Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:17 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 10:37 pm 

Ik was er ook bij vandaag en was in eerste instantie ook huiverig of we de voorstelling nog zouden zien. De vrouw waar we in eerste instantie mee prate was nog voor reden vatbaar maar de directie flipte nogal die hadden dit iets anders moeten aanpakken dan was die stemming niet gebeurd. Gelukkig kwam de jonge directeur die wel voor reden vatbaar was en waar we een goed gesprek mee hadden.

Mijn mening over het programma deel ik met kevin ik kan nu ook wel een hele recentie gaan schrijven maar wat die schrijft kan ik met hem delen. Dit betekend dus dat ik het niet helemaal eens ben met alle negatieve publiciteit die hier gegeven is. Misschien hebben die mensen het wel zo ervaren maar ik dus niet.

Het is geen wereld zaak maar ook geen bedrijf waar je bedroefd vandaan komt om even in de ogen van het publiek te staan. Ik vind dan ook dat deze negatieve publiciteit wie geschreven is mijn inziens niet helemaal de waarheid is zoals ik het ervaren heb.

We stonden in de rij om de tickets te willen betalen en normaal zou ik dit ook zeker gedaan hebben maar we werden zo aangedrongen om zo naar binnen te gaan dat we dit gedaan hebben ik denk dat het voor verhaal hierbij ook parten gespeeld heeft en dit misschien ook wel op zijn plaats was om te laten zien hoe het wel kan.

Al met al heb ik een circus gezien dat niet zo slecht was als het beschreven werd en zoals ik vaker zeg een circus negatief beschrijven is makkelijker dan het positieve er toch uit te halen en te beschrijven kritiek kan ook opbouwend zijn.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 11:04 pm 

Ik was er niet bij vandaag, mijn ervaring dateert van enkele maanden terug in Leuven toen ze pas in België waren. Ik blijf erbij dat wat ik toen zag het slechtste was dat is ooit zag. Ik blijf erbij dat de paarden er toen vreselijk uitzagen. Nu zie ik foto's van nummers die er in Leuven totaal niet bij waren. Van clowns bijvoorbeeld was er toen helemaal geen sprake. Als jullie nu vastgesteld hebben dat de paarden wel goed in hun vel zitten dan ben ik daar alleen maar blij mee. Ik zal de laatste zijn om alle recenties van mensen die het circus vandaag zagen tegen te spreken, integendeel. Maar om nu te zeggen dat we plots opbouwender moeten zijn en positieve kritiek moeten geven nadat jullie goed ontvangen werden (na eerst serieus afgesnouwd geweest te zijn) en een gratis koffie gekregen hebben, sorry maar daaraan doe ik niet mee.
Ik hoop dat het beter was dan enkele maanden terug (slechter is niet mogelijk) en dat de mensen met een goed gevoel de tent verlaten, want zo'n mooi slecht circus kan Vlaanderen missen als kiespijn.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 11:06 pm 

Vandaag heb ik - samen met anderen - met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe de dieren bij het Gran Circo Universal in de piste werken. De paarden werken prima. Er was geen enkel punt van fysieke zwakte bij de dieren op te merken. Dus geen instortende paarden en ook geen uitgemergelde paarden.

Het G.C.U. is een uiterst traditioneel circus zoals we dat bijvoorbeeld ook zien in de beroemde tekeningenmappen van Heinrich Lang uit 1881. In dit zeer gewilde museumobject zien we een veelvoud aan paardennummers, clowns en acrobatiek. Bij het G.C.U. krijgt de bezoeker een vergelijkbaar programma voorgeschoteld met maar liefst VIJF paardennummers: Een vrijheidsdressuur met Arabieren, een hogeschool, jockeyrijden, een pas-de-deux op TWEE paarden en tot slot een vrijheidsdressuur met tien (nog jonge) Friezen. De Rivellinos zorgen voor de clownerie die - in tegenstelling tot veel andere clownsnummers - nu eens niet te lang wordt uitgesponnen. Al blijft het waarderen van clownerie sterk afhankelijk van persoonlijke smaak. En smaken verschillen nu eenmaal zoals uit het voorgaande bericht blijkt.

Het programma wordt, dankzij het beurtelings gebruik van de twee pistes, vlot afgewerkt. Er zijn geen ombouwpauzes. Dat er steeds maar een piste in gebruik is stoorde mij in ieder geval niet. Dat we na 1 uur en 40 minuten weer buiten stonden is ook door niemand als storend ervaren. We zagen goedwerkende artiesten in nette kostuums. We zagen paarden die goed werkten, al moeten de jonge Friezen nog wel veel leren. Als er roofdieren en een olifant bij zouden zijn dan is het programma ook in evenwicht met de grootsheid van het wagenpark. Maar ja. Met die dieren heb je elke dag GAia met hun meetlinten en camera's over de vloer. En daar zit eigenlijk niemand op te wachten.

Het begin van de middag was nogal hectisch. De aangekondigde "Hollanders" stonden inderdaad op een hoekje van het terrein en dat leverde aanvankelijk wat gespannen reacties van de directie en personeel op. Totdat doordrong dat er nu eens geen groepje dieractivisten stond die zich toch uitgeven als circusvrienden! Want dat laatste gebeurt helaas maar al te vaak.

De foto's volgen nog. Het is me in ieder geval gelukt om van alle nummers enkele goede foto's te maken.

Zie ook mijn reactie bij "Eigen circus eerst?"

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 11:28 pm 

Ok ik ben nu gespannen wanneer dit circus in Nederland op tournee gaat, het geheel met eigen ogen te kunnen en mogen aanschouwen, zoals ik van een aantal Nederlandse circusvrienden lees viel het allemaal nogal mee v.w.b. de kritiek vooraf vanuit Belgie. Ik zal me laten verrassen in Nederland.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 11:32 pm 
Site Admin

Citeer:
Maar om nu te zeggen dat we plots opbouwender moeten zijn en positieve kritiek moeten geven nadat jullie goed ontvangen werden (na eerst serieus afgesnouwd geweest te zijn) en een gratis koffie gekregen hebben, sorry maar daaraan doe ik niet mee.

De koffie was overigens heerlijk maar de gratis koffie en de vrijkaartjes hebben mijn mening niet beinvloed. Ik kan heus ook wel negatieve dingen noemen die als positieve kritiek kunnen dienen. Zo vond ik dat de knussigheid ontbreekt, een beetje franje en vrolijker pisteranden zouden de boel wat meer uitstraling geven. En een opgedeelde finale vind ik ook wat ielig. Het zou mooier zijn om iedereen bij elkaar te zetten en dan dunnetjes overdoen in de andere piste.

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 11:43 pm 

Zo te horen en ook te zien op de foto's is er al het een en ander aan het veranderen bij Universal. De paarden zien er beter uit en er zitten een aantal andere acts is de show die er eerder niet in zaten. Jammer van de finale nu die was in Leuven wel mooi met mooie kostuums waarbij in de twee pistes gedanst werd. Ook het bezoek van een circus blijft een momentopname er kan zo van alles veranderd zijn.

BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2009 12:56 pm 
Site Admin

Ik heb deze draad zojuist gemodereerd:
- Scherpe kantjes van de berichten afgehaald met onbevestigde geruchten.
- Keuvel & Prietpraat verwijderd.

Ik hoop dat het nu allemaal wat leesbaarder is, en niet onnodig schadelijk voor het circus.

BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 6:51 pm 

heuvels schreef:
Citeer:
Maar om nu te zeggen dat we plots opbouwender moeten zijn en positieve kritiek moeten geven nadat jullie goed ontvangen werden (na eerst serieus afgesnouwd geweest te zijn) en een gratis koffie gekregen hebben, sorry maar daaraan doe ik niet mee.

De koffie was overigens heerlijk maar de gratis koffie en de vrijkaartjes hebben mijn mening niet beinvloed. Ik kan heus ook wel negatieve dingen noemen die als positieve kritiek kunnen dienen. Zo vond ik dat de knussigheid ontbreekt, een beetje franje en vrolijker pisteranden zouden de boel wat meer uitstraling geven. En een opgedeelde finale vind ik ook wat ielig. Het zou mooier zijn om iedereen bij elkaar te zetten en dan dunnetjes overdoen in de andere piste.

En zo vind je altijd wel wat, vind het wel schandalig wat er allemaal verteld/gezegd is over dit Circus.... Voortaan misschien eerst even kijken voordat iedereen weer uit z'n nek gaat zitten lullen !!

BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 7:26 pm 
Site Admin

Citeer:
En zo vind je altijd wel wat, vind het wel schandalig wat er allemaal verteld/gezegd is over dit Circus.... Voortaan misschien eerst even kijken voordat iedereen weer uit z'n nek gaat zitten lullen !!

Maar hoe je 't wendt of keert... elke recensie blijft een momentopname.

BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 11:29 pm 
Is het al duidelijk naar welke plaats dit circus nu doorreist?

BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 9:19 am 

Het circus is over gehuist naar Lier dat is ongeveer 25 km van Boom dit vertelde de directie ons zondag.

BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 10:29 am 

En straks nog een rondje door Vlaanderen maken zeker... :)

Achja ze doen maar !!

BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 7:06 pm 

Circusboy schreef:

Achja ze doen maar !!

De komende weken blijven ze rond antwerpen, om zo de afstanden kort te houden.
Lier is inderdaad vanaf dit weekend aan de beurt.

BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 7:12 pm 

MartijnH schreef:
Circusboy schreef:

Achja ze doen maar !!

De komende weken blijven ze rond antwerpen, om zo de afstanden kort te houden.
Lier is inderdaad vanaf dit weekend aan de beurt.

Weet je dan hun volgende tourneeplaatsen soms ook??

BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2009 7:39 pm 

Nee ik vertel enkel wat ik uit de mond v/d directeur heb horen komen :mrgreen:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00