Je kan zeggen wat je wilt, maar er wordt in ieder geval nagedacht over het concept en maar niet zo klakkeloos het zoveelste kleine circus uit de grond gestampt.
Een aantal dingen zijn helemaal niet zo raar.
De genoemde artiesten zou je als aanwinst kunnen zien.
Zelf wordt ik al blij met het idee dat dieren niet geschuwd worden, zoals bljikt uit de paardenfluisteraar Bernice.
Dat is overigens niet de landelijk bekende dierentrainster Bernice Muntz, schrijfster van onder meer 'Het Gelukkige Konijn'.
Maar naar ik vermoed Bernice de Bruijne die ooit haar eerste schreden in de circuswereld zette bij Circus Royal uit haar geboorteplaats Dordrecht.
Zelf verhuisde ze naar Oudenbosch, geen idee of ze daar nog steeds woont.
Kan een aanwinst voor het circus zijn, want bekwaamde zich naast de paarden ook op het gebied van vuurspuwen en steltlopen.

Nooit geweten dat Bernice zo'n populaire naam was bij de paardenmeisjes, er zijn zelfs meerdere fluisteraars te vinden met die mooie voornaam.
Maar ik denk dat dit de juiste is.
Wat die tribune betreft weet ik niet of Nik gelijk heeft: de tent staat op de site ook te huur met of zonder tribune.
Een beetje vreemd is wel dat de eerste voorstelling wel genoemd wordt maar de plaats van handeling dan weer niet. Net zo min als de volgende voorstellingen. Ook van facebook zijn die inmiddels (weer) verwijderd.
Opvallend is verder de innige samenwerking met een echte leeuw, zelfs met een hoofdletter. Compleet met link naar een filmpje waar ze (het is een vrouwtje) haar kunstjes toont in de entourage van Magic Circus.
We blijven benieuwd, maar dat is denk ik ook goed.