Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:25 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 2:46 pm 

Is inderdaad een hele trip, maar men gaat daarna misschien verder met omgeving Amsterdam & Utrecht.

BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 11:29 am 

Ik ben het afgelopen weekend in Winterswijk geweest, en was getuige van 1 voorstelling en de afbouw. De voorstelling was even kort gezegd, echt SUPER!! Een grote aanrader voor iedereen, vooral nu met de olifanten.
Ik ben bezig met een zeer uitgebreide recensie en fotorepo samen te stellen.
Misschien vandaag al, maar waarschijnlijk staat ie pas morgen of overmorgen online ivm schoolwerkzaamheden.

BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 10:07 pm 

Hieronder alvast de recensie, de fotos volgen en zal ik erbij plaatsen

“BELLY WIEN VERASSEND GOED!”

Een uur voor aanvang aanwezig (18.00) op het – erg krap opgestelde- circusterrein. Door het openlaten van een weg naast de parking van Theater de Storm in Winterswijk, was er weinig plek en stonden enkele wagens in andere straten geparkeerd.
Zoals altijd bij Belly Wien liepen alle dieren er weer keurig bij. De zeven (!) tijgers hadden een ruime uitloop met speelballen ter hun beschikking, evenals de kamelen en de –steeds groter wordende – giraf Kenay.
Nieuw dit jaar, en zeker voor herhaling vatbaar, zijn de twee Indische Olifanten van de familie Scholl, die afgelopen winter nog te zien waren bij Royal in Dordrecht.
De paarden stonden in ruime boxen, en de apenwagen zag er ook verzorgd uit. Laat één ding duidelijk zijn: bij Belly staan de dieren op nummer één, dit is zeker te merken.
Even terugkomen op de giraf, normaal gesproken vormt deze, samen met de twee zebras en lama’s een klein Afrika-tableau. Echter waren de zebra’s en lama’s niet aanwezig. Navraag leverde het volgende op; de dieren zijn in Duitsland waar ze getraind worden zodat ze straks kunnen schitteren in de grote piste van Belly Wien.

Over op de voorstelling. Deze begon om ongeveer kwart over zeven, nadat al het publiek – dat bestond uit zo’n 300 man – was binnengestroomd in de kleinere, maar wel gezellige viermastchapiteau.
Afbeelding
Zoals gebruikelijk openden de tijgers, na een voorwoordje door spreekstalmeester Sander Balk, met een prima act de dierenrijke voorstelling. De vier siberische tijgers luisterden uitstekend naar hun dresseur Roman Zinnecker. De act toont wederzijds respect en plezier, zoals het hoort en gelukkig altijd gaat bij Belly. Ik ben benieuwd wanneer de drie jonge tijgers inbreng gaan krijgen in de show, wellicht met een trainingsact. Toch denk ik dat we nog even geduld moeten hebben.
Een kwalitatief goed, maar verder niet spectaculair nummer was de hoela hoep. Deze act werd ook weer gebracht door een Zinnecker, een circusfamilie die alles in petto heeft, en met plezier werken. Dat stralen ze allen uit.
Om en om dierennummers en acrobatiek of clownerie, dat is de succesformule voor deze voorstelling die door de afwisseling dan ook erg geschikt is voor kinderen.
Afbeelding
Twee prachtig opgetuigde friezen en de twee kleine pony’s Marty en Mimmelman komen onder de leiding van de 22-jarige Marlon Zinnecker de piste in draven. Ze brengen een leuke act, helaas ligt er weinig zand in de piste waardoor het uitvoeren van bepaalde figuren soms wat moeilijkheden oplevert.
Afbeelding
Robert Zinnecker als Robbie, en Johan Zinnecker als Beppo, probeerden de alom bekende act “Bijtje Bijtje geef me honing” uit te voeren. In één woord: het was SLECHT. Beppo kon zijn water niet in zijn mond houden omdat hij steeds weer moest lachen om Robbie. Hij is 10 keer naar achteren gelopen, er kwam zelfs een pisteboy met een fles water de piste in. Echt te gek, wat zeg ik, te slecht voor woorden. Jammer.
Afbeelding
De vrolijke honden worden gepresenteerd door Marilyn, die er een leuke act mee heeft ingestudeerd. De honden werken uitstekend, de “rekenhond” trekt veel bewondering van het jeugdige publiek.
Afbeelding
Leia Zinnecker zagen we eerder in de voorstelling met haar hoepelact, nu in de doeken. Op de rug van een kameel komt ze de piste in, waarna ze hoog in de tent een prima act laat zien.
Afbeelding
De kamelen van Belly Wien. Dit jaar weer een stuk of drie jongen erbij. De wei stond dus best wel vol, een mooie groep zo samen. In de piste zagen we zes stuks, allen met een prachtig kleed om. Een van de betere kamelenacts die ik gezien heb, de goede begeleidende muziek en een prachtig rood sfeerlicht maakte het plaatje compleet. Prima dressuurwerk!
Afbeelding
Ineens stappen de twee reuzen van de familie Scholl de piste in. De twee Indische olifanten werkten perfect, ze beheersten een groot scala aan tricks die door de juiste muziekkeuze extra tot hun recht kwamen. Met deze olifanten is het programma van Belly Wien compleet en behoren ze in het rijtje van de betere – in Nederland reizende – circussen.
Afbeelding
Het is pauze en de kinderen kunnen op de foto met de olifanten. Tien euro vind ik persoonlijk, ook door de iets mindere kwaliteit van de foto’s, nogal veel. Er was ook de mogelijkheid tot kameelrijden, hier was tot mijn verbazing minder belangstelling voor.
Afbeelding
Na de pauze volgde het tweede deel van het programma. Het betrof een act op de strakke draad, door Mandy Zinnecker. Ondanks haar jonge leeftijd, voert ze haar act prima uit. Op de draad liggen en vele andere disclipines maken veel indruk.
Afbeelding
Onmisbaar in het circus, de vrijheidsdressuur van zes prachtige friezen, gedresseerd en gepresenteerd door Marlon. In een nieuw kostuum laat hij deze dieren in een wervelende act de mooiste figuren draaien en uiteindelijk laten een paar dieren nog hun voortreffelijke steigerkunsten zien. Vanaf de artiesteningang tot de andere kant van de piste en weer draaien, echt perfect. Een ode aan het klassieke circus.
De voorstelling gaat verder met een jongleur, die het jongleren prima beheerst. Geen simpel gedoe met 3 balletjes en daarna 4 ringen zoals je helaas vaak ziet, maar met uiteindelijk 9 ringen! Enkele ringen vielen, maar de balletjes wist hij allemaal in de lucht te houden.
Afbeelding
De grootste viervoeter van Belly betreedt onder leiding van Marlon de piste. Kenay maakt grote indruk en eet uit de hand van de loge-bezoekers wat fruit. Ondanks hij dus geen “kunstjes” kan, is het een geweldige act. Met de Tarzan muziek erbij waan je je echt in Afrika, voor velen een geweldige ervaring om zo dicht bij zo’n geweldig dier te mogen zijn, of om hem zelfs te voeren.
Afbeelding
Hetzelfde duo als met de hoela-hoep zien we met een keurige, maar niet speciale act in de touwen/trapeze.
Afbeelding
Met de trampolineact van vader en zoon Scholl, die leuk, maar verder niet erg bijzonder is, is deze geweldige voorstelling ten einde gekomen. Met de trampoline in het midden is het tijd voor de finale waarin de artiesten een staande ovatie krijgen. Mijn complimenten voor circus Belly Wien voor dit geweldige programma!

Echt mensen: Als je de kans krijgt om Belly Wien te bezoeken, ga er heen! Het dierenrijkste circus van Nederland is sirieus geweldig.

BINNENKORT MEER BUITENFOTOS

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:32 am 

Jammer van de wat mindere kwaliteit, maar alvast bedankt voor deze foto's & verslag.

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 9:53 am 

Ja ik weet het, de kwaliteit van de fotos is slecht. Maarja, je ziet wat erop staat en dat is het belangrijkste. Ik zet vanmiddag of vanavond de buitenfotos online, die gelukkig wel wat beter gelukt zijn.

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 10:25 am 
Site Admin

voor een compact camera zijn het goede foto's. als ik 16 was en moest kiezen tussen een brommer en een dure DSR dan wist ik het wel.....

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 12:09 pm 

heuvels schreef:
voor een compact camera zijn het goede foto's. als ik 16 was en moest kiezen tussen een brommer en een dure DSR dan wist ik het wel.....

haha :p ik heb gekozen voor de brommer :) alhoewel een iets betere camera ook wel leuk zou zijn. verjaardagtip voor volgend jaar haha

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 3:21 pm 

Ik heb voor paar maand terug met deze camera ook foto's bij Bongo gemaakt en daar kwamen ook veel wazige foto's uit het binnen zal die het wel niet zo doen als buiten.

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 5:29 pm 

kevin schreef:
Maarja, je ziet wat erop staat en dat is het belangrijkste.

Ja zo is dat, mijn binnenfoto's zijn ook niet al te duidelijk hoor. (H. Renz) Maar je ziet wat het is en dat telt ! ;)

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:00 pm 

Hierbij zoals beloofd de 38 buitenfotos, die ondanks het slechte weer, naar mijn mening toch aardig gelukt zijn.
Kijk en geniet mee met dit prachtig verzorgde circus.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toiletwagen.
Afbeelding
Zoals te zien op deze tekening die in de rijdende school hing, bestaat Belly al 22 jaar.
Afbeelding
Ruime uitloop met speelattributen voor de tijgers
Afbeelding
De olifanten hadden 1/4 van de staltent ter hun beschikking. Helaas door het kleine terrein geen uitloop.
Afbeelding
Wat een prachtig matriaal...
Afbeelding
De olifanten stonden, nadat de staltent was afgebroken, helemaal los. Al zouden ze het niet goed hebben waren ze weggelopen. Vertrouwen tussen mens en dier op zn best :)
Afbeelding
De kamelen die dag en nacht in de ruime weide stonden. En nu niet gaan zeggen dat is zielig dat ze geen staltent hebben want in "het wild" wordt het snachts ook erg koud.
Afbeelding
Vers gras en hooi dat aangegeven mocht worden
Afbeelding

Er komen nog enkele delen, niet posten aub

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:13 pm 

Tweede deel:

Afbeelding
De staltent was, zoals gezegd, al afgebroken. De paarden stonden dus, wel met kleden om, in open boxen.
Afbeelding
Zoals je hier ziet bij deze prachtige Friese hengst
Afbeelding
Zeer ruim tijgerverblijf
Afbeelding
De tijgers genoten, na hun maaltijd, van een uurtje rust. Is voor roofdieren trouwens noodzakelijk om een goede vertering te garanderen. Hoe meer rust, hoe beter.
Afbeelding
Je zou er toch zo tussenin gaan liggen :lol:
Afbeelding

Afbeelding
Olifanten en kamelen postamenten
Afbeelding

Afbeelding
Deze poster vind ik persoonlijk iets minder aantrekkelijk
Afbeelding

Afbeelding
:D
Afbeelding
Het ontvangstcomite staat al klaar :P
Afbeelding
mooie kassawagen
Afbeelding
Het programmaboek. Mooie fotos en vormgeving, helaas wat slordige spellingsfouten zoals "Diere" . Dit wordt toch even gecontroleerd door de drukker of ligt dat aan mij :?
Afbeelding
De DVD Hinter die kulissen. 15 euro vind ik nogal veel, maarja het geeft wel een leuk beeld van het circus achter de schermen, je ziet de aankomst en transport onderweg, tent op- en afbouw, dieren en achter de schermen tijdens de voorstelling.
Afbeelding
Restauratie achterzijde

Komt nog meer

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:32 pm 

derde deel:

Afbeelding
De eerste transporten vertrokken zaterdagavond rond 23.00 naar Almere. Oa. Toilet- en personeelswagen
Afbeelding
Zo ziet het terrein er, anderhalf uur na de laatste voorstelling- uit. Ze hebben dus erg snel afgebouwd. Lange rit voor de boeg, 170 km..
Afbeelding
De laatste dingen worden opgeruimd en klaargemaakt, de masten worden neergehaald.
Afbeelding
Ze hebben de tent gelukkig nog net droog kunnen inpakken. Wij stonden lekker droog onder de klep van de aggregaatwagen :P
Afbeelding

Afbeelding
Zoals je ziet lag er maar weinig zand in de piste.
Afbeelding
De masten worden op de bokken geplaatst.
Afbeelding
Voor de geintresseerden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het regende pijpenstelen. Maar het intresseert meneer zwijn helemaal niets. Hij loopt net zo vrolijk rond, en betreedt nu een schoolplein :lol:

Dit was het voor Belly Wien in Winterswijk.
Zaterdag was het niet superdruk, zondag hebben ze wel goed gedraaid.

Kevin

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:35 pm 

Was leuk om Belly Wien in Winterswijk te zien. De foto van zaterdagavond met de vrachtwagen in donker en regen vind ik persoonlijk erg mooi of die dan wel of niet scherp is.

Kevin bedankt voor het maken van de recentie en de foto's

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 7:36 pm 

Mooie Reportage Kevin!
Foto's van binnen zijn goed voor een compactcamera!

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 9:17 pm 

"Diere is Duits voor Tiere", ofwel de drukker zit in Duitsland en heeft de tekst naar zijn beste kunnen "nachgekoekt". Verder best goede buitenfoto's en weer een nieuwe looptunnelaansluiting gezien voor de tijgers.

Pieter de Vries schreef:
Ik heb veel dingen over BW gelezen en had eerlijk gezecht een negatieve indruk van het circus, maar nadat ik ze in Dokkum gezien had bij de Echte Bakker waar de olifanten een broodbuffet kregen was deze mening gelijk omgeschakeld naar heel positief.
Het enige nagatieve wat je over dit circus hoort komt van de kant van de dieractivisten. Zie de andere onderwerpen in dit forum...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00