Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:58 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: vr sep 05, 2008 1:45 pm 

Circus Renz Berlin

gisteren naar Circus Renz Berlin geweest in Westerhoven.
Dankzij een kortingskaartje goedkoop naar het Circus geweest.

Afbeelding

Klik hier voor de rest van de foto's http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Laatst gewijzigd door heuvels op ma okt 05, 2009 9:43 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: za sep 06, 2008 5:25 pm 

Mooie reportage!

Zijn het tissue-nummer en "Het Stripteasejongleurnummer" nieuwe nummers? Volgens mij zijn dit namelijk dezelfde nummers die eerder dit jaar bij ons in Belgie te zien waren bij Alexandre Bouglione. Het duo presenteerde daar ook nog een evenwichtsnummer op ladder.

BerichtGeplaatst: di sep 09, 2008 4:44 pm 

Mijn foto's mogen ook altijd op fotos2.circus-web indien er intresse voor is.
Maar vind het ook leuk om ze hier te delen met de rest.... en daarom ook [foto's] erbij.
Deze week kun je ook nog een hoop foto's van Renz van mij verwachten aangezien ze morgen beginnen met bouwen en hier dan 4 dagen optreden + Bloemencorso met Circusthema.

@ Pieter de Vries: Ik heb inderdaad vanalles en nog wat geprobeerd met mijn foto's.
Met deze camera heb ik nog niet heel veel gefotografeerd op plaatsen waar het wat donkerder is en dan met veel beweging.
Heb dus verschillende instellingen gebruikt, wel geflitst, niet geflitst.
De eerste foto bijv. met een hogere sluitertijd met asl statief de tribunebank etc.

Van proberen en uittesten leer je het meeste en een tip maak altijd 3-4 foto's,... zit er meestal wel 1 goede bij!

BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 9:02 am 

Pas een nieuwe camera en dan meteen voorstellingen fotograferen. Dat is bent moeilijk hoor. Je hebt toch heel wat tijd nodig om te wennen aan het apparaat en de mogelijkheden te verkennen.

Gelukkig kun je digitaal eens flink vaak op het knopje drukken en spelen met de mogelijkheden.

Flitsen in het circus wordt vaak niet mooier. Er zijn echter uitzonderingen waarbij de flits wél een mooi effect geeft.

Luchtnummers zijn soms slecht uitgelicht. ZWAK bijflitsen kan de foto verbeteren. Wel opletten dat je de artiest niet verblindt. (foto van spagaat op de draad is ee ngoed voorbeeld daarvan). De flitser van een digitale camera kan vaak worden "gedimd" waardoor het eigenlijk een invulflits wordt. Je slaat dan niet meteen de hele sfeer plat met je steriel wit licht.

Mensen op de voorgrond? Dan liever geen flits. Als je inzoomt (zoals bij de kamelen) kan het weer wel. Je hebt dan niet van die zwaar uitgebeten schimmen op de voorgrond.

Ook een mooi effect: Flitsen in combinatie met een lange sluitertijd (1/10 of zo). Je ziet dan de beweging waarvan een klein moment extra helder op de foto staat.

Met een moderne zoomlens kun je ook leuke dingen bereiken. Dat het je ook al ontdekt aan meerdere foto's te zien.

Maar het belangrijkste is: dat je er plezier aan beleeft en het fotograferen iets toevoegt aan je circusbezoek.

BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2008 2:29 pm 

en onthoudt dat je de show ook niet alleen vanuit de zoeker bekijkt ;)
En ik vind hoe groter het circus, hoe meer belichting... hoe fijner het is om zonder flits te fotograferen.

Berichtonderwerp: Renz Berlin in Assen
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 1:07 am 
Site Admin

Gezellige boel daar in Assen. De olifanten bezochten de kermis.

Afbeelding

deze foto is ons toegestuurd door Jan Hoekstra.

Berichtonderwerp: Re: Renz Berlin in Assen
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2008 1:05 am 
Site Admin

twee foto's van de voorstelling, opgestuurd door Joop van der Lei:

Afbeelding

Afbeelding

Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: vr jan 09, 2009 9:29 pm 
Site Admin

Renz Berlin overwintert in oude Philipsfabriek.
Joop vd Lei stuurde me een paar knipsels uit de Leeuwarder Courant. In wens jullie goede ogen toe voor de tekst :shock:

Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 8:07 pm 

Met het boven afgebeelde bericht uit de Leeuwarder Courant stelt Renz Berlin mij zwaar teleur!

Op de foto, gemaakt in een voormalige Leeuwarder stofzuigerfabriek, staan de olifanten vast aan korte kettingen. Exact weer het zelfde beeld zoals vorig jaar het geval was tijdens het toenmalige winterverblijf op een boerderij in Veendam. Ook tijdens de tournee is dit helaas zeer regelmatig het geval. (zie foto's van bijvoorbeeld het Kerstcircus Leeuwarden.)

In tegenstelling tot wat veel mensen denken slapen olifanten van nature niet staand, maar liggend op hun zij. De kettingen bij Renz Berlin zijn altijd zo kort dat ik mij ernstig afvraag of de olifanten 's nachts wel kunnen liggen. Ik weet uit betrouwbare bron dat al enkele jaren geleden vanuit de dierentuinwereld advies is gegeven voor langere kettingen. Met dat advies heeft men NIETS gedaan! Ik vind dat als je olifanten houdt je de plicht hebt deze zo goed mogelijk te huisvesten.

Nog afgezien van de lengte van de kettingen vraag ik mij af waarom ze overdag uberhaupt aan de ketting staan. Bij circus Voyage heeft men een hekwerk, net zoals Alberto Althoff dit voor zijn neushoorn had.

Als ik Berhard Renz was geweest dan was ik in ieder geval zo slim geweest om de kettingen nog even los te maken op het moment dat de pers kwam fotograferen. Op deze manier verzorgt hij anti-reclame. Onwijs zonde! En onnodig!

Dit is niet het enige waarmee Renz Berlin achter loopt en tekort schiet. Tijdens de tournee ontbrak regelmatig de verwarming in de olifantentent, waardoor de temperatuur in oktober meerdere keren slechts 6 graden bedroeg (in plaats van de verlpichte 15 graden).In Duitsland zijn jaren terug bij circussen Don Carlos (H. Weisheit) en recenter nog bij Giovanni Althoff olifanten in beslag genomen en mensen veroordeeld mede om deze reden. Renz Berlin speelt mijns inziens met vuur.

BerichtGeplaatst: di jan 27, 2009 8:31 pm 
Site Admin

@Sylvio...
Ik vind het knap dat jij op deze foto kunt zien hoe lang of hoe kort de kettingen zijn. Ze liggen grotendeels onder het stro. Maar misschien kan jij de tekst ook goed lezen? :?

BerichtGeplaatst: di mar 10, 2009 8:19 pm 
Site Admin

Joop vd Lei stuurde nog wat foto's op uit het winterkwartier.

Afbeelding

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

BerichtGeplaatst: di mar 10, 2009 10:24 pm 

mooie fotos, leuk om een keer in een winterkwartier te kijken. Ik zie ook struisvogels staan, heeft RB deze zelf aangekocht of het zijn die van BW die er tijdelijk staan??

BerichtGeplaatst: di mar 10, 2009 10:59 pm 

De struisvogels zijn zijn van Renz Berlin en zijn deze winter aangeschaft ze komen trouwens niet van Belly Wien verder zijn er de laatste week 2 kameeltjes geboren.

Joop

BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2009 2:29 pm 

Mooi foto's, men zit daar wel goed ruim !!

Zo een winterkwartier report zou de winterstop ook beetje kunnen overbruggen.

Zoals van Herman Renz & Belly Wien had ik wel willen zien.

BerichtGeplaatst: do mar 12, 2009 2:03 pm 

Volgende week 19 maart start de nieuwe toernee van circus Renz Berlin in Heerenveen.
Sinds vandaag is de totaal vernieuwde website van Renz Berlin in de lucht het ziet er zeer mooi uit zo kan je ook meteen zien welke nieuwe artiesten het komende seizoen zullen optreden.
Renz Berlin wordt langzaam maar zeker meer dan alleen een familiecircus

www.circus-renz-berlin.nl

Joop

Laatst gewijzigd door joop op do mar 12, 2009 2:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00