Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:47 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:16 am 

Circus Roncalli - Aachen Bendplatz

Het Circus Roncalli heeft dit jaar een feestje te vieren, het circus bestaat namelijk alweer 35 jaar.
In de speciale jubileumshow zitten dan ook vele topartiesten.
Als rode draad door de voorstelling is David Larible te zien, naar mijn mening de beste clown ter wereld.
Wat een geweldige clown, perfecte uitdrukkingen en hele leuke reprises.
Florian & Edith richter weten wel hoe ze paarden moeten presenteren, alles ziet er tot in de puntjes verzorgd uit inclusief de 2 artiesten.
Wat een mooie kostuums dragen zij.
Verder nog de Azzario Sisters die kop-op-kop acrobatiek preseteren, een uniek nummer zoals ik hem nog niet eerder zag en wat een kracht hebben die vrouwen.
Kracht heeft ook handstandacrobaat Encho die weer uitbloeit tot één van de publiekslievelingen.
Wat ik jammer vond is dat het duo Bobrov nog steeds gebruik maakt van Bandmuziek, na zoveel jaar bij Roncalli had daar toch wel iets door het orkest van gemaakt kunnen worden.

Naast al deze topartiesten ook nog wat andere artiesten zoals een jongleur die met 5 voetballen jongleert, een mimespeler , Andrej met zijn Schoorsteen en een of ander vaag nummer met een fiets in een houten constructie.
Er stond in het programmaboek vermeld dat dit nummer speciaal uit Brazilië was gekomen, de heer paul had het geld beter in zijn eigen zak kunnen houden.
het nummer was zowat al voorbij toen het begon, de man heeft 5 rondjes boven de piste in het rad gefietst en toen was het nummer al afgelopen.

Ook dit jaar weer een topshow met een finale van ruim 15 minuten , en het publiek ging helemaal los.

en ik heb ook foto's

Afbeelding

Ik was de eerste in de lange rij zoals we gewend zijn bij roncalli, had dus ook meteen een mooi plekje uit kunnen zoeken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt meer

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:16 am 

Deel 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pak de kans om de show nog in aachen te zien, na aachen gaat men via Karlsruhe op tournee in Oostenrijk tot eind dit jaar.
Tip: Reserveer kaarten via de telefoonlijn om teleurstelling aan de kassa te voorkomen!

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:21 am 
weer mooie foto's martijn

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:25 am 

Dat fietsnummer heet "La cercle du mort" en het is de voorloper van het steilewandrijden en al die motorglobes. Zie deze postkaart uit het begin van de vorige eeuw:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:42 am 

Ik vond dit een zeer slap nummer, en heb al diverse steilwandshows en motorglobes gezien.
de intro duurde langer dan het nummer zelf, gok dat hij 1 1/2 minuut in dat ding gefietst heeft.

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:52 am 

Bernard Paul heeft iets met nostalgie. Wellicht is dat de reden om dit nummer te contracteren. Uiteraard is steilewandrijden vele malen spectaculairder. B.P. had net zo goed een vliegende trapeze a la Leotard kunnen programmeren. Die trapezes hingen drie meter uit elkaar en twee meter boven de grond. Met een mat van een meter dik er onder... ;)

(verhip, nou kan ik opeens ook zelf de vliegende trapeze doen :clown )

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 7:34 pm 

Vandaag was ik even shoppen in Aachen. Aangezien m'n auto in de buurt van de Bendplatz stond kwam ik het circus uiteraard ook tegen.
Enkele foto's van een zeer warme maandag. Vandaag was er overigens ook geen voorstelling.
Toch kwamen er geregeld mensen kaartjes kopen.
Een kleine impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 7:35 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 7:36 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 8:27 pm 

Vandaag met Guido naar Circus Roncalli geweest. En wat was het weer mooi!
Alles stond er weer keurig bij op een mooi groot evenementen terrein..
Nu wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor mij.

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 4:15 pm 

Op een benauwde zondagmiddag samen met Sam richting Aachen gereden om Circus Roncalli te bezoeken. Helaas dit jaar niet in het toch knussere park midden in het centrum maar op de grote Bendplatz. Bij aankomst eerst de bestelde kaartjes opgehaald want zomaar rijden zonder reserveren raad ik echt af. We waren goed op tijd dus eerst een rondje buitenom gelopen om daarna wat te gaan drinken in het Cafe des Artistes. Als je voor de voorstelling wat drinkt of eet bij het mee reizende Cafe mag je hierlangs door naar de speeltent en hoef je niet aan te sluiten in de lange wachtrij die inmiddels tot buiten de Bendplatz stond. Sommige mensen probeerde wel via het cafe binnen te komen maar zonder bonnetje geen pardon en mocht men achteraan sluiten in de wachtrij.

Ook Roncalli viert dit jaar een feestje ze bestaan namenlik 35 jaar. Het programma bevat jammergenoeg nog iets te veel nummers waar men nual jaren mee rondtrekt maar voor hetdoorsnee publiek leek dat niets uit te maken de tent zat op enkele plaatsen na vol. De show wordt geopend door de jonge generatie Paul, Philadelphia, Togni, Larible en Richter stuk voor stuk rasartiesten in wording. Natuurlijk ook nieuw nummers zoals de paardennummers van de familie Richter waarvan ik alleen de paardenvrijheid iets tegen vond vallen qua inhoud maar de rest van de nummers zag er prima uit. Ook nieuw zijn de Azzario Sisters ze brengen een ijzersterk balansnummer. David brengt zijn bekende reprise nummers en blijft de tent goed aan het lachen krijgen. Duo Bobrov en Encho zitten nog in de show maar krijgen nog steeds het grootste applaus van het publiek. De nummers van Andrey Romanovsky met zijn "kanon" en Borys vallen mij danweer wat tegen. Shirley Larible brengt danweer een goed strapentennummer en ook Jemile Martinez met zijn voetbal jonglage viel me niet tegen. Het fietsnummer van Fabricio Nogueira is opzich wat kort maar het publiek waardeerde het echter wel. Jammer dat hij opkomt op een ouderwetse fiets en hij op de wand danweer een moderne mountainbike gebruikt. Het zou wat spannender zijn als er met twee man gefietst zou worden of als ze met twee personen op 1 fiets wat truuks zouden doen.

De show van Zondagmiddag werd geteisterd door een wolkbreuk die een minuut of 20 voor de pauze begon en door denderde tot na de pauze zodat het zonder een nat pak te halen niet mogenlijk was om naar de voortent tekomen. De waterkeringen rond de tent konden het vele water niet aan. Na de show was het weer netzo benauwd als ervoor en was het vele water alweer voor een groot deel weggetrokken in de grond.

Het totaalplaatje bij Roncalli blijft natuurlijk super het licht, geluid het orkest en de aankleding blijven top.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding