Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 6:28 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De naam Renz
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 4:07 pm 
Het blijft altijd een discussie de naam Renz

Wie mag hem nu gebruiken de Nerderlanders of de Duitsers

De nederlandse naam Renz is niks meer als een afkorting in het verleden was dit ook duidelijk door de punten tussen de letters
De naam betekende eigenlijk
Ras Echte Nederlandse Zwervers

Dan de Duitse naam Renz
Deze mensen doen niks anders dan hun familie naam gebruiken die in de hele wereld zeer bekend is
Hier in Nederland reist een tak van de familie die hun woonplaats heeft in de omgeving van Berlijn
Dit geven ze ook duidelijk aan in hun naam

Al jaren gaat er nu een discussie over het gebruik van deze naam
Hierover zijn meerdere rechtzaken geweest
Soms op slechte momenten voor het Nederlandse circus Renz maar soms ook op slechte momenten voor de Duitse Renz

Sommige zeggen dat Renz Berlin meeleeft op het succes van Herman Renz
Ik vraag me af of deze mensen in de begin jaren bij Renz Berlin zijn geweest?
Dit circus bracht namelijk in die tijd een zeer goed programma en had dan ook niet echt het Nederlandse Renz nodig wat toen nog niet zo bekend was als heden

Ik vind de verschillen groot genoeg tussen de circussen dat een ieder het verschil wel moet kunnen zien
dit begint bij de reclame posters en borden tot en met aan het matriaal aan toe

Dat sommige kranten helaas menig maal dit circus door elkaar halen kunnen beide partijen niks aan doen

En mensen die over de dieren klagen
Laat dit nu eens over aan de instantie's die daar voor bedoeld zijn
In mijn ogen kunnen beide circussen dus best bestaan met de naam die ze gebruiken
Maar onthoud je kunt nooit een familie zeggen dat ze hun eigen naam niet mogen gebruiken
Want dan gaan we toch wel erg de kant op van Discriminatie

Dus ik zou zeggen voor beide circussen succes

Berichtonderwerp: Re: De naam Renz
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 5:18 pm 
Ik teken....

Kijk en luister naar wat mensen uit een dorp/stad vertellen over CIRCUS.
Zij horen RENZ...zeggen ze: ben ik al geweest. Dus is het komende RENZ circus de dupe van die ene bezoeker.

Neem nou, Magic Circus....waar anders in NL hoor je die naam??. Zij zitten elke dag vol :)
Kijken we naar bijvoorbeeld Renz Berlin, zij verkopen kaartjes tussen de 5 en 10 euro.
Wie is vervolgens de dupe??, juist...je raad het al...want bij dat andere RENZ zijn ze net iets duurder.

Zo lang de grenzen open blijven, houden we deze discussie....wat mij betreft mag de olifant snel langs komen :P

Berichtonderwerp: Re: De naam Renz
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 6:47 pm 
Site Admin

Ik heb de andere discussie over de naam Renz verwijderd, inclusief vooral dat antwoord van Warren, waar de honden geen brood van lusten!!!! :evil: Warren krijgt van mij een gele kaart, als hij nog eens zo tekeer gaat mag hij een paar maanden op de strafbank!

En Quirico moet niet zeuren over die olifant, hij is er zelf over begonnen. :evil:

Wie nog eens de discussie over de naam Renz aanzwengelt, loopt het risico ook een gele kaart te krijgen.

Einde discussie.

Afbeelding

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00