Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 11:14 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 10:06 am 

dcv schreef:
Vrijdagavond een bezoek gebracht aan dit circus
programma was gewoon heel goed met vele goede artiesten
alleen het matriaal vond ik er niet uitzien hoop dat zodra dit circus niet op gras staat ze de tijd nemen om alles goed te poetsen
wel is er alles aan gedaan om de sfeer bij de naam te krijgen en dit lukt ook aardig
vraag me alleen af of mensen op de eerste tribune rij lekker zitten je komt hier namelijk niet met je voeten op de grond en moet een opstapje gebruiken om te kunnen zitten

Misschien kunnen ze dan ook het logo met die horrorclown vervangen voor een vriendelijker clown!

Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 2:06 pm 

Frenk schreef:
dcv schreef:
Vrijdagavond een bezoek gebracht aan dit circus
programma was gewoon heel goed met vele goede artiesten
alleen het matriaal vond ik er niet uitzien hoop dat zodra dit circus niet op gras staat ze de tijd nemen om alles goed te poetsen
wel is er alles aan gedaan om de sfeer bij de naam te krijgen en dit lukt ook aardig
vraag me alleen af of mensen op de eerste tribune rij lekker zitten je komt hier namelijk niet met je voeten op de grond en moet een opstapje gebruiken om te kunnen zitten

Misschien kunnen ze dan ook het logo met die horrorclown vervangen voor een vriendelijker clown!

Ik als een persoon met een phobia voor clowns moet zeggen dat die afbeelding van een clown niet veel enger is dan een andere clown.

BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 2:54 pm 
Site Admin

Maeve schreef:
Ik als een persoon met een phobia voor clowns moet zeggen dat die afbeelding van een clown niet veel enger is dan een andere clown.

Ik word van deze clown ook niet echt vrolijk.... Is er ook een type clown waar Maeve niet van moet huiveren of zelfs leuk vindt? Is de fobie misschien recht-evenredig met de hoeveelheid schmink?

BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 10:17 pm 

Haha, mijn dochter zat net een poster te bekijken en zei exact hetzelfde, namelijk dat ze het een echte horror clown vond.

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 2:51 am 

heuvels schreef:
Maeve schreef:

Ik word van deze clown ook niet echt vrolijk.... Is er ook een type clown waar Maeve niet van moet huiveren of zelfs leuk vindt? Is de fobie misschien recht-evenredig met de hoeveelheid schmink?

Ik vind persoonlijk bassie enger dan deze clown :lol: heefd zeker met de schmink te maken

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:41 am 
ik was hier vrijdag
de clown op de poster ja wat moet je ervan zeggen
de mensen die in de piste rond lopen lopen ook allemaal in oude clowns pakken
mijn gedachte is een kind schrikt daarvan
maar heb geen reactie gezien bij kinderen van schrik
is denk ik het zelfde als de befaamde sint poster
een kind ziet een clown en klaar

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 10:08 am 

De afbeelding van de clown komt ergens uit 1900-1910. Kijk voor de grap eens op eBay.com (de Amerikaanse eBay dus) en zoek daar eens naar oud speelgoed zoals het "Schoenhut Circus". Je komt dan dit soort clownsgezichten tegen.

Zouden het de overdreven schaduwen zijn die angstaanjagend werken? Of toch het geheel achter de schmink verdwijnen van een mens? Dat laatste is vaak de basis voor de clownsangst (Coulrofobie)

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 4:30 pm 

Mensen die clowns eng vinden geven vaak dezelfde reden als ik heb.
Clowns zijn nep.
De schmink, de lach en het zogenaamd aardig zijn het is allemaal 1 grote act van proberen grappig te wezen.
De mensen achter de schmink en de rode neus zijn vaak helemaal geen leuke mensen. :?

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 4:54 pm 
Site Admin

aha dus het is eigenlijk meer paranoia dan fobie :clown

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 10:55 pm 

Wat een gedoe over clowns-schmink, wie het niet leuk vindt blijft dan maar thuis en leest een boek over bv. insecten of kijkt naar boer zoekt vrouw of ander cultureel entertainment op de buis.
Je kan toch gewoon wegkijken van de poster, niemand wordt verplicht ernaar te kijken.
Straks zijn er weer enkele riddertjes die op dit paardje springen om het circus weer eens in vraag te stellen en nog wat meer onzin vraagjes te koppelen aan een circusvergunning. Zo was er onlangs een gemeente waar de schooldirecteur vreesde dat een circus in het dorp teveel muziek zou maken tijdens de examenperiode en de kindjes zou storen in de klas. En effectief het circus kreeg geen vergunning, maar het werd nog beter een ander circus vroeg een week later dezelfde gemeente aan en kreeg wel de vergunning omdat ze een week eerder kwamen. Mijn vraag welk circus geeft er voorstellingen op het moment dat de kinderen op school zijn ?? Bij voldoende interesse maak ik volgende keer de gemeente en de betrokken circussen bekend. Maar we zijn allang off-topic, sorry !!

BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 11:05 pm 

Maeve schreef:
Mensen die clowns eng vinden geven vaak dezelfde reden als ik heb.
Clowns zijn nep.
De schmink, de lach en het zogenaamd aardig zijn het is allemaal 1 grote act van proberen grappig te wezen.
De mensen achter de schmink en de rode neus zijn vaak helemaal geen leuke mensen. :?

De clownsfamilie die momenteel optreedt bij Renaissance zijn allemaal heel sympatieke mensen!!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00