Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Holiday Maasmechelen
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2020 12:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
In mijn zoektocht naar foto's uit het verleden van circus Holiday zie ik regelmatig foto's uit Maasmechelen.
Waarschijnlijk staan/stonden hier de restanten van het wagenpark.
Weet iemand waar deze locatie is, of de wagens er nog staan en of het terrein begaanbaar is?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2020 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
In het boek ''Mijn fijne herinneringen aan Circus Holiday'' van uitgeverij Becom staan de tourneelijsten van 1980 tot en met 1990 opgenomen. Hier maar eens in gaan spitten. Eind 1981 reisde Holiday voor het eerst in België. In '82 werd alleen Brussel bezocht en in '83 werd het seizoen weer in België afgesloten. In 1984 en 1985 bleven zij in Nederland. In 1986 reisde Martens van eind januari tot half maart en vanaf eind mei tot juni in Frankrijk. In 1987 bleef hij weer in Nederland en in 1988 een hele korte periode (23-2 tot en met 3-2) in Frankrijk. In 1989 ging Holiday uitgebreid op tournee in Wallonië en Vlaanderen. Bijzondere verplaatsingen overigens want 18 oktober werd er in Ukkel gespeeld. De 19e was een uitvaldag de 20e stonden zij in Blaricum, de 22e in Woerden en 24 oktober waren zij weer in het Belgische Neerpelt. Het laatste jaar van het boek, 1990, geeft aan dat van 2 februari tot en met 23 september in Frankrijk gereisd werd. De 24e september werd in Bastogne begonnen. Op 24 oktober werd in Jarny de Belgische tournee, die voornamelijk door Wallonië ging, afgesloten. In die periode werden 20 plaatsen bezocht. Dat kan je nu niet voorstellen. Vanaf 25 oktober speelden zij vervolgens weer in Frankrijk. Met andere woorden ik heb de tourneelijsten doorgespit maar ik kom Maasmechelen helemaal niet tegen. Weet wel zeker dat in die periode het winterkwartier in de omgeving Emmen was. Daar zijn nog processen over gevoerd namelijk.
Wellicht de periode erna al werd de naam Holiday toen niet of nauwelijks nog gebruikt werd. Heel naamvast is Holiday overigens nooit geweest. In 1982 begin men als Grand Variete Saltarino, maar dat duurde overigens niet lang. In 1985 reisde men onder de naam Toni Boltini en in Frankrijk werd gereisd als Cirque Emilien Bouglione. Vanaf 1991 reisde men als Staatscircus van Moskou en de eerste jaren daarvan met Oleg Popov. Wellicht dat zij toen Maasmechelen aandeden maar ik heb het in de periode tot 1991 niet terug kunnen vinden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 2:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uitvoerig maar weer!

De enige link die ik zo zie -en het is niet uitgesloten dat die je op het verkeerde spoor zette- is deze:


DAF vrachtwagens en trailers winterkwartier van circus holiday maasmechelen -photo-donald de kloet-

met o.m. deze afbeelding:

https://www.flickr.com/photos/weardlook ... otostream/

(door de lezer zelf te openen...)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
In Maasmechelen was inderdaad een opslag plek van materiaal, ik ben hier tijdens mijn Renz periode een keer geweest toen wij hier in de buurt stonden, kan me herinneren dat er veel oud matariaal stond van inderdaad Holiday en Bouglione kaartjes nog in de kassawagen!! , ook stond er nog een oude rijdende school, vroeger reisde een klein mannetje mee die het wagen materiaal op orde hield en die paste op deze locatie op!! ( zijn naam weet ik niet meer ) begin jaren 2000 geweest !!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De oude circusschool: https://www.flickr.com/photos/weardlook ... otostream/

Kent iemand die fotograaf, Donald de Kloet? Die weet vast nog wel meer!
Als hij nog inleven is uiteraard, want de meeste van zijn foto's die ik tegenkom zijn aardig gedateerd!


Laatst gewijzigd door Didier op za sep 19, 2020 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 9:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
circus@achterhoek schreef:
In Maasmechelen was inderdaad een opslag plek van materiaal, ik ben hier tijdens mijn Renz periode een keer geweest toen wij hier in de buurt stonden, kan me herinneren dat er veel oud matariaal stond van inderdaad Holiday en Bouglione kaartjes nog in de kassawagen!! , ook stond er nog een oude rijdende school, vroeger reisde een klein mannetje mee die het wagen materiaal op orde hield en die paste op deze locatie op!! ( zijn naam weet ik niet meer ) begin jaren 2000 geweest !!!


Nog enig idee waar deze locatie is?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2020 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
stars schreef:
circus@achterhoek schreef:
In Maasmechelen was inderdaad een opslag plek van materiaal, ik ben hier tijdens mijn Renz periode een keer geweest toen wij hier in de buurt stonden, kan me herinneren dat er veel oud matariaal stond van inderdaad Holiday en Bouglione kaartjes nog in de kassawagen!! , ook stond er nog een oude rijdende school, vroeger reisde een klein mannetje mee die het wagen materiaal op orde hield en die paste op deze locatie op!! ( zijn naam weet ik niet meer ) begin jaren 2000 geweest !!!


Nog enig idee waar deze locatie is?


Nee helaas.......... ben met collega mee gereden en de route niet opgeslagen of onthouden.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2020 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
De man die daar jarenlang heeft opgepast en ook het rijdend materiaal vele jaren onderhield was Helmut, een groot deel van zijn leven was het Holiday Circus toegewijdt. R.I.P.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2020 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Die kunnen we dus helaas niet meer vragen.
Maar misschien iemand die hem gekend heeft wel.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 12:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
ondertussen heb ik begrepen dat deze locatie niet meer bestaat.
Zou ook te mooi zijn dat het wagenpark hier al meer dan 25 jaar mag rusten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het gemeentelijk bestuur lijkt me de juiste instantie, maar daar had je wellicht al contact mee.
Die weten ongetwijfeld waar het was.
Het zou inderdaad te mooi voor woorden zijn wanneer ergens diep verborgen nog een circuswagen-kerkhof te vinden was....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Heb bij de gemeente ook navraag gedaan. die zijn nog over een antwoord aan het nadenken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou dan weet je het wel.....
Veel sterkte en vooral geduld gewenst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.