Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:41 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Belly Wien in Rotterdam
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 4:22 pm 
Site Admin

Gisteren reed ik tweemaal langs het kleinpolderplein en maakte onderstaande foto's van het ruim opgestelde circus.

Afbeelding

Afbeelding

Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Rotterdam
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 5:29 pm 

In hun nieuwe tent, cool !!

Zie er overigens ook een erg geschikte locatie uit.

BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 6:07 pm 

Dit prima circusterrein in Rotterdam_Overschie is enige jaren geleden door Althoff ontdekt. Zij hebben er een paar keer gestaan. De laatste keer was vorig jaar in november. Ik heb begrepen dat zij dit jaar niet welkom zijn omdat zij hun staangeld van vorig jaar niet hebben betaald. Daarom kan dit jaar Belly Wien er staan in de november maand.

In juni/ juli staat op deze plek ook vaak circus. Tot vorig jaar was dat circus Renz Berlin. Maar ook Renz Berlin wil de gemeente hier niet meer zien. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat tijdens een parade door het dorp een van de olifanten schade aangericht heeft die nooit is betaald. Ook schijnt er toen olifanten mest in het dorp niet te zijn opgeruimd en schijnt er kamelen mest op het circusterrein achter gelaten te zijn. Doordat Renz Berlin niet meer welkom was kon in juni/juli dit jaar circus Werona hiervan profiteren en op deze mooie plek opbouwen.

Helaas helaas wil de gemeente op dit circus/ evenemententerrein gaan bouwen, zodat het er sterk naar uitziet dat het voor circussen ook op dit terrein een aflopende zaak is. Dit schijnt zelfs het laatste circus te zijn. Jammer! Want Rotterdam heeft al zo weinig circus terreinen.

BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 4:28 pm 

Niet betaald in Overschie?? Hoe kom jij aan die wijsheid? In Overschie wordt sowieso geen staangeld betaald, dus wat wil je hiermee nu suggereren? Ik wil hier wel eens wat meer van weten, wie heeft jou dat verteld?

BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 7:14 pm 

Ja Gera, ik ben ook reuze benieuwd naar de reactie van Sylvio, waar hij dit fabeltje vandaan heeft gehaald, want je hoeft in Overschie geen staangeld te betalen. Een dergelijk bericht kan het Circus Althoff schade toe brengen, denk eerst eens na of ga e.e.a. na voor je iets dergelijks publiceerd.

BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 11:05 pm 

sylvio schreef:
Dit prima circusterrein in Rotterdam_Overschie is enige jaren geleden door Althoff ontdekt. Zij hebben er een paar keer gestaan. De laatste keer was vorig jaar in november. Ik heb begrepen dat zij dit jaar niet welkom zijn omdat zij hun staangeld van vorig jaar niet hebben betaald. Daarom kan dit jaar Belly Wien er staan in de november maand.

In juni/ juli staat op deze plek ook vaak circus. Tot vorig jaar was dat circus Renz Berlin. Maar ook Renz Berlin wil de gemeente hier niet meer zien. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat tijdens een parade door het dorp een van de olifanten schade aangericht heeft die nooit is betaald. Ook schijnt er toen olifanten mest in het dorp niet te zijn opgeruimd en schijnt er kamelen mest op het circusterrein achter gelaten te zijn. Doordat Renz Berlin niet meer welkom was kon in juni/juli dit jaar circus Werona hiervan profiteren en op deze mooie plek opbouwen.

Helaas helaas wil de gemeente op dit circus/ evenemententerrein gaan bouwen, zodat het er sterk naar uitziet dat het voor circussen ook op dit terrein een aflopende zaak is. Dit schijnt zelfs het laatste circus te zijn. Jammer! Want Rotterdam heeft al zo weinig circus terreinen.

Wat een onzin. Renz Berlin is gewoon welkom in Overschie en er is nergens schade aangebracht of mest blijven liggen. Inderdaad schijnt Belly Wien het laatste circus te zijn in Overschie daar men in mei 2009 begint te bouwen. En je betrouwbare bron is misschien toch niet zo betrouwbaar als je denkt.

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 8:13 pm 

Gera/ Max/ Magnum,

Geen staangeld nodig in Overschie?

Vreemd......
Deze informatie heb ik niet zelf bedacht, maar is mij gegeven door Willem van Heijbeek, de tournee manager van circus Belly Wien. (en voormalig tournee manager van circus Renz Berlin.)

Te goeder trouw als ik ben ga ik er altijd vanuit als mensen mij iets vertellen dat dit de waarheid is. Waarom zou ik ervan uit moeten gaan dat mensen maar wat leugens verkopen?

De aangerichte schade was trouwens aan een fiets die een van de twee olifanten omver liep. (waar ook nog eens een kind op zat).

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 8:15 pm 
Site Admin

Dat van die fiets heb ik een jaar of twee(?) geleden gelezen. Betreft een olifant die op een fiets ging staan of zitten. Het circus heeft die fiets netjes vergoed.

BerichtGeplaatst: di nov 25, 2008 10:45 pm 

Ja dat is een probleem als Willem van Heybeek iets verteld over andere circussen neem dan niet meteen aan dat het de waarheid is.
Sinds de breuk van de fam. van Heybeek met Renz Berlin is dit niet het eerste leugentje wat hij over Renz Berlin verteld.
Maar het gezegde is niet voor niets al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.

Joop

Berichtonderwerp: Heybeek?
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 9:18 am 

Nou, zo zie je maar, in de circuswereld is het vaak roddel en kinnesinne en daar moet je voor oppassen, want die wereld is klein. Zo ben je pissig op iemand, en zo werk je er weer mee samen. Je blijft altijd met elkaar te maken houden. Zeg nooit nooit.

BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 4:50 pm 
even korte reactie

althoff schijnt niet betaald te hebben (verder weet ik dit ook niet precies)
Met renz berlin schijnt er inderdaad iets geweest te zijn met schade en opruimen van terrein (ook daar ga ik verder niet op in)
het lijkt me alleen niet handig om namen te gaan noemen van personen hier vooral niet vanwege de helaas ontstaane verstandhouding tussen betreffende persoon en eerder genoemd circus

BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 5:29 pm 

Als je iemand van iets beschuldigd moet je wel man en paard noemen dit is weer een verhaal van ik heb iets gehoord van iemand die het weer van een vage kennis heeft.
Je zegt het zelf al het schijnt dat enz.

Joop

BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 5:58 pm 
Dat er bij staat het schijnt is puur om het geval dat het door meerdere mensen gezegd wordt
Alleen niemand kan dit bewijzen dus ja
Dan kan ik moeilijk hier gaan zeggen van ze hebben niet betaald.

BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 7:13 pm 

beste goes west hoe kan Althoff nou iets niet betaald hebben terwijl er niet betaald hoeft te worden als je nog eens zoiets schrijft moet je wel bewijzen komen of zelf eens met de gemeente gaan bellen want onzin verkondigen over iets waar je be ballen niet van weet daar zit niemand op te wachten.

BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 7:17 pm 
Site Admin

Ik sluit me aan bij Gera 4 berichten terug. Ik hoor zo veel verhalen maar voor het gemak ga ik er maar van uit dat de waarheid ergens in het midden ligt. En toch ga ik nog wel eens de fout in als ik een bericht plaats dat achteraf niet blijkt te kloppen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00