Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 8:34 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 4:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Trouwens, bemoei jij je nou maar met je workshops, en laat een ander eens aan het woord.
Beste Ricardo, ik weet niet hoe jij het in je hersens haalt om zo'n opmerking te maken. Ik ben site-eigenaar en bovendien de enige moderator die nu thuis is van circusweb, dus bemoeien ermee is gewoon een taak die ik nog tot zaterdag zal moeten uitvoeren... Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vragen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: volwassen
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 4:37 pm 
gera schreef:
ja, laten WE dat eens gaan doen, ik bedoel, proberen als volwassenen te discussieren. Ik ben toch wel nieuwsgierig wat jouw drive is om fiscus, kinderbescherming en misschien nog andere zo zeer gewaardeerde overheidsdienaren erbij te halen om eens even wat zaken op orde te brengen bij een circus..... waar jij misschien nog geld van krijgt omdat je er ooit geklust hebt? (zwart?) Of is het omdat jij 's nachts geen oog meer dichtdoet omdat er ergens hele zielige kindertjes in Nederland worden misbruikt bij een circus, tegen hun zin, kinderarbeid? Wat is jouw persoonlijke motivatie om je hier zo druk over te maken? En hoe zwaar is jouw vermoeden dat er hier echt iets niet door de beugel kan?


Mijn perspectief???, waar moet ik geld van krijgen?, heb nooit ergens geld van gekregen en dat hoef ik ook niet, ik ben immers een goede circusfan, die helpt waar het nodig is voor het vrijwillige instantie.

Kinderen die in het circus werken krijgen een kleine gedeelte salaris, of zelfs helemaal niks.
Papie en Mammie zien het geld wel rollen.
Dat vind ik dus echt geen goede zaak!, jij wel?...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 5:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Kinderen die in het circus werken krijgen een kleine gedeelte salaris, of zelfs helemaal niks.
Papie en Mammie zien het geld wel rollen.
Dat vind ik dus echt geen goede zaak!, jij wel?...

Dus?? Jij vindt iets geen goede zaak en wilt kinderbescherming, fiscus en iedereen mobiliseren om wat te doen??? In mijn jeugd al ben ik er erg van doordrongen geraakt hoe angstig het is als mensen je erbij willen lappen, een gevolg van allerlei oorlogstrauma's. Je deed me eraan denken, vandaar dat ik zo reageerde. Lijkt me een goed idee als kinderen in de winst delen, en vervolgens als de bezoekersaantallen tegenvallen om ze ook in t verlies mee te laten betalen. Lijkt me een strak plan. Brengt ze meteen een beetje verantwoordelijkheidsgevoel bij. Misschien dat ze het dan later niet in hun hersens halen om zelf met een circus te gaan reizen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 7:03 pm 
Je snapt er echt niks van.
Laten we maar niet verder gaan met deze discussie.

Wat voor belang heb jij met die circussen?.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 7:09 pm 
gera schreef:
,... de enige moderator die nu thuis is van circusweb,


Owh, is dit zo! :roll:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 7:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik vind alle 15 circussen of hoeveel zijn het er zijn zeer de moeite waard ze hebben hun eigen charme, hun eigen sfeer, er is liefde voor t circusvak, anders zou niemand er aan beginnen. De romantiek, de dynamiek, het trekt als je er eenmaal mee hebt kennis gemaakt. Laten we t zo houden. Overal is wel wat voor te zeggen en op elk circus kun je wel iets aanmerken. Laten we koesteren wat we hebben. Wij zijn circusfans en laten we ons daarmee onderscheiden. Laat circushaters maar bellen naar overheidsinstanties, wij horen circussen te steunen door dik en dun. Ieder op zijn eigen wijze.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 7:25 pm 
Terwijl jij aan je business denkt, waar jij je slaatje in kunt slaan.

Aantal bezoekers dat in een buitenlands circus terecht komt, is een verlies aan de nederlandse circus ondernemingen.
Snap dat nou toch eens!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: weer ongefundeerd...
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 7:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Ricardo,
Begrijp ik het goed dat jij wilt verklaren vanuit welke beweegredenen ik zou opkomen voor een deel van de circussen in Nederland? Ik hoop dat je het uit domheid hebt neergekalkt, kan haast niet anders. Duidelijker kan ik niet zijn.

En dan nog de suggestie dat als mensen dat geld dat ze nu uitgeven aan laten we zeggen Belly Wien, dat ze dat geld dan anders niet uit zouden geven aan Herman Renz, of Magic, of zijn er nog meer echte Nederlandse circussen die t hele jaar rondreizen? Ik denk niet dat je die conclusie kunt trekken. Mensen gaan gewoon naar circussen die zich goed presenteren via posters, pers en publiciteit. Waarom zouden buitenlandse circussen hier niet mogen reizen en verdienen?

We hebben geloof ik een echte circus-web fascist in ons midden. Het gaat naar mijn idee de enge kant op met jou.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:24 pm 
Wat een moderator ben jij zeg!.
Je haakt zo van de topic af, beetje amateurisch.
In dit geval moest je mijn opmerkingen afronden en over laten gaan in waar het over ging.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: on topic
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Ricardo,
Ik zal eens even resumeren hoe jij je aan je topic hebt weten te houden. Het onderwerp begon over hoe een circus zich al zo lang staande weet te houden. Jij als circusfan weet je te beperken tot uitsluitend echte Nederlandse (wat dat ook mag zijn) circussen waar geen kinderen mogen optreden, die maar vaak bezoek van belasting en andere inspecties moeten gaan krijgen, zodat ze snel weer over de grens gaan naar betere oorden en zodat echte Nederlanders hun centen uit kunnen gaan geven aan echte Nederlandse circussen. Weten we ook weer hoe jij over bepaalde standpunten denkt.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:36 pm 
was toch al bekend...
Maar jij als moderator moest iets aan doen, niet overal op in gaan.

Zeker een rustige dag gehad?, hele dag maar forum bezoeken, ik ook...maarja ik heb nog vakantie.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: fort verdedigen
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Ricardo,
Fort verdedigen he, dat kan ik hartstikke goed. Morgen is Sjaak er weer. Ik heb het niet zo op forums, maar als iemand reageert, dan krijg ik automatisch een mailtje dat ik even moet gaan kijken wat er nu weer is gezegd. Als je nu even wacht met reageren kanik weer even de agenda bijwerken. Het schijnt dat het Poolse circus Althoff het zo goed doet dat ze een weekje langer in Rotterdam blijven. Drukdrukdruk, en er staat ook nog een torenhoge afwas. Of was het tegenwoordig een in Engeland geregistreerd circus... ach ik raak soms de tel kwijt. Of moet ik kijken naar de afkomst van directeur Alberto, met een Duitse vader, een Italiaanse grootmoeder en een Zwitserse grootvader, een Poolse echtgenote, Mexicaanse zoons...hijgh puf. Mag dat circus nu blijven of niet Ricardo... wat denk je?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:58 pm 
Vraag dat maar aan het circus zelf en dat weet je volgens mij donders goed.
Overigens een circus dat wel alles betaald(zie andere berichten van tegengestelde mededelingen)
En je staat niet zomaar in de groep van de VNCO..

Zegt genoeg volgens mij.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2007 8:31 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik merk dat Ricardo nu ook opeens op dit vlak zijn mannelijkheid wenst de bewijzen.

Eerst jongleren met 18 ballen en nu weer hier allerlei patserig taalgebruik. Is het een circusliefhebber of toch meer iemand die problemen heeft met het volwassen worden en ergens een uitlaatklep zoekt? En denkt dat hij die op dit forum heeft gevonden?

Elk circus maakt circus op zijn eigen manier: Groot of klein. Bekende of onbekende artiesten. Familie of contracten. Tent of gebouw. Orkest of bandmuziek. Geen enkele manier is "goed" of "fout". Wat je er van vindt is puur een kwestie van smaak. Bij Herman Renz kan ik genieten van het fantastische orkest. Maar bij Bongo, waar ze muziek van band (CD/MD) draaien kom ik net zo graag!

Elk circus bouwt ook een band op met zijn eigen publiek. Alleen al daarom is het verwerpelijk om als (in jouw geval) Alberto Althoff fan "af te geven" op mensen die zelf voor een ander circus hebben gekozen. Dat er concurrentie bestaat tussen de (circa 15) Nederlandse circussen dat is geen geheim. Elk evenemententerrein kan nu eenmaal slechts een maal worden vergeven. Maar om die concurrentiestrijd nu hier als circusliefhebber voort te zetten?

Het begint een beetje op de toestanden rond betaald voetbal te lijken. Waar de spelers sportief hun krachten op het veld meten daar gunnen de "supporters" elkaar het licht in de ogen niet. En wordt er gevochten buiten het stadion. Op het marktplein, het terrasje en in de trein. Met een Utrecht, PSV of Feijenoord sjaaltje ben je je leven niet meer zeker als je als toerist nietsvermoedend in een andere stad loopt. Jammer!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.