Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 5:57 pm 

Afgelopen Zaterdag samen met Martijn naar Circus Solero geweest in Sint Oedenrode. Gelukkig is Sint Oedenrode nietzo groot en hadden we de tent snel gevonden. Na een rondje buiten foto's maken hebben we een kaartje gekocht en hebben we de show gezien. Met totaal een mannetje of 50 in de tent was het niet echt druk en echt warm was het ookniet ondanks dat de kachels aan stonden. We hebben een leuke show gezien gepresenteerd door de zingende spreekstalmeester die welwat weg had van Frans Duijts. Circus Solero heeft behoorlijk wat dieren in z'n programma afgewisseld met clowns nummers een strakke draad nummer, ringtrapeze en een wild west nummer en natuurlijk treed de zingende spreekstalmeester een paar keer op. Het geluid en het licht waren oke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 6:04 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is het Showtime.

Afbeelding

Afbeelding
De zingende spreekstalmeester.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt nog een deel.

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 6:08 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dan is het alweer tijd voor de finale. Met weinig mensen maakt Circus Solero een leuke vlotte en afwisselende show.

Dit was het weer vanuit Sint Oedenrode.

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 6:33 pm 

Mooie reportage !!! :)

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 9:20 pm 

Leuk om eindelijk eens iets van Solero te zien. Binnen en buiten. Het ziet er verzorgd uit en voor een "familiecircus" mag het best gezien worden. Met een programma van 2 uur en goede dierennummers.

Echt circusweer is het vandaag niet. Met de kachel aan en toch nog koud. Gelukkig is het rond de kerst drukker in de tent. Iets makkelijker voor de kachel. Ik zal ze in Almere zien.

Berichtonderwerp: Circus Solero tournee 2009
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 6:20 pm 
Site Admin

Afbeelding

Atze Lubach fotografeerde afgelopen zondag de buitenboel van Solero. Wat opvalt t.o.v. vorig jaar is de tijgerwagen (jawel). Foto's van het programma houden we nog even tegoed.

Klik hier voor de hele reportage
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Berichtonderwerp: Re: Circus Solero [Foto's]
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 6:31 pm 

Mooie fotos Atze, ik ben blij om te zien dat er ook circussen zijn die kiezen voor uitbreiding van het aantal dieren, ik zie de toekomst voor dit circus zonnig te gemoet, uitbreiding van het wagenpark, de tijgers dan (zijn deze wellicht van Benelux geweest???), nieuwe staltent (??) en dan de nieuwe tent die inmiddels al een jaar oud is.

Ik ben benieuwd naar de show fotos.

Dit circus komt ook naar Bergeyk dus dan zal ik zeker zelf gaan kijken!

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 6:39 pm 

Een aantal nieuwe transporten en een andere heftruck zo te zien. Ziet er netjes uit.

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 6:53 pm 

Dit circus gaat er ook steeds meer op vooruit zeg. En inderdaad goed dat de uitbreiding in de menagerie groter word dit geeft weer te kennen dat dieren en circus onafscheidelijk van elkaar zijn.

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 9:57 pm 

Wat jammer dat dit circus zich niet wat beter op internet laat presenteren (Sjaak, hier wil ik jou niet mee benadelen want bv de Malford site is wel goed en actueel, maar ik denk dat het ook van twee kanten moet komen, dus ook vanaf het circus zelf. Het is hartstikke goed dat jullie je vrijwillig zo goed inzetten om ook voor de kleinere circussen een webpage te maken.) Solero is nou zo'n prachtige zaak maar op hun website is helemaal niets te vinden wat nog klopt/actueel is. Denk hierbij aan het programma, matriaal, de tijgers die nu zijn gekomen etc etc. Ze zouden bv de tent wat vaker kunnen verhuren en aan uitkopen mee kunnen werken als het nieuwe programma en de nieuwe tent op het internet te vinden zijn...

Want hoe zit het nu eigenlijk Sjaak, is deze site in overleg met de directie gemaakt??(ja natuurlijk wel trouwens, maar laat de directie nog ooit iets van zich horen om nieuws te melden en vermelden zij hun website op de posters??)

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 10:18 pm 

Sommige circussen zijn inderdaad niet zo mondig op internet vlak ! In het echt daarentegen, toch wel !!

Men wenst dit misschien gewoon niet of men kent de juiste mensen niet om dat te ontwerpen.

Hoe meer circussen met een online tour & nog vele andere extra's (foto's en....) hoe liever ik het heb :)

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 10:25 pm 

Citeer:
Sommige circussen zijn inderdaad niet zo mondig op internet vlak ! In het echt daarentegen, toch wel !!

Men wenst dit misschien gewoon niet of men kent de juiste mensen niet om dat te ontwerpen.

Dat een circus het niet wenst dat hun actuele programma en (mooi) matriaal niet op hun website verschijnt, dat kan ik me niet voorstellen. Hier ben je als circus juist zo trots op en moet een visitekaartje voor je zijn. Mensen die een goede site voor je maken zijn er genoeg. Sjaak doet dit heel goed voor oa. Malford.
En ik heb bv. het beheer van de Harlekino site overgenomen van circusweb...

Trouwens, op internet vond ik een artikel met een foto van de tijgerbaby, er wordt hier gesproken over één dier, weet iemand of er meerdere aanwezig waren (Atze misschien??)
http://nop-urk.flevopost.nl/?n_id=92304

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 12:51 am 
Site Admin

Er is sprake van een tijgerbaby, Cheyenne is de naam. Voor de rest weet ik nog niks van de tijgers.

De website is destijds opgezet in samenspraak met Anton Werkman, die in den beginne de tourmanagement deed. En de samenwerking met Anton was gewoon goed. Totdat Anton hier uit beeld raakte, het verhaal is bekend.

Het circus communiceert niet met ons, vooral Gera heeft een paar pogingen gedaan om een dialoog tot stand te brengen. De fam. Heybeek doet wel tourmanagement voor het circus maar kan ons niet aansturen voor de website. Gelukkig hebben we onze vliegende reporter Atze nog, die ons kan voorzien van foto's en programma info zodat ik binnenkort de site weer uptodate hoop te hebben. Natuurlijk zou ik er zelf weer eens langs moeten gaan om bij te praten met de mensen van Solero maar de afstand is nogal groot en mijn leaseauto ben ik kwijt :cry:

Ik wil nog even benadrukken dat we geen cent verdienen aan dit soort klussen. We zijn al blij als we uit de kosten zijn. Het opbouwen van contacten is onze beloning.

BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 8:21 am 

Het is jammer dat sommige circusdirecties zeer terughoudend zijn in hun communicatie. Concurrentieoverwegingen en dieractivisme zullen daar een flinke rol in spelen. Het is daarentegen goed om te zien dat Solero elk jaar weer beter en mooier wordt.

Hoe vervelend concurrentie ook is, het zorgt er in ieder geval voor dat er een opwaartse stuwing ontstaat in de kwaliteit van materiaal en programma's. Nu maar hopen dat er voldoende publiek is om al dat fraais ook te belonen met volle tenten zonder dat de gevestigde zaken daar veel nadeel van ondervinden.

Berichtonderwerp: Circus Solero
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:25 am 
Site Admin

Circus Solero, gespot in Harlingen door Atze Lubach

Afbeelding

Klik hier voor meer... http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00