Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:48 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: WIener circus te Veurne
BerichtGeplaatst: za mar 12, 2016 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Afgelopen zondag een bezoekje gebracht aan de nieuwe show van het Wiener circus. Ze hadden hun tent rechtgezet op de parking van Furnevent in Veurne. Furnevent is een soort evenementengebouw van de stad Veurne. Voldoende parkeergelegenheid maar echt midden in het industriegebied. Niet de ideale plaats zou ik zo zeggen. Ik veronderstel dat men bij Wiener ook niet onmiddellijk een bijzonder grote opkomst verwachtte want er waren slechts twee tribunes in de tent gereden. De zondagmiddagvoorstelling werd echter door heel wat mensen bijgewoond zodat de geplaatste tribunes wel vol zaten. Hopelijk voor het circus konden ze ook bij andere voorstellingen op evenveel belangstelling rekenen.
De traditionele Wienernummers (honden, pony's, rola rola, jonglage, fakirs) werden aangevuld met een illusieact (Kenneth illusions ), een komische taxi en een rolschaatsnummer (ik veronderstel het trio Gaspars). Daarnaast voorzag de familie Ukmar nu ook een komisch cascadeursnummer. Na het vertrek van Xavier is er ook een nieuwe (?) clown.
Het circus bood een fijn programma en ik vind het een hele vooruitgang dat men de show niet meer laat eindigen met een clownsnummer. Wil je aantonen dat circus niet enkel voor kinderen is dan sluit je volgens mij beter af met een knaller. Daar slaagt Kenneth Illusions zeker in. Omdat de show de titel 'it's magic' draagt had ik het zelfs tof gevonden moest Kenneth Illusions zowel voor als na de pauze een bijdrage geleverd hebben aan het programma.
Het enige jammere is dat men bij Wiener vaak voor dezelfde externe artiesten kiest. De vraag is natuurlijk of de gemiddelde circusbezoeker dat nog weet wanneer ze de tent opnieuw bezoeken. Ik hoop in ieder geval dat het (Wiener)circus in andere steden toch op een zichtbaardere plaats mag rekenen dan wat hier in Veurne het geval was.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.