Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 9:44 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 8:40 pm 

Vanmiddag om 13.00 was ik aanwezig bij Circus Herman Renz met haar nieuwe tent en nieuwe programma Miracles. En het was een top programma. Alles was super een vooral de verhaallijn in het programma vond ik er uit spatten. Want het programma draait om confetti en dat merk je. De artiesten die boven alles uitstaken waren het Trio Bokafi met een Springplank. Ook was er een er goed slangen meisje aanwezig en ook de papegaaien van Dan Laurentiu teelden de show. Ook Milko en Pascalino is een leuk Clowns Duo en zij hebben zeker succes bij het publiek. Ook zijn er prachtige kostuums voor het showballet en voor het openingsnummer en de finale. Wat ik wel kan melden is dat ik Herman Renz dit jaar nog een keer ga bezoeken. Tevens omdat de programmaboekjes er nog niet waren. En om te kijken of de show later in het seizoen nog beter is geworden dan nu. Nog een reden is dat het Duo Extreem haar waterbazin niet kan gebruiken want die was lek dus speelde dit nummer zich droog af. Want je kan merken dat ze nog maar pas vier weken aan het draaien zijn. Het licht was werkelijk fantastisch en het orkest speelde voortreffelijk. En ik heb Adri Lammers ontmoet en dat was een gezellige ontmoeting. En nu de foto's gemaakt door John Zoomers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt nog een deel maar eerst 20 mintuten pauze :D

Laatst gewijzigd door Yoshi Berends op za mei 03, 2014 8:50 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 8:42 pm 

20 minuten voorbij gaan veder met het tweede deel van de voorstelling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de foto's. Ik wil Milko bedanken voor de gastvrijheid en hoop hem weer te treffen als ik Miracles weer ga bezoeken!!

BerichtGeplaatst: za mei 03, 2014 10:34 pm 

leuke foto's inderdaad erg jammer dat het lucht nummer zonder de waterbak was wat mij nog wel opvalt is dat ze nog steeds verschrikkelijke blauwe hekwerk aan de voorkant hebben staan dat vind ik toch echt een min punt van de nieuwe tent

BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2014 12:14 pm 

Nog meer foto's van John Zoomers op: https://plus.google.com/u/0/photos/1094 ... 9209923537

BerichtGeplaatst: di mei 06, 2014 4:53 pm 

Prachtige foto's, zeker ook die niet op het forum staan! Allemaal wel even kijken dus!

Leuk ook die speciale gast in een verkeerd T-shirt. Daar had toch minstens 'MILKO IS MY GOD' of 'CIRCUS IS MY RELIGION' op moeten staan......!
Wat me verder opvalt is dat er meer artiesten zijn dan op de site van het circus worden aangekondigd. Zoals die jonglerende dames en die acrobatische heren.
Blauw en rood rond de piste, ik zie het foute van dat blauw niet direct in. Samen zijn het toch al langere tijd de kleuren van dit circus? Ja, als je echt een hekel aan blauw hebt. Maar dat geldt dan weer voor elke kleur.... Bovendien is het dezelfde kleur als de stoelen op de tribune, lijkt me.
Ja, jammer van die waterbak, want dat filmpje dat ik eerder zag was wel heel erg spectaculair. Die bak moet toch wel te maken zijn? Of misschien was die net tevoren stuk gegaan.
Ik mis de boog op de tent en de versieringen op de masten. Een insider vertelde me dat die er niet op stonden wegens ruimtegebrek. Dat snap ik eigenlijk niet, de tent hoefde toch niet onder een viaduct door of zo?

BerichtGeplaatst: di mei 06, 2014 7:51 pm 

circusmeisje schreef:
Ik mis de boog op de tent en de versieringen op de masten. Een insider vertelde me dat die er niet op stonden wegens ruimtegebrek. Dat snap ik eigenlijk niet, de tent hoefde toch niet onder een viaduct door of zo?

Inderdaad, wat dit met het ruimtegebrek te maken heeft is me een klein raadsel.
In mijn reportage te Overpelt is de boog er alvast wel met versieringen op masten.
Al had de foyer dan geen versiering bovenaan.

BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 11:04 am 

circusmeisje schreef:
Prachtige foto's, zeker ook die niet op het forum staan! Allemaal wel even kijken dus!

Er wordt een nieuwe constructie gemaakt voor de naam. Wat nog belangrijker is: een gebrek aan bouwpersoneel. In voorgaande speelplaatsen werd extern personeel ingehuurd voor op- en afbouw.

BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 2:59 pm 

Citeer:
Er wordt een nieuwe constructie gemaakt voor de naam. Wat nog belangrijker is: een gebrek aan bouwpersoneel. In voorgaande speelplaatsen werd extern personeel ingehuurd voor op- en afbouw.

Dat laatste lijkt me knap lastig, te meer daar heel veel voor het eigen personeel al nieuw (en dus anders) is!

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 10:50 pm 

De naam is uit elkaar gehaald en is nu aan de boog bevestigd inplaats van dat hij eraan hangt!

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 3:33 pm 

op chapiteau.de ontdekte ik waar we clown frenky eind dit jaar kunnen vinden:
kerstcircus utrecht en amsterdam.
Frenky (Jan Plug) und Milko jahrelang ein eingeschworenes Team bildeten, hat das Direktionsmitglied jetzt einen neuen Clownspartner gefunden. Jan Plug hat das Unternehmen verlassen, um für den Veranstalter der Weihnachtscircusse in Utrecht und Amsterdam zu arbeiten.

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 3:53 pm 

Als vliegende clown in twee circussen tegelijkertijd. Jan werkt nual bij Hillenaar Circus Events.

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 4:17 pm 

circusfreak schreef:
op chapiteau.de ontdekte ik waar we clown frenky eind dit jaar kunnen vinden:
kerstcircus utrecht en amsterdam.
Frenky (Jan Plug) und Milko jahrelang ein eingeschworenes Team bildeten, hat das Direktionsmitglied jetzt einen neuen Clownspartner gefunden. Jan Plug hat das Unternehmen verlassen, um für den Veranstalter der Weihnachtscircusse in Utrecht und Amsterdam zu arbeiten.

Dat was al wel bekend, volgens mij heb ik dat hier al een poos geleden gelezen.

Wat mij wel wat verbaasde was de reactie en uitleg van pr-manager en kersvers spreekstalmeester (met de mooiste jas van allemaal...) Mathijs te Kiefte in hetzelfde verhaal over onder meer de locatie van het circus.
Verslaggever Stefan Gierisch was op 1 mei blindelings naar het Gelredome gereden en alles wat hij zag: geen circus!
De schrik sloeg hem om het hart: zou hij zich in de datum vergist hebben? Temeer daar er, aldus Gierisch, in de hele stad geen reclame voor het circus te zien was.
Uiteindelijk vindt hij ze dan toch nabij de Rijnhal en vraagt Te Kiefte om uitleg.
Die reageert aldus: 'Dat komt door de uitkopen. Daardoor hoeven we niet meer op een duurdere zichtlocatie te staan. En ook reclame hoeven we niet meer te maken. De afname van de kaarten is de verantwoordelijkheid van onze zakenpartner. In de ene stad wordt voor eigen risico gespeeld, in de andere ligt de verantwoordelijkheid bij de partners. Zo wordt het risico gespreid.'
Waarop de verslaggever van http://www.chapiteau.de concludeert: 'Geen slechte strategie in een tijd dat het grote publiek niet meer massaal de tent binnenstroomt!'

Overigens is de kans groot dat dit circus een volgende keer in deze stad weer ergens anders komt te staan.
In de gemeente Arnhem wordt namelijk op dit moment een uitgebreid evenementen-park (-terrein is een te kleine benaming) aangelegd.
Nog net in Arnhem-Zuid, pal naast de van de Slag om Arnhem bekende John Frostbrug, in feite in de uiterwaarden van de Rijn.
Tegenover het centrum van de stad, redelijk afgelegen van de bebouwing teneinde overlast te voorkomen.
Op dit terrein hebben in het verleden al diverse muziek- en andere festivals plaatsgevonden.
Nu komen daar dus permanente voorzieningen en wordt het mooi aangelegd.
Op de afbeeldingen bij de presentatie stond indertijd ook duidelijk een grote circustent!
Een beetje afgelegen, dat wel.
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar Park Presikhaaf, midden in een grote woonwijk. Waar in het verleden al een paar keer een circusfestival werd gehouden.
Mooi groen en veel gras, en groot genoeg voor bijvoorbeeld een uitgebreid concours hippique dat er jaarlijks plaats vindt. En andere evenementen, dus waarom geen circus!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00