Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 6:28 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 9:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
zelf werk ik in beide genres (ja MET fluitje, hoewel ik probeer om niet te overdrijven :D ) acts waarin mensen uit het publiek meedoen zijn vaak erg lastig om leuk te brengen zonder dat je deze mensen voor gek zet (mensen voor schut zetten is wel erg simpel)
De opmerking dat "iedereen" dit kan vindt ik niet gepast. Ik ken genoeg mensen die juist deze nummers niet voor elkaar krijgen.

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 11:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
PeppitoClowns schreef:
zelf werk ik in beide genres (ja MET fluitje, hoewel ik probeer om niet te overdrijven :D ) acts waarin mensen uit het publiek meedoen zijn vaak erg lastig om leuk te brengen zonder dat je deze mensen voor gek zet (mensen voor schut zetten is wel erg simpel)
De opmerking dat "iedereen" dit kan vindt ik niet gepast. Ik ken genoeg mensen die juist deze nummers niet voor elkaar krijgen.


Het ligt er maar net aan hoe je je fluitje gebruikt , in sommige circussen lijkt het wel of de clown alleen kan praten via zijn fluitje.
Als je 1x met een fluitje in de piste komt gaat dat nog wel, 2x ook wel maar lange nummers van weet-ik-hoeveel minuten wordt het toch wel irritant.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 8:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
"In Reprisen und Entrees sehen wir Lionel Chaves als omnipräsente Figur im Programm des Wiener Circus. Mit großer Spielfreude und Können agiert er in sparsamer Schminke und erstklassigen Kostümen; eine eigenständige Clownsfigur bei Jung und Alt gleichermaßen gut ankommend. Er ist ein klassischer Clown alter Schule, der es versteht zu unterhalten, auf seine Kosten lachen lässt und auf die Belästigung von Zuschauern verzichtet."

Perfecte omschrijving van de clown Leonel Chaves! Meer te lezen in een prachtige reportage over het mooiste circus van België op www.circus-online.de


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het blijft toch nog altijd een persoonlijk mening, en ik deel de mening van Circus online niet :)
En dat vond ik een paar jaar geleden ook al zo en dat heb ik destijds ook geschreven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 8:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
MartijnH schreef:
Het blijft toch nog altijd een persoonlijk mening, en ik deel de mening van Circus online niet :)
En dat vond ik een paar jaar geleden ook al zo en dat heb ik destijds ook geschreven.



Ik kan weer eens niet editten, enige reprise die bij mij een glimlach op mijn gezicht toverde was met de eend.
die was leuk gebracht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 10:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Als een circusdirectie meent zich persoonlijk naar mij uit te moeten halen dan wil ik bij deze zeggen dat dit mijn laatst post is.
ik moet een clown blijkbaar geweldig vinden als ik dat niet vindt "moet ik maar een toontje lager gaan zingen op circuswereld"

Circuswereld bedankt! maar als meningen niet uitgesproken mogen worden over het goed of slecht vinden van een artiest zeg ik u vaarwel en zult u niet meer mee kunnen genieten van mijn circusbezoeken of informatie die ik over het web vindt.

Een circusliefhebber!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 10:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Ik ben alles behalve een circusdirectie hoor Martijn, maar iedereen mag zijn mening zeggen toch?!
Het zou jammer zijn uw reportages en foto's te moeten missen hier!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2011 10:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Gert schreef:
Ik ben alles behalve een circusdirectie hoor Martijn, maar iedereen mag zijn mening zeggen toch?!
Het zou jammer zijn uw reportages en foto's te moeten missen hier!


Het gaat ook niet om jouw Gert ,jij vind Chaves een goede clown.
Ik niet ... ieder zijn mening maar als het Wiener Circus het daar niet mee eens is dat ik hem slecht vind hoeven er geen vreemde berichten via social media mijn kant op te komen.

Ik ben een circusliefhebber en kan niet elke clown, acrobaat of dierenact goed vinden.
Ik heb neergezet wat ik goed vond aan het programma en wat niet... een eerlijk verslag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 12:25 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De wereld zou saai zijn als iedereen het met elkaar eens is.
Men kan niet zeggen dat een clown slecht IS. Dat deed Martijn volgens mij ook niet.

Je kunt wel zeggen dat je een clown slecht VINDT. Daar heb je het volste recht toe. Maar je moet niet raar kijken als iemand anders die clown juist goed VINDT.

Zo mag iedereen zijn eigen mening hebben. Je zult mij niet horen zeggen dat witlof smerig is. Wel dat ik het niet lust :clown

En wat voor clowns geldt, geldt eigenlijk voor alles.
Over smaak valt gewoon niet te twisten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 9:01 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Martijn,

Laat je niet uit het veld slaan door circusdirecties die het niet eens zijn met je persoonlijke mening over een onderdeel uit hun programma.

Martijn schreef
Citeer:
De clown vond ik persoonlijk wat minder en iets teveel aanwezig
en daar is totaal maar dan ook totaal niets mis mee. Daar komt ook nog eens bij dat Martijn het programma echt zelf heeft gezien. De foto's bewijzen dat!

Zelf herken ik dit ook. En niet alleen bij kleine circussen. Zelfs bij Circus Krone en Arlette Gruss heb ik mij wel eens stierlijk zitten vervelen omdat de wereldberoemde Chicky's alwèèr met de intussen doorgezaaaagde spiegelentree kwamen. Dat vind ik gebrek aan vindingrijkheid; topclowns zouden toch meer moeten kunnen bieden en inspelen op de rest van het programma of actuele gebeurtenissen.

Je moest eens weten hoe vaak ik, maar ook Sjaak en schrijvers van het CircusNieuwsMagazine en De Piste, bij bezoek aan circussen de wind tegen krijgen van directeuren omdat er weer eens "iets negatiefs" in het forum of het blad staat. Zelfs als de moderator of CNM- of Piste-redacteur die teksten niet eens geschreven hebben...

Het nadeel van sociale media speelt hier ook een belangrijke rol. Die worden maar al te vaak misbruikt om personen te benaderen en de benadelen zonder dat men de persoon echt kent. Kijk maar eens op FOK!, NuJIJ, Twitter en Hyves. Het heet wel sociale media, maar het is totaal niet te vergelijken met elkaar werkelijk ontmoeten op straat, in een zaal of circus(voor)tent. Daar leer je elkaar(s mening) te respecteren.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2011 9:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Maar zoals ik al eerder zei: het publiek is de belangrijkste graadmeter.
Als je als kind voor het eerst naar "bijtje bijtje" zit te kijken dan kom je niet meer bij van het lachen...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Ron_Mikkenie schreef:



Zelf herken ik dit ook. En niet alleen bij kleine circussen. Zelfs bij Circus Krone en Arlette Gruss heb ik mij wel eens stierlijk zitten vervelen omdat de wereldberoemde Chicky's alwèèr met de intussen doorgezaaaagde spiegelentree kwamen. Dat vind ik gebrek aan vindingrijkheid; topclowns zouden toch meer moeten kunnen bieden en inspelen op de rest van het programma of actuele gebeurtenissen.

i]


Ik kan daar maar 1 ding op zeggen:

de meeste clowns hebben meer repertoire en zouden af en toe graag iets anders spelen. Maar het is wat de circusdirecteurs vragen. Zij bepalen de reprises of entrees die gespeeld worden.
Ik ken Bruno en heb het er ooit eens met hem over gehad: in het geval vande chicky's werd er door directies vaak uitdrukkelijk naar de spiegelentree gevraagd!!
Ze hadden ook nog 6 a 7 zeker zo goede entrees. Maar nee hoor ze moesten weer eens die spiegel hebben.
En dat ging heb als dat dan al 5 jaar na elkaar was ook de keel uithangen.
keertje hadden ze na een lange krone tournee dat spiegelframe zelfs verbrand.
Volgend engagement vragen ze hen weer de spiegel hoor!

ander ding is: circusliefhebbers bezoeken meerdere circussen en vaak meerdere keren dezelfde voorstelling
ja dan ken je entrees en reprises uit je hoofd ja.
De dingen als het orkest van Larible vind ik ook niks meer: de zeg ik helemaal mee van begin tot het einde:
van nou gaat ie naar daar doet hij dat enz...
maar de meeste mensen in de tent zien dat de eerste keer en dan is dat een super nummer.

Dus als de clown nou ook nog eens rekening moeten houden dat er wel eens 2 of drie circusliefhebbers zitten die dat al allemaal voordien 100 keer gezien hebben dan gaat het mooi worden!
Dan kan je alle bijtjes, ballon, bonbon en verboden muziekentrees wel afschaffen want dat zijn eeuwenoude caramellen:
maar de meeste touschouwers en kinderen zien ze voor het eerst en ze blijven leuk!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 5:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Daarom noemde ik er ook uitdrukkelijk de namen van de circussen bij. Ik heb ze heus wel andere dingen zien doen. En toen Bruno bij Herman Renz was vormde hij samen met Milko en Frenky een clownstrio. Met hele mooie reprises en entree. (die ook anders waren dan bij Arlette Gruss en Krone)

Je noemt terecht ook al het grootste nadeel van de Krone tournee (geldt ook voor Roncalli): Ze reizen vijf jaar met zo goed als hetzelfde programma. Voor de artiesten heel moeilijk, want de kans dat de sleur toeslaat is verder in de tijd heel groot. Als frequente bezoeker zou je dus eigenlijk in het eerste jaar van een nieuw programma moeten gaan kijken. En dat is mij bij Krone en Roncalli uitstekend bekomen. Voor de doorsnee bezoeker maakt het niets uit. En daar heeft de circusdirectie meer boodschap aan. De tent moet vijf jaar lang goed vol zitten!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Krone wisseld inderdaad maar eens in om de vier of vijf jaar van programma:
er stappen dan wel eens artiesten uit maar de shownaam en de meeste nummer blijven hetzelfde.

Bij Roncalli wisselen de clowns echter wel hoor van entrees:Nu zal je larible zijn orkest en de operascene ook niet meer zien doen.
de andere artiesten zoals Encho en vroeger de tweelingszussen met de antipode wisselen niet. Maar als ze andere plaatsen aandoen is dat geen probleem.

De Chickys hebben heel wat leuke entrees gedaan: Zo konden ze ook mooi muziek maken en dat kwam in Krone amper aan bod.
En zo hadden ze er ook waar Paty meer in meedeed: want ook zij kon zeer komisch uit de hoek komen.
Maar die spiegel is hun bekendste geworden.
En op het einde deden ze die eigenlijk inderdaad met een lichte tegen zin ja.
Die sleur is iets vreselijks gevaarlijks weet je:
Al waren het alletwee zeeeeer gepassioneerde clowns die erg gedisciplineerd met hun beroep omgingen
als je elke jaar in jaar uit elke dag twee keer diezelfde entree moet herhalen dan helpt zelfs af en toe timing wisselen
of nieuwe grapjes onderling uithalen al niet meer want dan zit je op den duur zelfs daar door!!

In de opera kon dat zelf s al sneller zijn: dan was je tijdens de reeks voorstellingen al aan de volgen aan het repeteren
en zo na de vijfde voorstelling en een maand of drie repeteren aan productie was je die productie vaak al zat.
En dan had je nog zeker een 10 tal voorstellingen te gaan. Dan moet je echt bij de les blijven!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.