heuvels schreef:
Ik ben bang dat stalknecht gelijk krijgt met zijn visie dat activisten steeds meer de opinies verzieken. Wat niet wegneemt dat we zo veel mogelijk tegengas moeten geven in de media. En niet alleen verdedigen maar liefst ook in de aanval. Hoe dat precies moet zou ik zo gauw niet weten, een soort anti-activisme dus eigenlijk.
Als je maar die paar dagen per jaar sint in de piste komt presenteren, dan is dat niet de plek en tijd om dat te doen, want dan haal je gewoon
een hoop gezeik op je nek. En het zijn dit keer geen wilde dieren die weg moeten, maar gewoon een tubetje zwarte schmink van 2,95 verruilen voor
een andere kleur. Dus geen hartverscheurende taferelen waarbij circusdieren worden afgestaan aan dierentuinen en andere opvang,
maar gewoon om een fictief figuur die niet echt bestaat, en elke zwarte piet gewoon als henk, peter, sjaak, en jaap door het leven gaan,
dus een principekwestie, en helaas een die we gewoon gaan verliezen, want minderheden hebben het voortaan voor het zeggen.
Minderheidsdictatuur noemt didier dat en dat vind ik wel een mooi woord want die kende ik nog niet, maar het geeft dus wel
aan in wat voor tijd we leven, een minderheidsdictatuur dus, en die welig tiert als nooit tevoren en die gaat niet meer stoppen
totdat de laatste zwarte piet verdreven is.
En reken nou niet op de smoes dat piet alleen maar zwart is van door de schoorsteen kruipen, want in liedjes word hij ook gewoon
de knecht genoemd ( zijn knecht staat te lachen...) en staat hij ook vaak afgebeeld als het knechtje vd sint op oude plaatjes
en afbeeldingen, en dat valt niet te ontkennen en recht te praten. Vooral niet in deze tijd waarin heel het westen word overspoeld
met allochtonen en die op hun beurt ook steeds mondiger worden en hun gelijke rechten gewoon gaan opeisen.
Vroeger was het heel gewoon om mismaakte mensen ten toon te stellen op kermissen en jaarmarkten, en vonden we beren
die op een motor in de piste en rondje reden ook heel normaal, en dat zo'n beetje alle wilde dieren in een klein verroest
rot kooitje zaten vonden we ooit ook normaal, en heksen verbranden vonden we ooit normaal tot nog geen 250 jaar geleden
en misselijk hoeveel tradities en gewoontes die we ooit normaal vonden maar wel hebben afgeschaft omdat we die op een
gegeven moment niet meer sociaal en maatschappelijk aanvaardbaar vonden, tja en ook in deze tijden hebben we dus nog dingen die
in velen hun ogen niet meer kunnen, en dat is dan nu zwarte piet geworden. Vroeger deden we nog aan 3 koningen, maar dat zie je
ook nergens meer, maar wel weer haloween en valentinesday, dus tradities komen en gaan. Oh wacht, ook de gouden koets
word of is toch al aangepast? Want daar stonden ook slaven op afgebeeld. Dan kun je wel zeggen dat je ons verleden niet mag verloochenen,
maar op een koets door de straten etaleren is anno 2017 dan wel de schaamte voorbij en komt dan niet echt over bij de nieuwe medelanders,
dus hoort dat meer in een hoekje van een museum en dan meer in de hall of shame.
En zo gaan dus ook de activisten het verleden van zwarte piet er aan de haren bij slepen, tja en dan kom je niet
om die antieke afbeeldingen heen en om het woord knecht, dus zwarte piet gaat gewoon verdwijnen op den duur. Nou, hij verdwijnt
niet echt hoor, hij krijgt alleen maar een ander kleurtje, nou big deal zeg, als je met zo'n lullig kleine aanpassing van niks
de vrede kunt bewaren, dan zeg ik doen.
En om zelf ook niet achter te blijven zou ik graag mijn naam veranderd willen zien in personal stable assistent, want (stal)knecht is wel
een vies woord geworden, dus kun je dat even aanpassen?