Prachtig staan ze erbij in Haren, ik ben zaterdag even wezen kijken. Nou ja, even.
Vooraf een uurtje kletsen en de dieren voeren. Nog altijd zijn stukjes wortel een attractie, hoe vaak ze die ook krijgen.
Dan de schitterende voorstelling, een waar genoegen. En dan nog een uurtje bijkomen....
Lekker druk op zaterdagmiddag, ook al goed ter verhoging van de feestvreugde!
Het programma opnieuw opsommen heeft weinig zin, u las dat laatst al in de recensie van Jan Plug vanuit Spijkenisse, de vorige speelplaats.
Extra memorabel vond ik wel Miss Jenny op het slappe koord. Dat vind ik meestal leuker dan de strakgespannen evenknie en lijkt me bepaald niet eenvoudiger.
Met dank aan mijn (niet fatale) hoogtevrees zal ik beide nooit gaan proberen.....
Ooit bordje draaien gezien op het slappe koord? Ze kan het! En paar tegelijk zelfs terwijl ze ondertussen met haar vrije arm hoelahoept met kleine hoepjes.
Plug schreef het al: ook rola-rola op het slappe koord doet ze of het niks is. Werkelijk een lust voor het oog!
De pas de deux te paard zag ik voor het eerst en is inderdaad de moeite waard.
Maar dat laatste geldt voor het hele programma.
Dat ze hierna op uitnodiging vijf weken naar Hamburg gaan om het centrum te vormen van het Herfstcircus aldaar is dan ook geen wonder.
Het is niet te hopen dat onze Oosterburen dit circus ècht gaan ontdekken, want dan zijn wij ze wellicht kwijt. En dat zou zonde zijn....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een paar dagen tussen de eerste en de tweede speelweek. Dus: een paar dagen rustig aan en relaxen, want reclame maken in de volgende plaats hoeven ze immers ook al niet?
Vergeet het maar! Want als alles volgens plan is verlopen is gisteren (maandag) de nieuwe tribune vanuit Italië aangekomen en die moet dus tussen de twee speelweken in worden opgebouwd.
Want dat moet je minstens een keer uitproberen voor je die echt nodig hebt (in Hamburg dus).
Zoveel hebben ze indertijd nog wel van Milko geleerd!
Die capaciteitsuitbreiding tot maar liefst 1.300 plaatsen was een vereiste voor de voorstellingsreeks in de tweede stad van Duitsland en komt straks ook mooi van pas tijdens het Kerstcircus in Maastricht.
Het Herfstcircus in Hamburg met als titel 'Sensations - Die Circus Show' komt te staan bij de Horner Rennbahn aan de Rehnbahnstrasse 96.
Renz Inter verzorgt het grootste deel van het programma, maar er komen ook nog bekende artiesten bij.
Wilt u er alles van weten kijk dan hier:
http://www.sensations-show.de.

Er zijn voorstellingen van woensdag 2 oktober t/m zondag 3 november, tweemaal per dag. Slechts twee donderdagen vindt er geen show plaats.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwste aanwinst van het circus: een raszuivere Percheron-schimmel. Is er al even en er wordt al druk mee getraind, ook in de piste.
Behoort tot de grootste paardenrassen ter wereld met als bakermat Normandië.
De meneer bij Renz-Inter is jong maar heel braaf en gewillig en heeft een hogere schofthoogte dan zijn baasje groot is!
Bovendien een mooie strakke rechte rug, daar wil het wel eens aan mankeren, net als bijvoorbeeld bij Friezen.
Hij lijkt wel wat op onderstaande, maar dat is hem dus niet.

Daar gaan we nog veel mooois van zien!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagblad van het Noorden, de krant die in de gedrukte vorm nog geen letter aandacht aan de aanwezigheid van het circus besteedde (of moeten dan eerst de kamelen
de Rijksstraatweg oversteken tijdens de spits?) stuurde wel een internet-blogger langs die een leuk filmpje maakte.
Maar misschien was dit wel zijn eigen initiatief.
In het verleden was Jacques J. d'Ancona wel eens bijzonder lovend over hun verrichtingen. Maar die tijd ligt dus al weer even achter ons.
Hij laat zich denk ik liever in verwarmde auto met chauffeur naar het theater rijden of is gewoon te duur voor dit soort akkefietjes.
En nog altijd is de redactie er niet in geslaagd een opvolger voor de overjarige recensent te vinden.
Gebrek aan concurrentie werkt daarbij ook al niet erg mee.
Terug naar genoemd filmpje. Bramlandt # 16 is de titel, zijn 16e bezoek aan een evenement.
U vindt het hier, en het is zeer de moeite waard:
https://www.dvhn.nl/groningen/Bramlandt ... sOJT8C5ap5 Bramlandt #16 | Bram bezoekt Circus Renz Internationaal en ontmoet een paard met zijn kapsel Circus Renz International staat deze week in Haren. Bram neemt een kijkje achter de schermen en mag de voorstelling openen.
In de webserie ‘Bramlandt’ bezoekt Bram Douwes evenementen in Groningen en Drenthe.
Wie zijn de mensen die langskomen en waarom zijn ze er eigenlijk?Wanneer u heel goed kijkt komt ook genoemde Percheron, zij het maar heel kort, in beeld.
Hij wordt op de achtergrond net gelongeerd, een belangrijke basis voor zijn verdere ontwikkeling.
Dat dit in de vorm van een piste gebeurd is louter toeval, maar wel mooi meegenomen!