Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:50 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: za apr 17, 2021 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Op Wereld Circus Dag maakte Magic Circus e.e.a. bekend m.b.t. het seizoen 2021.

MAGIC CIRCUS ZORGT VOOR ØPFANG
Alleen samen krijgen we…, ja dat weten we nou wel. Ooit kunnen we weer vrij ademen en leven. Maar hoe voelen we ons dan? Eenzaam in de massa? Losgelaten in een leegte? Magic Circus begrijpt dat maar al te goed en staat nu al klaar om het hooggeëerde publiek te steunen en op te vangen. Daar draait het in 2021 om in de nieuwe voorstelling “ØPFANG

Het Magic Team heeft de afgelopen maanden een hecht huishouden gevormd. Er zijn nieuwe artiesten toegetreden om een nog spectaculairdere show te presenteren. Want ook in het moderne circus gaat het om vallen en opstaan, struikelen en stijgen, loslaten en opvangen. Dat opvangen gebeurt soms letterlijk door de acrobaten. Niet alleen op het podium, maar ook hoog daarboven zonder vangnet.

Magic Circus biedt Øpfang. Biedt alternatieven voor het maandenlange beeldschermstaren. We staan in de startblokken, zodra het mag is Magic Circus er weer. Valt er dus weer wat te lachen, razen Rhönraderen langs en zitten we op de maan. Beleven we vertederende dieren, vers geïmporteerde bloeddorstige wilde exoten, magische momenten met Jofri, trapezewerkers en zoveel touwtjes dat er geen eind aan vast te knopen is. Alles live, echt en bijna aanraakbaar. We kunnen haast niet wachten!

Het begrip Øpfang dateert uit de tijd van de Vikingen. Historisch onderzoek leert dat zij niet zomaar alleen woestelingen waren, maar ook familiemensen. Vikingen koesterden gastvrijheid oftewel Øpfang. Tot op de dag van vandaag is dat in woord en daad in Scandinavië terug te vinden.

Magic Circus spant voor zijn bezoekers een maatschappelijk en cultureel vangnet. Vangt hen op na een lastige periode en stoomt hen klaar voor een nieuw en beter normaal. Laat je vallend onderdompelen in eigentijds circus. De Øpfang is geregeld. Voor jong en oud, want Magic Circus is óók leuk voor kinderen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: za apr 17, 2021 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
De omschrijving maakt al nieuwsgierig. Het zou geweldig zijn als wij weer naar het circus kunnen gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: za apr 17, 2021 8:47 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Heel mooie omschrijving zeg dat wel!
Dat het 'nieuwe' normaal er maar snel aankomt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2021 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ook een leuk filmpje https://www.youtube.com/watch?v=SzKnxPywNrA te zien op youtube.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2021 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Erg netjes gedaan!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2021: ØPFANG
BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2021 9:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Afgelopen zaterdagavond was het zover. Voor het eerst sinds bijna een jaar weer naar het circus. En nog wel in mijn eigen Dordrecht. Vanaf vorige week maandag was het Magic Circus al gearriveerd op het parkeerterrein bij Winkelcentrum Bieshof, tegenover het Station Dordrecht Stadspolders. Woensdag en donderdag waren er voorstellingen geweest en ik was zoals gezegd bij de avondvoorstelling op de zaterdag.
Øpfang staat voor gastvrijheid en dat was de ontvangst zeker. Mijn kaartje kocht ik bij de directeur himself aan de kassa en de koffie kreeg ik erbij. In een goed gevulde tent, alles keurig met anderhalve meter afstand, voltrok zich een leuke voorstelling. Een voorstelling met een hoofdrol voor clown Jofri maar ook diverse acrobatiek nummers. Ja en ook de gedresseerde kip was er weer. Dat was overigens het enigste dier in de voorstelling. Bij Magic is dat geen gemis want je kijkt naar een totaal theater waar de nummers soepel in elkaar overgaan en een voorstelling die een geheel vormt. Na afloop van de voorstelling vertelde Maurice Veldkamp dat er deze keer wat geimproveerd moest worden door blessures van vaste artiesten. De invaller Jasper verdient in elk geval een groot compliment. Ook het tempo kon wat Maurice betreft nog omhoog. Een gedreven man die al jaren met een ongelooflijke drive de leiding voert over het Magic Circus. Øpfang is zeer de moeite waard om te bezoeken. Zij komen in het najaar nog naar Rotterdam en dan ga ik zeker nog een keer een bezoek brengen. Oh ja, er was gevraagd om foto's. Nou die heb ik niet gemaakt. Ik heb me overgegeven aan de voorstelling en niet aan mijn camera. Echter op de site en op facebook staan fantastische plaatjes.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.