Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mar 20, 2011 4:33 pm 
Gisteren ben ik naar het Circus Sydney geweest van Alexander Scholl. Wat een verrassing en verademing tussen de middelmatigheid (en ondermatigheid) in Nederland. Dit is precies circus zoals het nog verantwoord geexpoiteerd kan worden. Een zeer waardig ruim twee uur durend programma, een prima uitstraling, een enthousiast team medewerkers en betaalbaar voor elk gezin.
Ik wist niet wat ik moest verwachten na enkele negatieve uitlatingen van mede-forumleden maar ging na heerlijk gegeten te hebben bij een plaatselijke deelnemer aan de restaurantweken in Dokkum gisteravond naar de de voorstelling van deze Duitste familie. Bij aankomst viel direct de prachtige tent met verlichting, de zeer verzorgde vrachtwagens en facade op. Ik kocht mijn tickets bij een vriendelijke dame in de kassa en werd al even vriendelijk naar onze logeplaatsen gebracht. Op de heenweg had ik met Maroussia (mijn vrouw) nog een discussie over het fenomeen comedianten (zoals laatstelijk uitvoerig besproken op dit forum) Ook wij zijn het eens met de stelling dat dit circus is waarbij het winstbejag voor de kwaliteit komt. Bij het circus Sydney is het de afgelopen jaren zeker goed gegaan. Dat zie je aan het tranport, de woontrailers en de totale uitstraling. Maar dat mag vinden wij. Ook ikzelf heb een bedrijf waar winst gemaakt wordt maar wel een bedrijf wat ook kwaliteit biedt. Circus Sydney heeft geen Krone programma en zelfs niet dat van bijvoorbeeld Charles Knie. Maar waar zij zich 100% mee onderscheiden van heel veel ander gepeupel (sorry voor dit woord) is dat zij op alle fronten (zover ik kon zien) voldoen aan de eisen die ik vindt dat een circus moet hebben: waar voor je geld, vriendelijkheid en het moet geen TROEP zijn. Bij binnenkomst valt direct op dat het er binnen net zo mooi uitziet als buiten. Ruim 80 ledspots, 2 volgspots en een zeer verzorgde verlichte piste, artiesteningang en tribune.
Dan het prgramma: De namen heb ik niet onthouden maar in totaal 16 personen zorgen voor een prima show begeleidt door 4 muzikanten. Geen wereldnummers, hoewel ik de lassoact van directeur Alexander Scholl zeer bijzonder vond en de clown zeer boven het gemiddelde uitstak. Een goeduitziend ballet van 3 meisjes en twee 3 ingehuurde artiesten: Een duo met perche en cascadeact, een duo met hoela hoep (niet al te best) maar later met zeer goed antipodenummer en een rus in de lucht met kort maar krachtig nummer. Verder kamelen (die wel iets beter gekamt mogen worden) en ponny's. Ook het pauzenummer (een zeer goed trampolinenummer) mocht er zijn. Ik heb gelachen (en hard ook) om de clown, ik heb genoten van de trompetspelende directeur die het hele programma op zijn Austalisch draagt. Wat een enthousiaste man. Heerlijk gewoon. Natuurlijk was het allemaal een beetje overdreven (de meisjes van de antipode zouden uit Vegas komen?),
maar opgeteld en afgetrokken heb ik (ik bezoek ca 40-50 circussen per jaar) een mooie avond gehad. De meeste mensen hadden kortingsbonnen en zaten voor een tientje. Waar kan je nog voor een tientje genieten van dik twee uur (de pauze duurde slechts 12 minuten) vermaak met enthousiaste artiesten, live orkest en verzorgde uitstraling. Ik tracht verstand te hebben van hoe het wel moet en weet dat Roncalli geweldig is en Krone het grootste maar weet ook dat honderden andere circussen moeten bestaan van de gunst van het publiek in de provincie. Dit circus neemt zijn vak serieus en verdient het gewoon om succes te hebben. Voor mij een welkome nieuwkomer in Nederland die sommige andere duitse zaken de kroon van het hoofd steekt. Ik verheug mij op 100 jaar circustraditie bij Renz maar gun dit Sydney circus een succesvolle toernee. Ik ga er nog wel een paar keer naar toe dus de eerste verdiensten zijn er.

BerichtGeplaatst: do mar 24, 2011 5:58 pm 
Als een bronzige beer toog ik gisteren naar Bergum om wederom het Sydney circus te bekijken. Soms ben je gewoon verliefd op een zaak. (heeft u dat ook ?) Ik reageer hiermee op mijn eigen bericht hierboven omdat niemand de moeite heeft genomen mijn beschrijving te beamen. (tegenspreken is moeilijk in dezer). Voor een zeer goed gevuld chapiteau speelde Sydney voor een bijzonder enthousiast publiek. Als spreekstalmeester fungeerde vanavond Atze Lubach. Ik had hem nog niet eerder gezien maar wat een krachtige presentator is dit. Niet alleen neemt hij de moeite om zich regelmatig in fraaie kostuums te hijzen, ook staat hij na afloop (terwijl Mr directeur Alexander Scholl trompet speelt) het publiek bij de uitgang handen te schudden. Bovendien is zijn enthousiasme en zijn dictie (voor mij erg belangrijk) van hoog niveau.
De voorstelling had ik verder al beschreven in het bovenstaande stuk maar ik wil er nog wel wat superlatieven aan toevoegen: Ik zag aan het einde van de voorstelling het zweet op het hoofd van Alexander. Dit kan ook haast niet anders omdat hij de gehele voorstelling betrokken is bij ZIJN show en ik aan alles zie dat hij iets GOEDS wil bieden aan het publiek. Wederom stond het circus geweldig opgesteld met een enorme rij prachtige hekken met verlichtingsbogen: een plaatje. Bij het verlaten van de tent, al donker, in combinatie met de wit-rood verlichte snoeren aan de tent en de verlichte lantaarns een beeld wat je nauwelijks nog ziet. Volgende week staat het circus in Uitgeest. GA ER HEEN EN ERVAAR DE WARE CIRCUSSFEER. Ik kom er nog wel een keer op terug.

BerichtGeplaatst: do mar 24, 2011 8:52 pm 

leuke en interessante recensie. complimentjes! :D . zelf ga ik hen op 1 april om 19:00 in uitgeest bezoeken.ben erg benieuwd want dit is de eerste keer.

BerichtGeplaatst: vr mar 25, 2011 4:41 pm 

Ik ben vanmiddag even langs Circus Sydney in Burgum gereden. Er was toen geen show, dus erg rustig.

Alle stond heel mooi opgesteld naast het politie bureau en alles zag er spik span, tip top in orde uit!
De show heb ik niet bekeken en ook niet het terrein op geweest i.v.m. drukte maar over het materiaal ben ik het voor 120% met alfons eens, het ziet er zeer goed verzorgd uit! Allemaal in dezelfde kleuren / stijl.

Ohja, tijdens het autorijden nog wel snel even een twitpic gemaakt :clown http://twitpic.com/4d44pr

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2011 9:48 pm 
Site Admin

Weer kamelen ontsnapt in Burgum

Zaterdagavond zijn er weer kamelen op de vrije loop gegaan in Burgum. Nadat - precies een maand geleden - kamelen van een Duits circus op een zondagochtend ontsnapten, waren het zaterdag de kamelen van Circus Sydney. Twee jongens wisten de kamelen uiteindelijk op de Westersingel te vangen. Zij hebben het drietal weer teruggebracht naar het circus.

Circus Sydney geeft tot en met zondag optredens in een circustent op het grasveld naast het politiebureau in Burgum. Het circus gaf zaterdag vanaf 19.00 uur een optreden en wellicht wisten de dieren tijdens deze voorstelling te ontsnappen aan de aandacht van het circuspersoneel.

met (onduidelijk) filmpje
http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/32607/W ... urgum.html

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 9:02 pm 
Site Admin

Onze noordelijke fotograaf Joop van der Lei was in Bergum bij het Australian Circus Sydney.

Afbeelding

en hier de rest:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:40 pm 
Site Admin

Tussen al deze rampspoed kreeg ik nog showfoto's uit Bergum binnen van Joop van der Lei.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:49 pm 

Ik moest even goed kijken, maar het is een mooi antipodenummer!

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 6:01 pm 

Inderdaad een prachtig antipode nummer en een fantastische clown en een mooi orkest en verder de uitstekende showman Alexander Scholl.

Joop

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 7:37 pm 

heuvels schreef:
Tussen al deze rampspoed kreeg ik nog showfoto's uit Bergum binnen van Joop van der Lei.

Ziet er keurig uit.
De muzikale clowns zitten niet meer in het programma?

BerichtGeplaatst: do mar 31, 2011 11:24 am 
Site Admin

De berichtgeving over de toestanden in Uitgeest is verplaatst naar "Toerinformatie"

BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:54 am 

gister in winschoten geweest
programma steekt goed in elkaar
wat een matriaal heeft dit circus
alles zeer goed verzorgd en mooie verlichting

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00