circusfreak schreef:
op chapiteau.de ontdekte ik waar we clown frenky eind dit jaar kunnen vinden:
kerstcircus utrecht en amsterdam.
Frenky (Jan Plug) und Milko jahrelang ein eingeschworenes Team bildeten, hat das Direktionsmitglied jetzt einen neuen Clownspartner gefunden. Jan Plug hat das Unternehmen verlassen, um für den Veranstalter der Weihnachtscircusse in Utrecht und Amsterdam zu arbeiten.
Dat was al wel bekend, volgens mij heb ik dat hier al een poos geleden gelezen.
Wat mij wel wat verbaasde was de reactie en uitleg van pr-manager en kersvers spreekstalmeester (met de mooiste jas van allemaal...) Mathijs te Kiefte in hetzelfde verhaal over onder meer de locatie van het circus.
Verslaggever Stefan Gierisch was op 1 mei blindelings naar het Gelredome gereden en alles wat hij zag: geen circus!
De schrik sloeg hem om het hart: zou hij zich in de datum vergist hebben? Temeer daar er, aldus Gierisch, in de hele stad geen reclame voor het circus te zien was.
Uiteindelijk vindt hij ze dan toch nabij de Rijnhal en vraagt Te Kiefte om uitleg.
Die reageert aldus: 'Dat komt door de uitkopen. Daardoor hoeven we niet meer op een duurdere zichtlocatie te staan. En ook reclame hoeven we niet meer te maken. De afname van de kaarten is de verantwoordelijkheid van onze zakenpartner. In de ene stad wordt voor eigen risico gespeeld, in de andere ligt de verantwoordelijkheid bij de partners. Zo wordt het risico gespreid.'
Waarop de verslaggever van
http://www.chapiteau.de concludeert: 'Geen slechte strategie in een tijd dat het grote publiek niet meer massaal de tent binnenstroomt!'
Overigens is de kans groot dat dit circus een volgende keer in deze stad weer ergens anders komt te staan.
In de gemeente Arnhem wordt namelijk op dit moment een uitgebreid evenementen-park (-terrein is een te kleine benaming) aangelegd.
Nog net in Arnhem-Zuid, pal naast de van de Slag om Arnhem bekende John Frostbrug, in feite in de uiterwaarden van de Rijn.
Tegenover het centrum van de stad, redelijk afgelegen van de bebouwing teneinde overlast te voorkomen.
Op dit terrein hebben in het verleden al diverse muziek- en andere festivals plaatsgevonden.
Nu komen daar dus permanente voorzieningen en wordt het mooi aangelegd.
Op de afbeeldingen bij de presentatie stond indertijd ook duidelijk een grote circustent!
Een beetje afgelegen, dat wel.
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar Park Presikhaaf, midden in een grote woonwijk. Waar in het verleden al een paar keer een circusfestival werd gehouden.
Mooi groen en veel gras, en groot genoeg voor bijvoorbeeld een uitgebreid concours hippique dat er jaarlijks plaats vindt. En andere evenementen, dus waarom geen circus!