaatsen maar dan natuurlijk wel in een topic en dan te verstaan een topic waar geen berichten uit verwijderd worden.

Als hier geen ruimte voor is dan moeten we misschien een eigen circus forum maar gaan beheren waar deze communicatie wel mogelijk is, al vindt ik dit wel heel ver gezocht maar op deze manier beleef ik geen plezier er aan. Je schrijft een artikel hier komen reacties op en voor je het hebt gelezen zijn de reacties alweer weg, nee niet netjes dus, maar goed ik verval in herhaling. Ik moet maar eens gaan stoppen want ik raak een beetje geïrriteerd. Ik ga nu maar eens een circus bezoeken en lekker foto's maken, ik weet zeker dat ik me hierna weer wat beter voel.

Voor ik het vergeet, degene die anno 2009 nog steeds internet heeft via een analoge telefoonlijn, daar kunnen we geen rekening meer houden hoor, ik, jij, wij iedereen en ook dit forum moet met de tijd mee. Ik verklein mijn foto's al van 8 mb naar 800Kb dus ja, wat wil je nog meer ? Moet ik ze na betreffende personen na gaan sturen via een postduif, inmiddels hebben we de TNT maar dit terzijde. Ik verwacht overigens dat in DIT bericht niet geknipt gaat worden. Ik wens u allen een fijne avond.

Mvgr,

Americano

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 6:25 pm 

Wij hebben op circusforum een rubriek foto,s als je ze daar op zet met op de topic een verwijzing daar na toe is iedereen tevreden.

Joop

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 6:31 pm 

joop schreef:
Wij hebben op circusforum een rubriek foto,s als je ze daar op zet met op de topic een verwijzing daar na toe is iedereen tevreden.

Joop

Beste Joop,

Ik volg dit forum als sinds het begin.

Ik ben natuurlijk niet geheel wereld vreemd, door deze actie mis je nou net de essentie van het verhaal juist, de interactie.
Dit jaar ben ik al diverse malen bij Renz Berlin geweest, leuk circus vooral ook als het publiek mee doet.

Foto's plaatsen in de rubriek foto's en dit dan in een topic melden voelt als....

Videoschermen buiten een circus plaatsen, het plubiek uit de tent voor de videoschermen plaatsen en laten genieten. De artiesten merken niets van de reacties van de bezoekers vinden ze het leuk vinden het niet leuk, aan welke act (foto) moet nog gewerkt hebben zo voelt dat. Misschien begrijp je het misschien ook niet.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 7:30 pm 

Hoe groot of klein moet een foto zijn?
Je kunt wel enkele technische eisen stellen aan de te plaatsen foto's. Niet foto-technische maar betreffende de afmetingen. Vanwege de rustige beeldschermindeling is het verstandig om foto's te verkleinen naar een maximaal aantal pixels. 640x480 (DX) of 720x480 (FX of scan van rolfilm) voor liggende foto's. zorg ervoor dat de foto's in ieder geval niet breder zijn dan 720 pixels. Anders dan verdwijnt bij de meest gebruikte beeldschermafmeting een deel van de foto rechts buiten beeld en komt er een onhandige schuifbalk onder in beeld. Het is ook jammer als de foto in de hoogte net niet op het beeldscherm past. Daarvoor had je toch niet die bijzondere compositie gekozen die nou door de PC van de kijker even wordt afgeknipt...

Dus niet verkleinen naar een X-aantal kilobytes maar naar een maximaal aantal pixels (in de breedte en/of hoogte).

Indommelen of interesseren?
Betreffende het aantal foto's of foto's van hetzelfde circus op meerdere terreinen: Elk terrein is anders. Maar als ik tijdens mijn vakantie 800 (gelukte) foto's heb geschoten en ik mijn buren uitnodig om onder het genot van een kop koffie foto's te bekijken dan laat ik toch maar hooguit 50 foto's zien. Dan blijft het voor de buren interessant. Als je ophoudt met de diavertoning en men zegt: "wat jammer, ik zou er nog meer willen zien" dan ben je op het juiste moment gestopt. Als je hetzelfde circus op meerdere terreinen portretteert, laat dan totaaloverzichten (panorama's) zien en een beperkt aantal detailopnamen. Dan maak je duidelijk dat het circus niet in elke stad hetzelfde is. Maar een foto van "wagen nummer 21 van bumper tot bumper" hoef je eigenlijk maar eenmaal te plaatsen. Tenzij die wagen opeens is veranderd of vervangen door een andere wagen. Het hijsen van het tentzeil is ook overal hetzelfde. Die mag je dus ook eens weglaten in de repo of het forum. Maar maak die foto wel voor jezelf. Dan kun je ook eens iemand de opbouw in die andere plaats laten zien! Met de grote en prachtige opbouwrepo in Nijmegen heb je een goede basis gelegd om van Circus Herman Renz in de volgende steden de verschillen te laten zien.

Traag internet
Traag internet zou tot het verleden moeten behoren. Zijn er nog wel inbelverbindingen? Ik ben ook ooit begonnen met een "goedkope" inbelverbinding. Geen abonnementskosten maar wel telefoontikken. Als je alleen maar een maal daags teksten via e-mail wilt uitwisselen is dat prima en de goedkoopste oplossing. Met het ontvangen van steeds grotere bestanden bleek een ADSL goedkoper dan inbellen. Zelfs de goedkoopste 2Mb/s is (nog steeds!) ruim voldoende om websites met foto's te bekijken en zelfs "uitzending gemist" loopt normaal door. Dus zelfs voor eenvoudige video is die 2Mb/s voldoende!

Rode kruisjes i.p.v. foto's kunnen overigens ook liggen aan de verbindingen tussen servers of extreme drukte op fotoservers. Photobucket is enkele weken geleden ook eens voor onderhoud uit de lucht geweest. Dan willen foto's nog wel eens traag of helemaal niet komen. Gewoon enkele uren later nog eens proberen.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 9:15 pm 

Mooie reportages zijn voor mij altijd welkom en dan wachten we maar ff als je de foto's echt wil zien dan heb je het er wel voor over. En laat iedereen lekker zijn foto's plaatsen van de opbouw of afbouw of what ever elke circus plaats heeft wel iets. Wat ik dan zelf nog leuk vind is om na al die jaren als tourneemanager mee gereist te hebben ook weer terreinen terug te zien waar ik al eens geweest ben en te zien wat er veranderd is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00