Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:26 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Herman Renz in Dordrecht
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 9:32 pm 

Terwijl de laatste voorstelling in Breda nog moest beginnen kwam het eerste transport alweer aan in Dordrecht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor nu.

Berichtonderwerp: Re: Herman Renz in Dordrecht
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 9:37 pm 

Echt respect voor, als je ziet wat voor een heus dorp die hebben :)

Morgen alweer show in Dordrecht, amper dag tussen, straf vind ik dat !!!

Renz is top :!:

BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 10:30 pm 

Ook respect voor Guido die van Breda naar Dordrecht op en neer rijdt om voor ons de fotos te maken van de opbouw, afbouw, aankomst, voorstelling etc etc!!

RENZ kiest er, ondanks dat het misschien zwaar is, zelf voor. En gelijk geef ik ze! circus is het mooiste beroep dat je kunt hebben. en misschien ook wel het zwaarste...

BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 10:32 pm 

Het beginnen morgen alweer in Dordrecht heeft met de publiciteit te maken voordat in een grote stad de mond op mond reclame rond is duurt dat zeker een dag als je morgen begint weet de stad zaterdag dat het circus er is en kan het publiek erheen als je vrijdag begint dan kom het misschien te laat.

BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 10:39 pm 

[quote="kevin"]Ook respect voor Guido die van Breda naar Dordrecht op en neer rijdt om voor ons de fotos te maken van de opbouw, afbouw, aankomst, voorstelling etc etc!!
[quote]

Ik was bij toeval op de juiste plek op de juiste tijd 15 seconden later en ik was ze op de snelweg tegen gekomen ;)

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 6:10 pm 

Kleine update vanuit Dordrecht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 8:02 pm 

Naast de vele foto's van veel mensen wil ik hier mijn oordeel gever over de binnenkant van het circus, het gene waar het toch om gaat, de show. Deze zag ik in Breda en Dordrecht.

Ik heb soms het idee dat er mensen zijn die vanuit een soort automatisme elk jaar opnieuw roepen dat de show weer mooier is dan het vorgaande jaar. Met dit automatisme ben ik het niet eens. Want terug redenerend zouden shows van jaren geleden dan waardeloos moeten zijn. Wanneer ik dan terug denk aan de fantastische show 'het sprookje van 2001 nacht' klopt de stelling dat het elk jaar mooier wordt volgens mij dus niet.

In het geval van dit jaar ben ik het er echter wel geheel mee eens dat de show mooier is dan vorig jaar. En vooral beter dan die van 2006 en 2007. Ik vind het zigeuner thema een heel duidelijk thema. 'Il circo classico' en 'Bellisimo' vond ik meer een titel dan een echt duidelijk thema. Mijns inziens geldt dit ook voor Fifty fifty van Althoff.

De schitterende kostuums en de voortdurende vrolijke viool muziek maken deze show tot een groot (zigeuner)feest. Klasse!

Het doet me weer een beetje denken aan de net genoemde show 'het sprookje van 2001 nacht; die ook qua aankleding heel mooi was.

Het mooie vind ik ook dat alles klopt. Zo is de muziek aan het einde precies dezelfde muziek als aan het begin die terug komt. En zo zie je tijdens het jongleer nummer draaiende rekwisieten op het tentdoek geprojecteerd. De echte rekwisieten zitten zelfs opgeborgen in een gitaar, overeenkomstig het thema, Gitano, van dit jaar.

Toch vroeg ik mij een ding af. Men noemt de show 'Gitano', wat gitaar betekent. De gehele show hoor je echter viool klanken in plaats van gitaar klanken. Ik had de show eerder 'Violino' of iets dergelijks genoemd.

Eigenlijk is het jammer dat er geen violist door het publiek loopt, zoals vroeger bij Althoff wel het geval was, toen men ook hier een schitterend zigeuner tableau had. Dan zou je meer een 3D effect krijgen.

Ik houd altijd nogal van tellen. Tel ik het aantal olifanten dit jaar bij Herman Renz, dan tel ik maar 1 exemplaar. Ook het aantal tijgers is met 3 dit jaar niet groot. Wat echter wel groot is, is het aantal dieren nummers! Tel maar mee.

1. Paardenvrijheid
2. Hogeschool paarden
3. tijgernummer
4. olifanten nummer
5. komisch nummer met hond in ton (wat in het programmaboek niet wordt genoemd)
6. Frenky met boerderij dierennummer
7. Milko met hond
8. Milko met pony nummer

Maar liefst 8 stuks!

Naast de grote aanwezigheid van de vele dieren nummers valt mij dit op dat er dit jaar eigenlijk geen echt clownsnummer is. De clowns werken dit jaar met dieren. (Wat vooral voor Milko geheel nieuw en verrassend is!) Daarnaast zit er clownerie verweven in het acrobaten anno 1900 nummer. Het feit dat er dit jaar geen apart clownerie nummer is komt het tempo in de show sterk ten goede! Ik houd niet van een lang(dradig) clowns nummer.

Ik vind de show qua programma, aankleding, muziek, kostuums en sfeer sterker dan de laatste jaren en sterker dan Althoff. Dit is geen vanzelfsprekendheid. Want toen Althoff net in Nederland was met bijvoorbeeld de show 'Feelings' vond ik de show van Althoff 'volwassener' en vond ik Herman Renz een te hoog 'kindercircus gehalte' hebben.

Dit jaar vind ik de show van Renz dus erg sterk. Niet zozeer qua inhoud, maar vooral qua presentatie. Ook programmaboek en affiches zijn erg mooi.

BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 8:53 pm 

Er word geschreven over shows die het ene jaar mooier zijn dan het andere jaar. Het is natuurlijk voor een circus moeilijk elk jaar weer iets nieuws te bedenken en het weer anders te maken dan de jaren ervoor. Spreken wij hier wel over een show die beter is als een vorig jaar of vinden wij persoonlijk dat het zo is?? Ik ben van mening dat er als er elk jaar een geheel nieuw programma staat het niet te vergelijken is met een jaar ervoor. De ene vind nu eenmaal sprookjes leuk en de andere magie. In al die jaren heb ik tot nu toe bijna elk jaar nog gehoord dat het mooier en beter was als een voorgaand jaar van de meeste mensen waar ik het dus niet helemaal mee eens ben. natuurlijk is het zo dat er het ene jaar kwalitatieve betere acts zijn als een andere maar als je het door de jaren heen bekijkt zijn er elk jaar wel een aantal top acts bij maar ja als die top act niet is wat iemand boeit is het makkelijk zeggen dat het programma tegen valt. Ik ben het er dus ook niet mee eens dat een programma slechter of beter is als een voorgaand jaar volgens mij gaat het om de smaak van iemand.

Citeer:
De clowns werken dit jaar met dieren. (Wat vooral voor Milko geheel nieuw en verrassend is!

Sylvio wist je dat Milko vroeger ook al vele jaren met een varken heeft gewerkt genaamd Brammetje dus met dieren werken is voor hem nog niet zo nieuw.

BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 9:26 pm 

sylvio schreef:
Naast de grote aanwezigheid van de vele dieren nummers valt mij dit op dat er dit jaar eigenlijk geen echt clownsnummer is. ... Daarnaast zit er clownerie verweven in het acrobaten anno 1900 nummer. ... Het feit dat er dit jaar geen apart clownerie nummer is ...

Het acrobatennummer is nochtans een zeer gekend clownsnummer, meestal reeds gezien uitgevoerd door de Fuma-Boys (ook wel gekend als Fumagalli en zijn broer Darix en een viertal extra jongens). Fumagalli brengt ook het "Bijtje bijtje", maar een échte entree kan je dat dan ook niet noemen...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00