Gisteren bij Bongo in Waalre/Riethoven geweest op camping de Volmolen. Het betrof een uitkoop van de AH. Hieronder een verslag. (ik heb geen fotos gemaakt omdat mijn camera leeg was

ik had hem opgeladen en in mijn broekzak gestopt. Aangekomen bleek hij aangestaan te hebben en was de batterij leeg... ik heb maar 1 foto kunnen maken en die zet ik er morgen ook ff bij. )
VERSLAG CIRCUS BONGO TE RIETHOVEN 24-5-2009Circus Bongo stond prachtig opgesteld, op een prachtige camping gelegen aan het beekje de Dommel. Het zonnetje scheen, mooi voor de foto´s, niet mooi voor iedereen, waaronder ik, die in de tent moesten plaatsnemen. De blauwe viermast chapiteau zat bomvol, maar dat is logisch omdat het een uitkoop betreft, en het was zoals al gezegd erg warm. De rondeelzeilen die iets waren opgerold hadden door het windstille weer geen enkel effect.
Over op de voorstelling. Na een voorwoordje door de AH managers, kon de voorstelling beginnen. De gebroeders en vader Lagroni openden de voorstelling voortreffelijk, en de sfeer zat er meteen goed in. Prachtig trompetspel onderbroken door een komische noot van pa. Prachtige kostuums zoals we gewend zijn van Bongo.
Zoals bekend spelen Beer Bongo en Clown Dropje de hoofdrol in deze voorstelling. Beer Bongo is 31 jaar geworden en daarom is er groot feest. Clown Dropje gaat een taart maken en op zoek naar een cadeautje, ondertussen is Beer Bongo op zoek naar Dropje en hij reist de hele wereld rond.
In de tweede act stond het getal ´twee´ centraal. Twee kamelen, ze liepen twee rondjes, gingen op twee postamenten staan, nee even zonder gein het was een leuke act maar verder niets bijzonders, en de kamelen werkten nou ook niet echt super. Misschien net iets te lieflijk maar voor kinderen is het feit dat er twee grote kamelen zijn al meer dan voldoende.
Clown Dropje kreeg van Beer Bongo een toverdoos met de post en zij haalde iemand uit het publiek om aan deze act mee te werken. Ondanks dat er geen spreekstalmeester aanwezig was miste je deze niet, omdat deze functie deels door Dropje werd opgevangen. Zij laat alle verschillende sferen in elkaar overlopen. Alleen tijdens een act zelf miste ik het “Applaus!â€. Gelukkig vroegen en kregen de artiesten dit voldoende.
Maria Lagranova zien we aan de solotrapeze. Een prachtige act en een prima uitstraling,
er is nu al duidelijk dat deze Pruisische familie veel in petto heeft.
Uit Zwitserland zien we Jeannine gekleed als cowgirl, op het slappe koord. Gewaagde capriolen worden uitgehaald zoals zittend op een houten stoel op het slappe koord te balanceren. Toppie! zou Rob zeggen.
Het duo Phoenix jongleert als duo, en solo met vele kegels en fakkels, erg indrukwekkend en prima uitgevoerd in Las Vegas stijl.
En last but not least, een geweldige afsluiter, de handstandacrobatiek van – de bij de dames favoriete – Roberto op zijn motor. Dat hij populair is zagen we na de voorstelling, waar vele handtekeningen kaarten de deur uitvlogen. Zijn act is echt volledig gebaseerd op kracht en vertrouwen op het evenwicht. Hij stapelt, terwijl hij in de handstand staat, onder beide handen, 5 op elkaar gestapelde blokjes. Echt geweldig en dat was deze voorstelling ook. Ondanks we door de uitkoop niet de hele voorstelling te zien kregen (oa. misten we het ronddraaiend rohrad), was het een hartstikke goede show.
Na een leuke finale waarin iedereen die heeft meegewerkt in de piste komt, verlaat het publiek voldaan de tent. De familie Lagroni had zoals gezegd het grootste aandeel en zij brachten werkelijk waar stuk voor stuk prachtige acts. Mijn complimenten voor Circus Bongo.
Ik concludeer dan ook:
Circus Bongo is géén kindercircus met een kinderprogramma, maar een volwassen bedrijf met een volwassen programma gericht op kinderen.Circus Bongo: Ga zo door en ik kom zeker nog een keer de gehele voorstelling bekijken!Kevin