Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:36 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Renz Berlin in Borger
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2016 10:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Uitgebreide fotoreportage op:
http://www.prachtigborger.nl/artikel/22 ... oto_s.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Renz Berlin in Borger
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2016 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het geschreven verslag stelt niet zo veel voor en is gebaseerd op het persbericht van het circus zelf.
Maar de foto's des te meer! In totaal 64, grotendeels van de voorstelling maar ook van de dieren buiten.
Hier een paar voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk, vooral die buitenopnamen met veel oog voor detail!
Prachtig en vertederend, die laatste van die mevrouw in een rolmobil (of hoe dat heet) en dat jonge kameeltje.
Hetzelfde dier dat onlangs in Steenwijk 's nachts aan de wandel ging langs de autowasstraat en zo ons Hart van Nederland veroverde!
Op de voorlaatste foto ligt de moeder op de voorgrond!
Indrukwekkend voor dat mannetje wanneer Carla gaat plassen! Hoop dat hij droog bleef!
Ook met die meneer met ballon staat het jonge kameeltje op de foto.
Zoals vaker staan moeder en kind niet achter de afzetting, maar lopen 'gewoon' los. Allebei zeer braaf en aaibaar!
Tot genoegen van groot en klein!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


CIRCUS RENZ BERLIN IN ZOUTKAMP


Nu ik hier toch ben moet ik iets bekennen. Begin mei, op Moederdag om precies te zijn, was ik bij dit circus in Zoutkamp.
Het was mijn vijfde circusbezoek in 22 dagen, geen slecht gemiddelde. Inmiddels ben ik met een nieuwe serie bezig, vier keer naar Duitsland in acht dagen, ook al niet slecht.
8 Mei in Zoutkamp dus. Mijn verwachtingen waren vooraf niet hoog. Het eerste weekend met echt mooi weer, Moederdag en de week na het circus daar een plaatselijke feestweek met veel artiesten, kermis en met Pinksteren de jaarlijkse vlaggetjesdag. Dus hield al rekening met de kans op afgelasting.......
Nou, dan ken je Zoutkamp en vooral de Zoutkampers nog niet!
Een uithoek, maar dat mag je daar uiteraard niet hardop zeggen. Havenplaats aan de vroegere Lauwerszee, nog altijd de vaardoorgang tussen de Waddenzee en diverse rivieren.
Havenplaats, en wereldhoofdstad van de garnaal. Met eigen vloot op dat gebied.
Ooit van groot belang als vesting toen Prins Maurits onderweg was om Groningen te bevrijden. In het jaar 15-zoveel, het begin van de 80-jarige oorlog.
Er stonden later huizen in de vesting, maar een echte vestingstad werd het nooit. Te ver overal vandaan, te dun bevolkt. En nog steeds, ondanks de visserij, de garnalen- en schelpenindustrie.
Hou je vast, want je gelooft het niet: niet meer dan 1.200 inwoners!
En uitgerekend daar komt dan Circus Renz Berlin, het grootste dat op dit moment in Nederland reist! Iemand zijn verstand verloren?
Nee hoor, iemand wel een flinke gok genomen. Maar mogelijk iemand die de Zoutkampers kent.
Want dat zijn net zoiets als bijvoorbeeld eilanders of wat ik vroeger meemaakte in West-Berlijn. Voor de muur viel. Een hechte gemeenschap die trots is op alles wat daar gebeurt!
Dat bleek, want op diezelfde mooie zondagmoederdagmiddag zat de tent behoorlijk vol. Vol genoeg om van een succes te spreken. Dat was ook de voorgaande dagen het geval geweest.
Een leuke voorstelling en veel leuke dieren, wat wil je nog meer. Zie de foto's van Borger.
Als gebruikelijk sprak ik met diverse aanwezigen. Naast me op de tribune en in de pauze buiten. En wat bleek: die mensen kwamen helemaal niet uit Zoutkamp!
Maar waren stuk voor stuk wel oud-Zoutkampers (met hun hele gezin) die inmiddels in andere plaatsen als Munnekezijl, Grijpskerk of verder weg woonden.
Die het zo geweldig vonden dat zo'n groot circus het aandurfde in hùn vroegere woonplaats te gaan staan! Sommigen combineerden het circusbezoek met dat aan hun moeder.
Daarbij hoorde ik leuke bijelkaargefantaseerde verhalen, zoals: het circus wilde eigenlijk naar de stad Groningen, maar kon daar niet terecht vanwege het Bevrijdingsfestival. En dus waren ze maar naar Zoutkamp 'gevlucht'!
Nou moet ik wel zeggen dat doordat het circus de voorafgaande week stilstond (Bedum kon niet doorgaan door de slechte gesteldheid van het terrein) er extra tijd was om in een zeer ruime omgeving veel reclame te maken.
Met succes, overal zag ik de posters hangen, van cultureel centrum tot handel in buitenboordmotoren.
Het eerder besproken kleine witte kameeltje. Viel niet mee de andere kamelen -achter de afzetting- wat te voeren, want de eveneens loslopende moeder -die me wel een beetje kent- hield me scherp in de gaten.
Pas in de pauze, toen het jong bij moeder dronk, kreeg ik de kans de andere zo op een rij te zetten dat ma me niet meer kon zien.
Daarna het jong in m'n armen en uiteraard even moedermelk geproefd, het zat nog aan de lippen. Dat kan ik niet laten en het is nog erg gezond bovendien!
En Carla was wederom erg blij met haar tros bananen.
Circus is erg leuk, maar helemaal wanneer je het vooraf niet verwacht!

Afbeelding
Restaurant De Boeter annex ijsboer aan de haven.
Deense ijsspecialiteiten en roomijs uit Greetsiel, nota bene de eeuwige concurrent van Zoutkamp op het gebied van de garnalenvisserij! In het verleden althans.
Ha, hun poster van het circus hangt nu bij mij thuis..... Meegenomen na de laatste voorstelling, zoals dat hoort!

Afbeelding
Vissersschepen en de bekende gekleurde pakhuizen. Voor de verste vis het dichtste bij!

Afbeelding
Heiploeg, bijna-buurman van het circus en wereldspeler op het gebied van garnalen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.