Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:36 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 8:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik kwam op twitter niet al te lovend materiaal tegen over de prijs/kwaliteitsverhouding van dit circus. Dit soort zaken wordt wel snel aan elkaar doorgegeven, vooral in Nederland, waar het internetten veel meer ingeburgerd is dan in andere landen om ons heen. Als dit soort zaken niet echt met elkaar in verhouding is, dan ben je hier snel klaar.
http://www.joepswagemakers.nl/blog/circus-barones-een-afknapper?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Tja, je kan een klein familiecircus natuurlijk niet onmiddellijk vergelijken met een groter circus als Belly Wien. Een eerlijke vergelijking is dit niet echt.
Vorige zomer was er een samenwerking tussen circus Pipo en Barones aan de Belgische kust. En ik vond de show toen - voor een familiecircus - erg netjes en zeker zijn geld meer dan waard.
Wanneer ik deze beoordeling lees dan lijkt het mij ook duidelijk dat de schrijver met verkeerde verwachtingen naar dit circus getrokken is. (komt vooral duidelijk naar voor in zijn stukje over wilde dieren)
Ik vind de genoemde prijzen ook niet zo belachelijk duur, maar ik woon dan ook in België. Hier zijn een aantal zaken wel duurder dan in Nederland. Wat is bij jullie dan wel de gangbare prijs voor een familiecircus met een voorstelling van twee uur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 8:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Als de prijzen gelijk zijn waarom zou je dan wat anders kunnen verwachten. Bij Herman Renz heb je voor €25,- een goede plaats maar zie je een topcircus. Bij Belly Wien en Renaissance liggen de prijzen redelijk gelijk. De consument die het circus niet van nabij kent is in mijn ogen vrij duur uit bij Baroness. Ik vind dit circus ook geen verrijking voor Nederland, vi d ik ovrrigens voor meer zaken die hier reizen, maar dat is een andere discussie. ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Hugo schreef:
Als de prijzen gelijk zijn waarom zou je dan wat anders kunnen verwachten. Bij Herman Renz heb je voor €25,- een goede plaats maar zie je een topcircus. Bij Belly Wien en Renaissance liggen de prijzen redelijk gelijk. De consument die het circus niet van nabij kent is in mijn ogen vrij duur uit bij Baroness. Ik vind dit circus ook geen verrijking voor Nederland, vi d ik ovrrigens voor meer zaken die hier reizen, maar dat is een andere discussie. ?

Maar de prijzen liggen dan ook helemaal niet gelijk hé :wink:
Bij Herman Renz kost een loge €35 voor een volwassene, bij Barones € 21 (Stalles €30 bij HR en €18 bij B) Dat is bijna de helft van het bedrag. Toch een behoorlijk groot verschil als je het mij vraagt. Dan kun je toch ook niet hetzelfde verwachten... (Renaissance vraagt trouwens €32 voor een loge en €28 voor de stalles)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 06, 2013 10:14 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Bestel je via internet ben je bij Renaissance 25% goedkoper uit en betaal je voor stalles €3,- meer dan bij Baroness. Het kwaliteitsverschil betaal je. Mensen die bij Baroness volle pond betalen zijn relatief duurder uit en je kan je afvragen of die bij de komst van het volgende circus weer zullen gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 11:06 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Hugo schreef:
Bestel je via internet ben je bij Renaissance 25% goedkoper uit en betaal je voor stalles €3,- meer dan bij Baroness. Het kwaliteitsverschil betaal je. Mensen die bij Baroness volle pond betalen zijn relatief duurder uit en je kan je afvragen of die bij de komst van het volgende circus weer zullen gaan.

Bij Renaissance kun je idd een mooie korting krijgen via internet. Maar er zijn weinig circussen waarbij de korting zo hoog oploopt niet? Bovendien zeg ik ook nergens dat men niet wil betalen voor kwaliteitsverschil. Maar wanneer ik voor de tent van Barones sta, dan weet ik gewoon dat ik geen niveau zal zien van Renaissance of Herman Renz. Je ziet het aan de goedkopere prijzen, je ziet het aan de kleinere tent, het materiaal,... En Jan modaal weet dat heus ook wel, want je merkt toch gewoon dat wanneer er zowel een 'groot' circus als een familiecircus in een stad/dorp staat, het grote circus gewoon meer volk trekt...
Ik vraag me trouwens nog steeds af wat de prijzen van andere familiecircussen (met een showtijd van zo'n 2u) zijn in Nederland. Zijn die dan zoveel goedkoper? Of bieden die een show die zoveel beter is? Of zijn we volgens jou gewoon beter af zonder al deze familiecircussen en moeten enkel de grote spelers op de markt blijven?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Als je kijkt naar Magic, Sijm, Salto en Fiesta liggen de prijzen tussen de €10 en €16. Eerste twee zijn kleine circussen die kwaliteit bieden. Allen hanteren redelijke prijzen. Zeker ben ik niet tegen kleine circussen wel tegen onterechte verwachtingen die de branche geen goed doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 4:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Onterechte verwachtingen blijven altijd wel een beetje geschapen worden, dat is inherent aan de circustraditie. Ik heb al vaak ergens posters van leeuwen enz. gezien, terwijl er helemaal geen leeuwen waren. En als je de fantastische persberichten af en toe leest, de superlatieven buitelen over elkaar heen. Maar de meeste mensen prikken er doorheen. Ik denk dat als die meneer van die recensie opeens voor diezelfde prijs naar Herman Renz toegaat, dat hij dan weer met nog hele andere ogen naar de circussen toe gaat. Gelukkig focuste hij op zijn kinderen of kleinkinderen die hij meenam, en die waren heel erg tevreden. Die zien natuurlijk niet wat er uit de portemonnee verdwijnt.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 08, 2013 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Een bekende uitspraak vanuit het circus is: 1 woord van u is meer waard dan 1000 affiches van ons. Helaas doet dit ook opgeld bij negatieve reacties. Tuurlijk hoort het overdrijven bij het circus, maar doet het de branche goed? Doen hoge ticketprijzen de branche goed als het gebodene niet overeenkomt met de vrrwachtingen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 12:00 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Voor Barones heb ik meer moeten betalen dan voor Herman Renz. Het eerstgenoemde circus bezocht ik op een zondag; het laatstgenoemde op een zaterdag. Dan nog blijft het vreemd dat voor het grootste circus van Nederland je 10 euro betaalt en voor een veel minder overtuigend circus 17 euro. Ik moet de Dongense recensent volledig gelijk geven dat de clownerie van Barones (beoefend door kinderen) inderdaad weinig overtuigend was en Barones geen verrijking lijkt voor Nederland.

Voor alle duidelijkheid: een kleiner circus hoeft geen minder leuke voorstelling te bieden. Circus Harlekino is met een tweemaster een kleiner circus, maar heeft i.t.t. Barones wél een heel erg leuke voorstelling. Harlekino was een heerlijk avondje uit na enkele weken hard werken voor me.

Nog een ander punt: als circusliefhebber maak ik geen onderscheid tussen groot en klein, tussen Nederlands en buitenlands (al weet ik dat deze materie gevoelig ligt) of tussen klassiek of modern. Wél tussen circussen met een mooie show waar ik met een goed gevoel vertrek, en die circussen die daarin niet slagen, zoals Iarz en Barones. De eerste categorie is reclame voor alle circussen, de laatste categorie (als mijn gevoelens gedeeld worden door andere bezoekers) heeft het tegenovergestelde effect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Beste Cedric, hoewel ik mij in het grootste deel van je redeneringen wel kan vinden verwacht ik, gezien eerdere bijdragen over andere onderwerpen, toch wel wat meer accuratesse.
Want wat bovenstaande reageerders deden was het vergelijken van de NORMALE entreeprijzen.
Natuurlijk kun je op familiedagen (o.i.d.) wel voor een tientje naar een groot circus.
Ja, en wanneer je dan naar een normale voorstelling van een ander gaat, en je betaalt de 'normale' prijs aan de kassa, dan betaal je daar snel meer.
Daarmee worden de verhoudingen wel enigszins scheef getrokken.
Want als het om de allergoedkoopste mogelijkheden zou gaan dienen veilingen e.d. alsmede soms gigantische hoeveelheden vrijkaarten ten einde de tent maar vol te krijgen ook niet onvermeld te blijven.
We lazen het hier al wel: 'We gingen voor € 1,- naar het kerstcircus.' (met als toevoeging dat ze anders niet waren gegaan, en de verplichte administratiekosten worden er niet bij genoemd.....) of 'Het was erg leuk, gisteravond gratis naar het circus geweest'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 4:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Of hij zat bij t ene circus op t achterste bankje en bij de andere vooraan.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Als het t ene circus is, is het ook t andere!

Overigens geen idee waarom dit onderwerp heet zoals het heet. Het gaat namelijk overal over behalve over tourinformatie.
Bovendien bestond het onderwerp met wel de juiste informatie al. Met exact dezelfde titel....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.