Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:43 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 11:20 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Uit betrouwbare bron vernomen dat het circus doorgaat onder de naam Moscow Star Circus, waar men een jaar of tien geleden ook al onder rondreisde. Wat de reden hiervoor is zou ik niet weten, misschien houdt men van verandering, of van een verse doorstart.
Zodra het officieel is zal ik e.e.a. aanpassen in de menu's.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 1:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma feb 28, 2011 5:55 pm
Berichten: 59
Het circus is in diverse gemeenten niet meer welkom. Dit vanwege overlast en andere gerelateerde negatieve zaken. Mijn vermoeden is dat ze onder een nieuwe naam een " verse doorstart " willen maken. Naar mijn mening valt deze bedrijfsvoering in de categorie "rotte appel".


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Allebei een beetje overdreven lijkt me!
Dat van die naam is hier al eerder aangekondigd. Dat is in het geheel geen verrassing, onder die naam reizen ze jaarlijks wanneer ze in België onderweg zijn. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar nog in aanloop naar een Nederlandse tournee. (Zie: viewtopic.php?f=17&t=5306)
Maar ook in eerdere jaren, dus nieuws of verrassend is het helemaal niet! En veranderd hoeft er denk ik ook (nog) niets te worden, zodra ze de grens oversteken heten ze vast weer gewoon Iarz Italiano!
De behoorlijk insinuerende opmerking van Benjamin slaat derhalve ook nergens op.
Kan me niet herinneren vorig jaar ook maar een negatief bericht over dit circus gelezen te hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Vorig jaar niet maar eerdere jaren is er wel eens wat aan de hand geweest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Benjamin schreef:
Het circus is in diverse gemeenten niet meer welkom. Dit vanwege overlast en andere gerelateerde negatieve zaken. Mijn vermoeden is dat ze onder een nieuwe naam een " verse doorstart " willen maken. Naar mijn mening valt deze bedrijfsvoering in de categorie "rotte appel".


circusfans sollten sich mit solchen meinungen zurück halten :twisted:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben ik niet met je eens. Waarom zou je als circusfan niet kritisch mogen zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik zie ook liever terecht geplaatste (of duidelijk op gevoelens gebaseerde) kritiek, dan de afgezaagde lieve en mooie woordjes waarvan sommige circusfans niet vies zijn. Daar wordt bij circus A over B slecht gesproken, en andersom ook weer. En overal de koffiepot leegdrinken.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En overal voor niks naar binnen, zou ik aan het laatste bericht willen toevoegen!

Citeer:
Vorig jaar niet maar eerdere jaren is er wel eens wat aan de hand geweest.

Net zoals er vroeger weleens kruistochten zijn geweest......
Daar deden die reacties toen (voor wat Nederland betreft dan) me sterk aan denken!

Dacht er later nog even over na en denk dat die andere naam gewoon hun handelsnaam in België is waaronder ze staan ingeschreven. Maar een nieuwe tactiek of een reden iets te verbloemen al zeker niet, die naam gebruiken ze daar al jarenlang!

Citeer:
Ben ik niet met je eens. Waarom zou je als circusfan niet kritisch mogen zijn?


Tuurlijk wel, maar dan graag wel een beetje gefundeerd en van argumenten voorzien! Dat bedoelt Georg vast ook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Is toch een verschil tussen een rel uit 2013 en de tijd van de kruistochten. Gaat mij niet om die rel weer naar boven te halen overigens. Wat Georg bedoelde gaat hij naar ik hoop zelf nog een keer uitleggen. Ben benieuwd in elk geval.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 6:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Daar valt niet zoveel aan uit te leggen. Bovendien schreef hij met dergelijke opmerkingen terughoudend te zijn.
Dat is heel wat anders dan geen kritiek mogen hebben, lijkt me.

Het is te laat om die rel niet naar boven te halen, want dat is al gebeurd.
Mijn vergelijking met de kruistochten ontgaat je? Goed, misschien is heksenjacht een beter woord....
Twee mensen die ook nog enige invloed hadden in de Nederlandse circuswereld vonden het naar aanleiding van iets dat zij omstreden vonden nodig tot een totale boycot van dit circus over te gaan. Inderdaad, dat vond ik sterk overdreven en zelfs ronduit belachelijk!
Te meer daar je diezelfde mensen een jaar eerder in het geheel niet hoorde toen zich bij een in ons land reizend circus zaken afspeelden die niet door de beugel konden en deze toch al niet al te riante branche opmerkelijk schade hebben berokkend.
Sterker nog: zij wisten niet hoe ze dat circus moesten verdedigen!
Hoezo, boter op hun hoofd?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 7:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Hugo schreef:
Ben ik niet met je eens. Waarom zou je als circusfan niet kritisch mogen zijn.


weil den meisten circusfans das wissen für eine sachliche fundierte kritik fehlt und sie froh sein sollten über jeden circus der in der heutigen zeit noch auf tournee geht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 10:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben benieuwd naar de uitleg van Benjamin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Didier schreef:
Dacht er later nog even over na en denk dat die andere naam gewoon hun handelsnaam in België is waaronder ze staan ingeschreven. Maar een nieuwe tactiek of een reden iets te verbloemen al zeker niet, die naam gebruiken ze daar al jarenlang!

Tiens, toen ik ze twee jaar geleden bezocht in België was het toch ook gewoon onder de naam Iarz Italiano hoor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De naam Iarz Italiano is gebruikt vanaf de eerste nederlandse tournee.
Dit was destijds op verzoek van de rechthebbenden van het Moskou Circus, voormalig Moskou-Holiday, om verwarring te voorkomen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2015 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar goed, zoals gezegd (en bewezen met een link) begin vorig jaar dus ook onder deze naam. En gedurende voorgaande jaren ook maar wellicht niet ieder jaar of overal.
Ach, en alles zal wel een reden hebben. Nog veel posters in de kast of al gedrukte entreekaarten.....
Het blijft immers de circuswereld: niets is onmogelijk!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.