Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 16, 2024 6:30 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Helemaal mee eens! Ik was er zaterdagmiddag en ook toen was het goed druk.
Bijzonder genoten van een leuke voorstelling met als hoogtepunt uiteraard die vijf fantjes!
Ik kan haast niet wachten op die foto's, want er waren meer dan voldoende unieke dingen te fotograferen!
Wat denk je bijvoorbeeld van 17(!) vrachtwagens keurig op een rij? Nou liet de grootte van het terrein dat ook wel toe, want overal kan dat zo maar niet: naast elkaar!
Ik herinner me een soort van trucfoto van een poos geleden, waardoor het leek of een circus meer wagens had......als je goed keek zag je dezelfde wagens herhaald! Nou, dat hoefde nu dus echt niet!
En dan alle dieren van twee circussen samen op één terrein: ook al uniek. En nog ruimte over!
De reden of oorzaak is natuurlijk minder leuk: Renz International had vorige week geen speelplaats.
En omdat dit terrein groot zat was kwamen ze maar naar Drachten voor een korte vakantie.....
Al moet je dat tegen circusmensen NOOIT zo zeggen, weet ik uit ervaring!
Ik deed dat een paar jaar geleden eens toen een circus een week stil stond. Als grapje. Waarop ik als reactie kreeg: vakantie dat is ver weg en niet hier. Waarop ik dan weer het grapje maakte: dan hebben jullie dus ALTIJD vakantie, want jullie zijn altijd ver weg en nooit thuis!
De circusbaas kon er gelukkig om lachen, ook al baalde hij stevig van dat nietsdoen.

Ja, het mooiste, zoals gezegd, waren natuurlijk die vijf olifanten.
Uiteraard kenden ze elkaar nog wel, ik denk dat ze anderhalf jaar geleden bij de overwintering in Emmen elkaar voor het laatst zagen.
Ze traden inderdaad gezamenlijk op maar op commando van hun eigen trainer en met verschillende oefeningen. Prachtig, zo'n geheel gevulde piste!
Buiten boterde het overigens minder goed. Ik had het niet verwacht bij circusolifanten, maar in de wei ontstond een strijd om de macht. Tussen de leidster van beide circussen. Ook wel weer logisch, beide groepen kennen immers een leidster.
En wanneer die dan samenkomen........ ja, dan gaat het er om wie in díe samenstelling de baas is!
De problemen werden opgelost door de cheffin van Renz Inter -sorry, ik ben slecht in het onthouden van namen, heb ze geweten, maar weer vergeten en dus noem ik haar:- Wratje in een aparte wei te zetten.
En als ik Wratje zeg weten alle kenners van dit circus precies wie ik bedoel: die met die mooie wrat bovenaan haar rechtervoorpoot!
We zien het vast wel op de foto's.....

Gelukkig geen clown(s), zaterdagmiddag. En dan spreek ik vooral namens de circusliefhebbers met een clownsfobie, en die kom ik echt regelmatig tegen!
Alleen heb je daar maar weinig aan, want zoals jullie eerder konden lezen is de (echte) clown er zo nu en dan.....

Mooi licht, dat voor een circus ongebruikelijk hangt aan rechte trussen aan drie zijden.
Voordeel is een betere belichting in de piste, nadeel dat de rechte trussen bij luchtnummers een beetje in de weg hangen. Waardoor ongehinderd rondcirkelen voor bijvoorbeeld onze prijswinnaars er niet bij is.
Bij het andere luchtnummer raakte de kabel verward, gelukkig pas na afloop.
Maar het enthousiaste publiek genoot, en daar hoorde ik ook bij!
Een heerlijke middag puur circus, wat wil je nog meer.....

Ha, nog iets prachtigs? Een oudere moeder-kameel met haar bijzonder aaibare en knuffelbare jong niks achter een stroomdraad maar gewoon los tussen het publiek!
Uiteraard met name tot groot genoegen van de jongere bezoekers!
Wat ben ik dan altijd maar weer blij dat ik de eeuwige (circus-)jeugd heb!

Nou, eerst maar weer zo ver, wie weet later meer....
Ha, even m'n (bluf)lijstje bijwerken:

Circussen dit jaar bezocht:
Circus Fiësta - Groningen
Circus Zanzara - Amsterdam
Circus Sander & Friends - Leeuwarden
Wintercircus Martin Hanson - Rijswijk
Circus René & Patrizia Althoff - Gronau
Circus Wonderland - Scheemda
Cirque du Soleil met Koozå - Amsterdam (2x)
Ashton Brothers in Carré
Circus Barani - Olst
Circus Belly Wien - Almelo
Magic Circus - Amsterdam
Zirkus Charles Knie - Oldenburg
Circus Herman Renz - Arnhem
Circus Iarz Italiano - Apeldoorn (2x)
Circus Belly Wien - Dordrecht
Circus Probst - Leer (3x)
Circus Belly Wien - Eindhoven
Circus Renz Berlin - Drachten
(N.B. Bij sommige circussen niet de gehele voorstelling, wat niets te maken had met de kwaliteit!)

Circussen die ik de komende tijd hoop te bezoeken:
Circus Renz Berlin - Peize (een keer of wat....)
Circus Carl Busch - Bremen (2x?)


En, zoals jullie elders al hebben kunnen lezen, de samenkomst is van korte duur geweest.
Gelukkig voor de circussen en jammer voor ons.....
Renz International is weer vertrokken richting Nieuw-Vennep.
Renz Berlin uiteraard ook, richting Rolde in Drenthe. Dichtbij Assen tijdens de TT-week, maar dat lijkt me toeval.

Ha, en dat Gouden Kalf op een eerdere foto. Dat was geen gouden kalf maar een gele koe, kenners zagen dat uiteraard al wel! De reden dat hij daar stond was de verwijzing naar de Naturij, een op een steenworp afstand gelegen doe- en vermaakpark voor kinderen en hun begeleiders. Dat staat tenminste duidelijk op zijn andere flank.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Nou, dat wordt hopen op een leuk kerstcircus, en je lijstje is nu al behoorlijk lang..


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Als ik de Kerst maar haal......

Nog één ding over Renz Berlin in Drachten. Wat ze bijzonder goed voor elkaar hadden was de reclame langs de weg.
Overal (tenminste waar ik langs kwam) zag je borden in de bermen. Wel zouden die, denk ik, nog meer effect hebben wanneer ze niet op de grond geplaatst zouden zijn maar hoger zouden hangen.
Misschien wel wat meer werk of ingewikkelder, maar dat loont vast de moeite.
Nu stonden ze soms amper zichtbaar in de berm. Want overal wordt er tegenwoordig minder gemaaid en schiet het wilde gras omhoog!
Op de weg naar het circus was dat wel heel mooi om te zien, met heel veel wilde bloemen er in. Als korenbloemen en klaprozen bijvoorbeeld. Maar ja, die namen dus wel voor een groot deel het zicht op het bord weg....
Verder in de stad (nu vloek ik, want Friezen vinden Drachten geen stad ondanks dat het na Leeuwarden de meeste inwoners telt...) grote reclameborden bevestigd op bouwhekken.
En op de drukste parkeerplaats in het centrum, naast de schouwburg die momenteel verbouwd wordt, een grote reclame-aanhangwagen van het circus!
Nee, het kon de inwoners niet ontgaan dat het circus er was...!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Tja, veel circussen kiezen voor minder reclame om dat dat in de meeste gemeentes verschrikkelijk duur is. Op veel plekken in bijv. Frankrijk of Duitsland wordt een gemeente vaak overspoelt door reclame, reclame en nog eens reclame.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat je hier vaak leest dat het in ons land nergens meer kan of mag.
Nou Renz Berlin bewees het tegenovergestelde in Drachten!
En niet alleen daar!
Zal het een paar centen kosten, nou en?
Want zonder dat de mensen weten dat het circus er staat: geen hond in de tent!
En vervolgens de hond in de pot......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 6:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Je hebt zeker gelijk, maar Sijm die flyert huis aan huis en heeft volgens mij helemaal gèèn posters hangen, ze hebben wèl veel sucses. Uitkopen werken ook goed, kijk maar naar Herman Renz in het Westland, alles uitverkocht! Veel circussen hebben ook hun eigen publiek.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 12:22 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
CIRCUS MET DIEREN TOCH HET MOOIST, CIRCUS RENZ BERLIN EN CIRCUS RENZ INTERNATIONAAL EENMALIG SAMEN IN DRACHTEN.

Wat kan circus toch mooi zijn vooral het gezamenlijke optreden van de fam.Renz zal lang bij mij in de herinneringen blijven, op een groot terrein aan de Morra stonden de beide circussen prachtig opgesteld met een zee van ruimte voor alle dieren .Wat vooral opviel en een blikvanger van jewelste was waren natuurlijk de 5 olifanten waar zie je dit nog tegenwoordig.
Ik heb de middagvoorstelling bezocht en die was vrijwel uitverkocht ook de avondvoorstelling werd druk bezocht.
Met de klanken van circus Renz begon het spektakel Sarina Renz fungeerde als spreekstal meester en deed dit met verve als eerste kwam Enrico Frank in de piste met zijn vier prachtige friese hengsten met de gebruikelijke tricks met als laatste een mooie stijger eerst met een fries en daarna met een Andalusiër.
Hierna de jockey rederij eerst met Lauli Renz daarna aangevuld met Boy en Bernardino o.a.jonglage te paard en acrobatiek het programma ging verder met de prijswinnaars van de circus award Bernard en Charlotte met hun uitstekende strapaten nummer verder ging het met Eva Kris met haar mooie kattennummer wat vooral de jeugd zeer aansprak.Ook Laila Verginia Renz was weer van de partij met haar mooie hoela hoep nummer alles werd uit de kast gehaald en met veel plezier gebracht, tussen door deed de mannelijke helft van het duo Kelmer wat clown entrees als laatste nummer voor de pauze kwam Boy Renz met de exotenparade in de piste ditmaal met kamelen paarden en watusi runderen als met grote vaart en passie gebracht en wat zagen al die dieren er mooi en gezond uit.

In de pauze was er gelegenheid om een hapje en een drankje te nemen bij de restauratiewagen verder kon je op de foto met een olifant en was er ponyrijden voor de kinderen in de piste.

Na pauze was eerst Charlotte met assistentie van Bernard jr. aan de beurt met hun charmante hondennummer en dat door een meisje wat niet in het circus is geboren grote klasse daarna ook noem het maar een spiraal nummer ander woord schiet me niet te binnen een leuk tussendoortje hierna was Laila weer aan de beurt met haar fantastische toeren in een soort visnet hoog in de nok van het circus mooie acrobatiek zeer elegant.
Daarna een fantastisch jongleer nummer helaas ben ik de naam even kwijt ja ik word ook wat ouder hij deed dit met ballen en keulen 7 stuks en met keulen met led verlichting een mooi gekleurd geheel en een clowen ja die was er ook ditmaal Germano met een leuke stoelen act maar geheel op zijn eigen wijze gebracht de tent werd zowat afgebroken en als voorlaatste nummer de illusie act eerst met Sarina Laila en Costi met een verdwijn act door middel van een dekenkist en het nodige vuur daarna aangevuld met duo Kelmer die zomaar een leeuw te voorschijn toveren waarna het nummer werd afgesloten met Laila in een kast waar brandende lanzen door heen werden gestoken en waar ze weer heelhuids uitkwam zeer mooi gebracht.En dan het slotnummer van de show de vijf olifanten van de broers Bernard en Franz ook met asistentie van Franz jr Enrico en Boy alles werd getoond mooie tricks zoals we gewend zijn wel deden de olifanten hun eigen nummer zoals ze gewend zijn maar toch zeer bijzonder dit maak niet vaak meer mee en misschien helemaal niet meer als de dierenactivisten hun zin krijgen.Zelfs oma Renz van 82 jaar kon het niet droog houden bij dit olifanten spektakel.Ja en dan is het al weer de finale en dan komen alle artiesten nog eenmaal in de piste om een staande ovatie in ontvangst en dit keer zeer verdiend wat heeft de fam.Renz ons een mooie voorstelling gegeven iets om trots op te wezen het zou mooi zijn als dit een keer navolging krijgt b.v.met een kerstcircus.Ik heb een verslag geschreven over de voorstelling die ik heb gezien in andere voorstellingen deden ook andere artiesten mee o.a.Skarlet aan de ring trapeze en presenteerde Bernard de paarden.

p.s.Tussen de voorstellingen mochten de bezoekers zich vrij op het terrein begeven om de vele dieren te bekijken en daar werd druk gebruik van gemaakt dit was een mooie gelegenheid om mensen die tegen dieren in het circus zijn te overtuigen dat ze bij de fam.Renz in goede handen zijn.
Wil je het circus nog bezoeken Renz Berlin staat in Rolde en Renz internationaal in Nieuw Vennep

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 12:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Klik op onderstaande link voor de foto's die horen bij bovenstaande recensie van Joop van der Lei

http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zo zie je maar weer: aan één voorstelling heb je niet genoeg! Want Joop omschrijft programmaonderdelen die ik exact een dag later niet te zien kreeg, en ik zag dan weer dingen die hij niet omschrijft!
Dat het mooi was, daar zijn we het helemaal over eens! En uniek.....
Erg leuke foto's ook, bedankt!
Ongevraagd 'pik' ik er dit keer één om mijn gelijk te bewijzen wat het schattige jonge kameeltje betreft. Kijk maar eens hoe vertrouwd dat is, zelfs met het jongste grut.
Juíst met het jongste grut, zoals we ter plaatse opnieuw concludeerden. Want veel dieren hebben een mateloos respect voor mensjes die nog klein zijn, ook paarden bijvoorbeeld.
De foto. En daarbij te bedenken dat ook zijn of haar moeder, een wat oudere dame, ook gewoon los liep of lag.
Tenminste toen ik er was.....

Afbeelding

Ha, op de achtergrond zie je nog een deel van de bermbeplanting waar ik eerder over schreef. Aan de overzijde van de weg.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nik Boris schreef:
Je hebt zeker gelijk, maar Sijm die flyert huis aan huis en heeft volgens mij helemaal gèèn posters hangen, ze hebben wèl veel sucses. Uitkopen werken ook goed, kijk maar naar Herman Renz in het Westland, alles uitverkocht! Veel circussen hebben ook hun eigen publiek.


Allemaal waarheden! Als je dit leest gaat het alleen maar geweldig met alle circussen. Maar dat is niet zo, zo realistisch moet je durven wezen. Dus zullen vaker op reclamegebied alle zeilen bijgezet moeten worden.
De tijd dat er in een bepaalde plaats het hele jaar behalve de jaarmarkt en de kermis verder niets meer te beleven was (en de komst van een circus voor de nodige ophef zorgde: het hele dorp liep uit!) ligt heel ver achter ons. Om over andere concurrentie, zoals bijvoorbeeld van een WK-voetbal, nog maar te zwijgen.

Sijm is in veel plaatsen waar het komt een jaarlijkse vaste waarde. Die vlieger gaat voor de meeste andere circussen niet op, of lang niet altijd.
Wat niet wegneemt dat bijvoorbeeld Renz Berlin in Drachten, ondanks de opvallende reclame langs de weg, evengoed huis aan huis heeft geflyerd. En nog reclame gemaakt op een andere wijze, maar daar vertel ik hier verder niet over. Inderdaad: vanuit concurrentieoogpunt, ondanks dat ik persoonlijk niks met dit circus te maken heb.

Ja hoor, één keer werkt een uitkoop goed en dus is dit het wondermiddel? Vergeet het maar!
Of ben je het mislukken van iets dergelijks in Nijmegen en Arnhem alweer vergeten?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 7:08 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Nee, dat ben ik zeker niet vergeten. Maar in Honserlesdijk was alles wel beter geregeld en er werd meer aandacht aan besteed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 3:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik bedoel maar te zeggen dat het niet altijd garantie op succes biedt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Je hebt gelijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2014 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mooie overzichtsfoto van Renz Berlin in Drachten op www.circus-online:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2014 6:38 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Dat ziet er indrukwekkend uit! :o


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.