Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:26 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 25, 2015 1:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
MINDFUCK, zo is de nieuwe toneel- en circusvoorstelling van het Groninger Jeugdcircus Santelli getiteld.
En we zijn net op tijd, vanavond is de aftrap in het eigen theater van Circus Santelli, Professor Enno Dirk Wiersmastraat 3a, te Groningen om 20.00 uur.
Zoals de titel doet vermoeden een (klein) beetje heftig, en daardoor is de minimumleeftijd gesteld op 12 jaar.
De tweede voorstelling is al een dag later, morgen dus - zondag 26 april - in het Prinsentheater aan de Noorderbuitensingel 11, eveneens om 20.00 uur.

Dat theater heet eigenlijk niet meer zo, maar iedereen in Groningen (en wijde omstreken) blijft deze naam hanteren. Officieel heet het tegenwoordig VRIJDAG, een onzinnige naam, tevens die van de culturele samenklontering die deze stad na diverse subsidieverminderingen kent. Met drie vestigingen helemaal lekker duidelijk. En te lastig, dat moet er dus één worden.
Geen bestaande, die zijn te klein, dus dan maar nieuwbouw op een andere locatie. Tel uit je winst!
Culturele verschraling, daar zijn ze de laatste jaren bijzonder sterk in in de stad Groningen. Diverse theaters, waaronder het legendarische Grand Theatre aan de Grote Markt, sloten al de deuren. En het einde is nog niet in zicht! Deels veroorzaakt door de komst van het Forum, het wangedrocht dat half zo hoog moet worden als de Martinitoren en waarvan de bouw nu voorlopig is stilgelegd omdat die niet aardbevingsbestendig bleek. Tja, en daar ontkom je heden ten dage niet meer aan in onze gaswinningsprovincie..... Mocht dat Forum ooit al afgebouwd worden dan zal het tot in lengte van jaren als een molensteen om de hals van de gemeente blijven hangen. Commercieel wordt het nooit, hoofdgebruiker wordt de centrale bibliotheek, die nu op een paar honderd meter afstand gevestigd is in een uiterst riant pand. En niks ruimtegebrek, er staat zelfs nog een verdieping leeg!


Maar daar ging het niet over, we hadden het over Circus Santelli.
Een belangwekkend weekend hebben ze, want ook de jeugdproductie Pippi Langkous gaat in première.
In datzelfde Prinsentheater op zondag 26 april.
Voorstellingen zijn er om 13.00 en 15.00 uur. Ook geschikt voor de kleintjes.

Op Koningsdag is het gezelschap te vinden op het Damsterplein, waar Pippi Langkous in de open lucht gespeeld zal worden om 13.00 uur, gevolgd door een workshop.

Iets over MINDFUCK:

Afbeelding

Citeer:
8 jongeren in de leeftijd van 16 tot 21 jaar van Circus Santelli en Jeugdtheaterschool VRIJDAG spelen de voorstelling Mindfuck (12+).

Een jonge vrouw, alleen op haar kamer, voor het eerst echt alleen. Ze is haar zekerheid kwijt, haar vangnet, en dat maakt haar langzaam gek. Maar ze wil alleen kunnen zijn, en ze zal er voor vechten.

“Vandaag ben ik alleen.
Helemaal alleen.
Ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik eerder alleen ben geweest. Er is altijd wel iemand. Een vriendje, mijn ouders, mijn zus, vriendinnen, kennissen, vage bekenden, de postbode, iemand op TV die ik denk te kennen.
Maar nu ben ik alleen, en ik heb nu al het idee dat ik gek word.

Volgens mij was hier net een kat… Ik heb helemaal geen kat.”

De strijd om zelfstandigheid in een energieke, komische, absurde theatrale circusvoorstelling met acht jonge spelers. Een voorstelling waarin wordt gejongleerd, de zin van het leven wordt besproken en met een iets te aanhankelijke kat. Met Romeo, Charlie’s Angels, acrobatiek, een Waltz en een suïcidale nieuwslezeres.



En iets meer over Pippi Langkous:

Afbeelding

Citeer:
Pippi woont alleen, gaat liever niet naar school en trekt zich niets aan van volwassenen. Dit stoere meisje is de politie te slim af en jaagt de deftige dames hoog de gordijnen in. Ze laat zich niet kisten door betweters en pestkoppen en leert ze een lesje met een glimlach op haar gezicht.
Deze eigenwijze meid leeft zoals ze zelf wil en maakt haar eigen regels, ongeacht wat anderen daar van vinden. Ondanks haar grote mond en sluwe streken heeft Pippi een hart van goud. Met haar vrienden Tommy en Annika, haar aap Meneer Nielson en haar paard Witje beleeft ze de mooiste avonturen. Ze danst over een koord van huis naar huis en hangt hoog in de lucht aan de trapeze. Pippi is voor niets en niemand bang!
Kom kijken naar een spannende en grappige circusvoorstelling waarin de altijd vrolijke Pippi en haar behendige vrienden met eenwielers, diabolo, kogel en acrobatiek de wereld op zijn kop zetten.


De entree voor alle voorstellingen bedraagt € 6,-. Tot 12 jaar bij Pippi Langkous € 4,-

Voor verdere informatie en eventueel kaarten de volgende sites.
Van Santelli: http://www.jeugdcircus.nl/
Van het theater: http://www.bijvrijdag.nl/


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.