heuvels schreef:
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?
Ik roep zomaar wat hoor.....

Kijk maar uit, want het woord familiecircussen ligt nogal gevoelig bij sommige lieden hier, en voor je het weet
laten ze hun emoties weer eens de vrije loop, en dan moeten de zakdoeken weer uitgedeeld worden,
en sta je weer vuile was te ruimen. Maar je hebt wel gelijk hoor, want van teveel klooncircussen word geen mens vrolijk van. In duitsland schijnen wel 350 van die klonen te reizen, en die hebben heel dat duitsland gewoon kapotgespeelt en her en der een bijzondere slechte naam achter gelaten voor het circus in het algemeen, en las ik dacht ik hier dat er zelfs bij zijn die elkaar met vuurwapens te lijf gaan, dus laten we hopen dat dergelijk asociaal komediantentuig hier mooi wegblijft. Daarom is het maar goed dat hier veel gemeenten alleen een vergunning afgeven aan circussen die bij de vnco zijn aangesloten, en zou diezelfde vnco er voor moeten zorgen dat elke gemeente er zo over gaat denken, en dan moet de vnco ook geen buitenlandse circussen lid laten worden.
Als ik me niet vergis, staat er op het duitse circusweb, dat al jaren niet meer up-to date is, dan ook nog een berg verhalen waar gewoon je mond van openvalt, want ik heb daar dingen gelezen over de praktijken van sommige bedelcircussen waar zelfs zigeuners heilig bij zijn.
Maar goed, dat is een heel andere discussie waarvoor vast wel een ander draadje bestaat, en ik daar hier niet verder op in zal gaan.