Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 08, 2024 5:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2014 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
MartijnH schreef:
Ja een prachtig spektakel dat deze olifanten weer bij elkaar zijn , redelijk uniek in Europa!
Gärtner , Krone , Togni en Renz .... meer grote groepen in Europa kan ik zo 1,2,3 niet bedenken!


Betekent dit dat ze ook bij mekaar blijven?? of is dit tijdelijk misschien een probeersel??


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2014 10:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
denk dat dit tijdelijk is maar zou natuurlijk geweldig zijn als het voor een langere tijd is wellicht een idee voor de kerst periode


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 10:06 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
MartijnH schreef:
Ja een prachtig spektakel dat deze olifanten weer bij elkaar zijn , redelijk uniek in Europa!
Gärtner , Krone , Togni en Renz .... meer grote groepen in Europa kan ik zo 1,2,3 niet bedenken!

Mundial heeft er ook wel een aantal


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, er zijn er echt nog wel meer.....
Een beetje jammer dat Martijn niet meer schrijft, want hij weet er vast wel meer van af!
En nee, dit is echt geen tijdelijk bezoekje, want dat zou onder dierenmishandeling vallen!
Als ik voor de vuist weg fantaseer dan doet één van de twee circussen de 'wilde dieren' weg met het oog op de eventuele wetgeving en verdwijnt het andere als het zover is naar veiliger oorden. Hetzij Duitsland, hetzij Scandinavië.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 10:44 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Zomaar een mooi plaatje uit Drachten....

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 1:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Veel foto's uit Drachten en een leuke verhaal van de lokale krant: http://www.drachtstercourant.nl/nieuws/ ... le-tenten/

De olifanten traden met zen vijven op en ook de Exoten van Renz International treden op in de show. Zo het niet fantastichs zijn al deze twee circussen net zoals vroeger samen gaan reizen. Of zijn ze daar al mee bezig?? Dat blijft natuurlijk de vraag.

Ze zouden super groot op kunnen bouwen met 1 speeltent zelfs als voortent al het moet. En met de tribune van Renz International, het licht van Renz Berlin, en alle andere materialen van beide circussen. Zou er een prachtig circus uit kunnen komen.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, maar dat schiet niet in alle gevallen echt op! Als je leest in die krant dat in Drachten de openingsvoorstelling maar voor een kwart gevuld was..... En je krijgt wel zo ongeveer het dubbele aantal mensen dat ervan moet leven......
Ben het niet met je eens dat de vijf olifanten samen optraden, althans op de foto's is dat niet te zien.
Met uitzondering van de aftocht, maar toen konden de eerste twee daar al hebben staan wachten.
Het lijkt er meer op dat ze om de beurt optraden. Leuk, twee olifantennummers achter elkaar, dat is pas echt een primeur!

Dat ze elkaar herkenden daar twijfel ik niet aan!
Wel moet ik mijn opmerking van gisteren corrigeren, ik kreeg daar elders terecht kritiek op.
Ze weer uit elkaar halen is geen dierenmishandeling, zoals ik schreef.
Wat genuanceerder zou ik het wel (overbodige?) dierenkwelling willen noemen.
Want leuk is het natuurlijk niet voor ze.... Net blij dat ze weer bij elkaar zijn.....

Nog maar een plaatje uit Drachten:

Bijlage:
Drachten 2014.jpg
Drachten 2014.jpg [ 106.73 KiB | 5699 keer bekeken ]

Beetje klein, maar is te vergroten door erop te klikken.

Vijf lekkere goedverzorgde Aziatische meiden in Drachten dus, dat is puur genieten!
Links lopen de kamelen en rechts staat, o hemeltje het is niet waar, het Gouden Kalf! Ongeslacht en wel!
Als dat maar goed afloopt....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ondertussen bij een ander onderwerp (waar het niet thuishoort...) de volgende ontwikkeling:

viewtopic.php?f=52&t=5439#p43323


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
op de foto's duidelijk meerdere olifanten (en trainers) te gelijk te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
op de foto's duidelijk meerdere olifanten (en trainers) te gelijk te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jaja, maar nergens alle vijf in de piste!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik denk dat ze niet allemaal de zelfde kunsten vertonen. Bij de parade is er bij allebei de groepen ook eentje die niet op de achterpoten staat dus die trick kan zeker al niet met z'n alle uitgevoerd worden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Precies.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
alle 5 de olifanten doen mee in de voorstelling getuige de foto die ik gisterenavond maakte.

Afbeelding

één van de olifanten kan niet mee parade lopen omdat deze vroeger later bij de groep toegevoegd is en andere dingen kan als de rest.
Deze stond vroeger altijd in de achtergrond en deed niet mee , nu alle 5 gelijktijdig in de piste gepresenteerd door Franz én Bernhard Renz, bijgestaan door diverse personen in de achtergrond, wat dus in de gehele geschiedenis al uniek en zeldzaam is!

De olifanten van Bernhard laten wat zien en de olifanten van Franz laten wat uit het normale nummer zien.
Dit is even een test geweest of de olifanten weer bij elkaar zouden kunnen staan.... wie weet wordt er in de nabije toekomst nog wat mee gedaan.

Verder speculaties zijn niet nodig over hoe het misschien wel zou kunnen zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin 2014
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 11:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Vandaag de voorstellingen gezien van de gecombineerde voorstelling van Renz Berlin en Renz internationaal het was een genot om dit als circusliefhebber mee te maken.Volgende week een verslag en foto,s van mij.Ben je in de buurt kom dan beslist eens kijken want 5 olifanten tegelijk in de piste maak je niet vaak mee.Oh ja de voorstelling deze middag was praktisch uitverkocht en de avondvoorstelling werd zeer goed bezocht.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.