Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:27 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 08, 2009 12:05 am 

Het Nederlands Circus Harlekino dat 20 jaar bestaat (1989-2009) pakt dit jaar groots uit met het programma. Hierbij moet niet worden gedacht aan tientallen tijgers en olifanten, maar aan een reportoire aan kwalitatief goede acts.

Tot op heden is bekend:

- De zeer sympathieke en getalenteerde Duiste clown Pepino, die met zijn goede interactie met het publiek de lachers op zijn hand heeft
- Het duo Borcani presenteert haar speelse zeeleeuwen Neptune en Castor in leuke act waarin de zeeleeuwen een keur verschillende tricks laten zien (bekend van Circus H. Renz)
- Waarschijnlijk komen er nog een zeer apart jonglagenummer, 2 ponynummers en een aantal andere acts bij, dit is echter nog niet 100% zeker. Binnenkort meer informatie.

Hiermee bewijst Harlekino weer helemaal terug te zijn en dat ze zeker niet te laag gekwalificeerd mag worden.

Tijdens de tournee zijn er waarschijnlijk weer programmaboekjes te koop. De campingtournee zal duren van 18 juli t/m 23 augustus, met tussendoor een aantal openbare plaatsen en uitkopen. Houdt de website www.circusharlekino.nl in de gaten, binnenkort meer nieuws.

BerichtGeplaatst: do jul 09, 2009 6:32 pm 

Zo dat klinkt leuk ,zeker met de zeeleuwen erbij is dit alweer een extra reden om eens wat foto's te gaan maken.

BerichtGeplaatst: do jul 09, 2009 9:56 pm 
Site Admin

kevin schreef:
.........met tussendoor een aantal openbare plaatsen en uitkopen. Houdt de website http://www.circusharlekino.nl in de gaten, binnenkort meer nieuws.

sein mij svp in als er openbare voorstellingen zijn....

BerichtGeplaatst: do jul 09, 2009 10:45 pm 

ja sjaak dat zal ik doen, die moet je dan een week van te voren in de agenda zetten aub.

ik denk dat over een paar dagen de tournee rond is, dan stuur ik de openbare plaatsen (waarschijnlijk toch een stuk of 4/5) door.

Kevin

BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 5:51 pm 

Foto's volgen sowieso kwam ik gisteren achter :clown

Berichtonderwerp: HoT2009
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 11:16 pm 

Vanavond naar Harlekino in Markelo geweest. Mijn niet al te hoge verwachtingen werden meer dan overtroffen.
Alles zag er netjes uit, veel wagens dit jaar. De woonbus van Pepino, 2 transporten (caravan en trailer) van Roy Quaisar, en 3 transporten ( groot verblijf voor jonge, ander verblijf voor oudere zeeleeuwen en hun eigen amerikaan ), Manny Huberti met bus en caravan, Peter zelf met 5 transporten.

De voorstelling duurde ruim twee uur en was perfect opgebouwd. De vele bezoekers(de tent zat zo goed als vol) wisten het circus mbv. de reductiebonnen goed te vinden, en het programma viel zeer in de smaak.
Zo zagen we de Duitse clown Pepino, eerder in 2004 en 2006 bij Harlekino met veel komische reprises, waarin hij laat zien dat hij geen standaard ballonnenclown is maar ook vele disclipines als diabolo, vuur en eenwielfietsen goed beheerst. Ook het publiek wordt er veel bij betrokken en dat is altijd leuk.
Roy Quaiser en zijn partner Beatrice laten 3 acts zien, twee zeer goede, met bijna alleen stemcommando, ponydressuren. Ook zien we Beatrice terug in een zeer goede act aan de doeken en trapeze. Er werd hier goed gebruik gemaakt van de volgspot en de rookmachine.
Live muziek is, ondanks er geen 8-koppig orkest zit, altijd beter dan standaard bandmuziek. Dit jaar is Manfred Huberti terug bij Harlekino, en hij begeleidt de voorstelling op een groot orgel/keyboard. Het voordeel hiervan is dat hij ook mee kan spelen met bandmuziek, en accenten op spannende momenten kan leggen. Zelf presenteert hij een goede rola-rola act, en is hij jongleur, met 8 ringen!
Het duo Borcani zien we ook nog in de piste met hun leuke zeeleeuwenshow, die eerder bij Renz en Krone te zien was. Deze zeeleeuwenact werd zeer goed ontvangen, en trekt ook veel mensen buiten de tent omdat de verblijven open zijn.
Op het einde de spannende vuurshow door Pepino, waarna de finale begint en met 6 artiesten + pistejongens + spreekstalmeester een leuke familieshow is neergezet!

De show is de benaming "jubileumprogramma" meer dan waard!

de fotos volgen zodadelijk

Berichtonderwerp: Re: Harlekino on tour 2009
BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 12:02 am 

hierbij de fotos van buiten, geen van de show die voor slechts 5 euro (kinderen tribune, met reductiebon) toegankelijk is. Erg schappelijke prijzen dus voor een gezellige circusshow.

ze zijn niet allemaal even scherp...... zoals altijd haha :lol:

hier sind sie

Afbeelding

Afbeelding
Links zie je de grote ponytrailer van Roy Quaiser, rechts de transporten van duo Borcani.

Afbeelding
het grote transport met groot bassin voor de jongere zeeleeuwen

Afbeelding

Afbeelding
woonbus van Pepino

Afbeelding
de 6 ponys van quaiser

voor de geinteresseerden: kijk eens op www.circus-harlekino.tk bij de fotos van mij, daarop zie je het renault vrachtwagentje blauw wit, en vol met roest en deuken.

Afbeelding
en zo ziet de renault vrachtwagen er nu uit. is het geen plaatje :wink: :lol:

zo dat was het, morgenavond ga ik er weer heen en er optreden...

sjaak kun jij deze twee berichten ff overzetten naar CIRCUSSEN ipv TOERINFO

BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 8:37 am 

Kevin,

Zoals je ziet: ze zijn verplaatst. Weliswaar door een andere berichtentemmmer, maar toch :wink:

BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 8:57 am 

Ron_Mikkenie schreef:
Kevin,

Zoals je ziet: ze zijn verplaatst. Weliswaar door een andere berichtentemmmer, maar toch :wink:

Haha :lol: . Bedankt Ron.

BerichtGeplaatst: do jul 23, 2009 11:33 am 

Gisteren in Holten op camping de Holterberg gespeeld voor een niet al te groot, maar wel superenthousiast publiek, na afloop vele complimenten op de show gekregen :)

Er was een fotograaf van TC Tubantia aanwezig die fotos heeft gemaakt voor een artikel. Helaas staat er maar 1 foto op internet, en wel van Manny Huberti met zijn rola rola act.

Ik heb al gemaild of ze meerdere fotos willen sturen...

HIeronder het artikel zelf ( jammer dat het zo kort is maarja, beter dan niets. De programmainfo op de website moet ik even wijzigen, omdat het Duitse duo Roy en Trixi geen borden of komische acrobatiek doen, maar een act in de doeken/trapeze, en Manny Huberti staat er nog niet bij. Dit ontbreekt dus helaas ook in het krantenartikel).

Circus Harlekino vermaakt campinggasten
donderdag 23 juli 2009 | 09:40 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 23 juli 2009 | 09:42

HOLTEN - De clown Pepino, het duo Borcani met de zeeleeuwen Neptune en Castor, het duo Laus en Bommel met draaiende borden en nog een hele trits artiesten kwamen gisteravond met het circus Harlekino de kampeerders op camping De Holterberg vermaken.

Het familiecircus van Peter en Ana Verberk heeft geen vakantie, maar is - zoals elk jaar in de zomerperiode - op tournee langs de grotere campings in Nederland. Dit jaar zelfs met een wat uitgebreider programma dan gewoonlijk, om te vieren dat het circus 20 jaar bestaat. De campinggasten, en zeker de kinderen van De Holterberg konden het wel waarderen.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 11:37 am 

Nou ik zou vandaag tijdens een Braderievoorstelling een gedeelte van de show gaan bekijken.... maar helaas ging de auto gisteren kapot en staat die nu bij de Garage.
Binnenkort nog maar eens proberen.

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 1:15 pm 

MartijnH schreef:
Nou ik zou vandaag tijdens een Braderievoorstelling een gedeelte van de show gaan bekijken.... maar helaas ging de auto gisteren kapot en staat die nu bij de Garage.

Jij blijft vervoersproblemen houden Martijn....das mooi balen.

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 1:26 pm 

Guidoos schreef:
MartijnH schreef:

Jij blijft vervoersproblemen houden Martijn....das mooi balen.

Ja het zit me niet mee .... :cry:
Nu is de computer van "Mijn" auto kapot.

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 7:10 pm 

2 Foto's van het Braderieprogramma van vandaag.

Foto's door Michael gemaakt.

o.a. De melenzias in het programma.

Afbeelding

Afbeelding

Blijven de Melenzia's deze zomer bij Harlekino kevin ? aangezien ze deze zomer toch geen Circus hebben?

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 8:11 pm 

nee ze blijven niet, peter huurt ze alleen bij de uitkopen openlucht. En naar mijn weten zijn de melenzias bij Arnold op de beekse bergen.. de zeeleeuwen konden niet mee met de grote transporten, daar was geen plaats voor en dat is ook maar 1 nummer. (melenzias hebben 3 nummers).

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00