Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:19 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 7:31 pm 

Het GRSC heeft gisteren een succesvolle premiere gehouden voor een volle bak in Keulen, kranten radio en TV, waren vol lof over de nieuwe productie, waar van een groot aantal nummers ook in het komende kerstcircus in Den Haag te zien zullen zijn.
Oleg Popov schitterde, zoals de pers dat interpreteerde, in de piste. Hij voerde ook nog een aantal nieuwe reprises ten tonele, welke hij ook in Den Haag voor het Nederlandse publiek zal laten zien.

BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 10:48 pm 

Ik heb een groot respect voor de clown Oleg Popov. Maar ik hem de laatste jaren niet meer zien schitteren. Ik ben dus zeer nieuwsgierig naar nieuwe entrees van hem want ik heb deze de laatste jaren niet kunnen ontdekken.

BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 12:25 am 

Dat klopt ook wel Hugo, want de nieuwe acts van Oleg Popov zijn net op 8 okt j.l. in Keulen in premiere gegaan en zijn dan ook pas in Nederland te zien bij het Kerstcircus (GRSC) in Den Haag.

BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 7:22 pm 

Het GRSC zal volgend jaar (2009) eveneens met de reisproductie op tournee gaan door Duitsland, wellicht dat men in 2010 weer een aantal Nederlandse steden zal aandoen. In iedergeval zijn ze ook met de Kerstperiode 2009/2010 weer te zien in Den Haag met een spiksplinternieuwe productie. Dus wie dit circus het komende jaar wil bezoeken moet hiervoor naar Duitsland, v.w.b. de reisproductie, maar waarschijnlijk komen ze ook nog in de grensstreek met Nederland, hou hun website daarover in de gaten.

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 7:51 pm 

Wisten jullie dat de wereldberoemde clown Oleg Popov al in ruim 5000 shows bij het Groot Russisch Staatscircus schittert in de piste.
Op dit moment ook weer want hij treed ook op bij dit circus tijdens de winter- en voorjaarstournee tot juni in Duitsland.
"Wij zijn er trots op deze grootste clown ter wereld al 18 jaar aan ons circus verbonden te hebben", aldus de directie van het GRSC de fam. Smitt.

BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 8:23 pm 

Persoonlijk vind ik het Groot Russisch Staatscircus tot een van de topcircussen horen van Nederland/Duitsland en omgeving. Ik vind het ook een zeer mooi circus, dus ik ben het al zeker niet mee eens met de mensen die het er van de buitenkant niks aan vinden. Jammer dat het circus in 2009 niet in Nederland te zien is behalve tijdens het grote kerstcircus in Den Haag. Kwa Oleg Popev vind ik nog steeds dat hij schitterd in de piste. Persoonlijk hoop ik dat we nog lang van hem kunnen genieten. Vanwege zijn leeftijd denk ik niet dat die nog heel lang mee gaat touren in een circus. Ik hoop dit circus in iedergeval nog een keer te zien!

BerichtGeplaatst: za feb 28, 2009 10:35 am 

Wie zegt dat je met nieuwe acts moet komen. Ik zie dat bij heel veel circusartiesten dat ze constant hun nummer blijven herhalen, er beter in worden. En soms kun je er niet genoeg van krijgen toch? Waar ik bijvoorbeeld nooit genoeg van krijg is het nummer van de sterke man van Althoff... blijft gewoon leuk, of van het dozennummer van Jofri en Kladza van Magic, of hun balletjeballetje act. Die wordt per jaar sterker. De mimiek, timing.

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2009 11:31 pm 

De wereldvermaarde clown Oleg Popov krijgt in de loop van deze maand tijdens het gastspel van het Groot Russisch Staatscircus in Dusseldorf de zoveelste prijs uitgereikt en wel van het Worldparlement of Clowns, binnenkort hierover meer.
Bovendien is er een circusoorlog gaande in Duitsland tussen het Circus Roncalli van Bernard Paul en het Groot Russisch Staatscircus, beiden treden vanaf deze week op in Dusseldorf, het circus Roncalli op een A-locatie en het GRSC op een B-locatie, dit in verband met het feit dat Bernard Paul nog alwat priveleges heeft bij de Duitse gemeenten, zo gaat het gastspel in Dortmund in de loop van mei van het GRSC eveneens niet door en neemt men de wijk naar een andere speelstad. Directeur van het GRSC, Willem Smitt noemt dit een zeer vervelende situatie, maar zegt "wij bieden een kwalitatief beter programma dan Roncalli en bovendien treed bij ons Oleg Popov op want Popov is nog steeds enorm populair in Duitsland". Ook de reclameborden van beide circussen staan naast elkaar in Dusseldorf.
Ook eerder heeft zich dezelfde situatie al voorgedaan.

BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 12:17 pm 

Wat zijn de speeldata van beide circussen in Dusseldorf?

Of komt men nog meer richting Belgie?

BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 6:21 pm 

De speeldata van beide circussen is als volgt in Dusseldorf;
Groot Russisch Staatscircus van 16.04 t/m 03.05 op de locatie aan de Mercedesstrasse
Circus Roncalli van 15.04 t/m 17.05 op het Rheinpark.

BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 7:49 pm 

Het nieuwe programma het Russisch Staatscircus staat beschreven op www.chapiteau.de

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:31 pm 

Bij deze de vervangende speelplaats van het Groot Russisch Staatscircus, i.p.v. Dortmund wordt dat Munster van 21.05 t/m 01.06, hierna volgt een zomerpauze. Munster ligt niet zo ver Duitsland in vanaf de grensstreek.
Overigens zijn de voorstellingen welke in de eerste helft van mei gegeven worden in Arnhem en Uden, uitkoopvoorstellingen, dus besloten en niet toegankelijk voor derden.

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2009 11:55 am 

Toernee planning is zeker niet hun sterkste punt na Dusseldorf zou Dortmund de tweede plaats zijn waar ze samen met Roncalli spelen vandaar waarschijnlijk de switch naar Munster.
Bernard Paul van Roncalli heeft nogal uitgehaald in de pers naar het Groot Russich Staatscircus.

Joop

BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 4:15 pm 

Woensdag 22.04 is er ten overstaan van een uitverkochte voorstelling van het Groot Russisch Staatscircus in Dusseldorf werderom een prijs uitgereikt aan de wereldberoemde clown Oleg Popov. Het betreft een "Original Airbrush" van de kunstenaar Meinrath Froshin. Deze prijs is ingesteld door het Worlparlement of Clowns, waarin o.a. zitting hebben de Russische clownesse Antoshka en haar echtgenoot Wolfgang Riehn.

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 11:34 pm 

max schreef:
Overigens zijn de voorstellingen welke in de eerste helft van mei gegeven worden in Arnhem en Uden, uitkoopvoorstellingen, dus besloten en niet toegankelijk voor derden.

Dit klopt niet helemaal, de voorstellingen in Uden zijn wel degelijk toegankelijk voor gewone bezoekers. "Tegen sterk gereduceerde toegangsprijzen(15 euro voor een logeplaats en 10 euro voor een zitplaats) kan iedereen genieten van een topcircus met wereldberoemde artiesten." Aldus een weekblad in Uden. De enige voorwaarden is dat je in Uden woonachtig bent. Ik vraag me af of ze dat gaan controleren en hoe ze dat gaan doen maar dat even terzijde.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00