heuvels schreef:
De combinatie Kerstmarkt en Kerstcircus lijkt nog niet goed te werken
Citeer:
TILBURG - De kerstmarkt bij het Groot Tilburgs Kerstcircus op Het Laar is geen succes. Dat vinden de exploitanten. Ze zijn van mening dat de markt niet goed staat aangegeven, waardoor het publiek de overdekte kerstmarkt op Het Laar moeilijk kan vinden.
Meerdere standhouders zijn teleurgesteld vertrokken. De organisatie, circusfamilie Mullens, betaalt elke ondernemer die dinsdag terugkeert naar de markt de helft van de huurprijs terug. De markt is tot en met woensdag. De circusvoorstellingen lopen wel goed. Overigens is familie Mullens van mening dat de markt in het weekend wel goed is bezocht.
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5564633Ik hoorde anders dat er goed reclame is gemaakt tot in Poppel België aan toe voor het circus EN de kerstmarkt, maar zoals ik al
eerder zei, in Tilburg hebben andere organisaties al van alles geprobeerd om het rond de kerstdagen wat gezelliger te maken in Tilburg,
maar het publiek is er gewoon niet voor te porren. Een schaatsbaan midden op de heuvel in het centrum, een overdekte kerstmarkt
in het centrum, hetzelfde in een buitenwijk, hetzelfde in de voormalige ns werkplaats dat ook midden in het centrum ligt,
en zelfs een winterkermis bij het willem II stadion en het heeft geen een van allen gelopen, en staat Tilburg nou niet echt bekend om
z'n winkelaanbod, dus is het al bij voorbaat een ongezellige stad om een dagje uit te gaan.
Daarnaast ligt het evenemententerrein aan de rand vd stad en dus geen winkelcentrum in de buurt, dus is de kerstmarkt
niet even wat je even meepakt als je toch aan het winkelen bent, want daarvoor moet je dan speciaal naar het laar rijden
of er met de bus naartoe, en dat laatste hebben de mensen er niet voor over, dus is het alleen geschikt voor mensen
met eigen vervoer. Maar goed, het was dus een lokkertje om ook mensen naar het circus te krijgen, en dat is dan
wel gelukt, want ik lees dus dat de voorstellingen tot nu toe al goed bezet zijn geweest, maar of dat zonder de kerstmarkt
ook het geval zou zijn geweest zullen de dagen na de kerstmarkt moeten bewijzen, dus dat moeten we nog even afwachten.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus is het toch lovenswaardig dat ze het geprobeerd hebben,
en vind ik niet dat de standhouders wat te klagen hebben, en had ik ze geen geld terug gegeven, want de reclame was goed,
en kun je niet de familie Mullens de schuld geven dat de mensen dan alsnog niet massaal komen opdagen,
want die garantie kun je nergens geven en is het dan ook een gedeeld risico wat men gezamenlijk neemt, en alles wat ik
opnoemde, konden de kraamhouders ook op voorhand weten, dus is het onterecht dat ze nu lopen te klagen imo.