Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 6:28 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 08, 2010 9:05 pm 

Afbeelding

Gisteren maakte ik de première mee van Totem, van Cirque du Soleil. Op weg naar de uitgang maakten we de opmerking: Eindelijk weer herkenbaar circus bij deze voorstelling, en dat wil wat zeggen. Had ik van vorige voorstellingen nog het idee dat theater en dans de hoofdmoot vormde, nu draaide het om fantastische circustechnieken. Geen gewone natuurlijk, want bij Soleil is alles allemaal net iets beter en mooier. Wat helemaal geweldig was, was de techniek er omheen, op de vloer en achtergrond werden constant andere beelden geprojecteerd, waardoor het leek alsof er in een handomdraai een compleet andere achtergrond was. Ik zag dit al eerder in de paardenshow van Cirque du Soleil, Cavalia, waar deze techniek ook al werd gebruikt.

Overal in Nederland, zelfs in mijn eigen dorp, kom je reclameborden tegen van Totem, het kan niemand ontgaan. Ik hoorde pas iemand zeggen dat de prijs van een circusticket grotendeels wordt bepaald door het reclamebudget, en zo is het bij Soleil dus ook, voor 85 euro per ticket zie je een fantastische show. De meeste mensen die er rondlopen zijn een tikje kakkineus, niet echt het gemiddelde circuspubliek. De meeste vrouwelijke bezoekers zijn op zich al een circusact, met echt centimeters hoge paalhakken en ingevlochten haarstukjes bewegen ze zich gratieus langs alle te dure merchandise. Ze worden begeleid door mannen die vergeten zijn hun golfjasje uit te trekken, een soort Bassie-ruitje, maar dan van Armani, dus ook een circusact.
Ik denk niet dat dierenrechtenactivisten hier komen met hun gezin, om een show zonder wilde dieren te aanschouwen. Maar ik hoop voor de productie dat ze elke geplande avond alle 4000 kaartjes verkopen, want het is zeker de moeite waard. Vooral de kostuums, de aankleding, de requisiten, het is allemaal toch wel uniek wat gebracht wordt door Soleil.
De circusacts die dit keer werden uitgevoerd, zouden ook in andere topcircussen kunnen worden aangetroffen. Zo had je een act met hoepels, devilsticks, en ringen, echt allemaal gaaf. Heel bijzonder was een nummer van chinese meisjes die op een hoge eenwieler reden en schaaltjes op hun hoofden balanceerden. Via de voet werden de schaaltjes omhoog geschopt, en dat was een nummer waarbij het complete publiek uit hun dak ging. Echt razend knap om te zien. Verder een balanceernummer op de schouders en Russische bar, een gaaf nummer met een perpetuum mobile en een romantische duo trapeze act en een rolschaatsduo. Zonder uitzondering waren alle acts topacts, een lust voor t oog, echt spectaculair. Wat ook leuk is, is de transformatie van mensen naar Soleil artiesten. Wie een programmaboekje koopt, ziet precies hoe de make-over is. Echt inspirerend. Echt Soleil. Wie gespaard heeft kan een kijkje nemen. En dan kun je wellicht ook een bijdrage leveren aan het goede doel, schoon water voor iedereen in de wereld. Cirque komt met een boodschap, zie http://www.onedrop.org

BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 12:23 pm 
Site Admin

Atze Lubach was op de première en zette de buitenboel voor ons op de plaat.

Afbeelding

de rest op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00