max schreef:
Als jullie nou eens niet meer zouden gaan demonstreren dan was er helemaal niets aan de hand en hoefden gemeenten en politie ook geen extra maatregelen te treffen.
Zie je de cirkel niet?
Citeer:
Waarom is dit eigenlijk een tendens van de laatste jaren, want ik kan me herinneren dat we voor een jaar of 15 a 20 terug helemaal geen demonstraties hadden bij de dierencircussen,
Zelfs 100 jaar geleden hebben dierenbeschermingsorganisaties al aandacht gevraagd voor circusdieren.
Daarnaast worden steeds meer mensen bewuster van het dierenleed en is het in een lijn met de bewustwordingsproces van de mensen. Vroeger waren het slaven, vrouwen etc. en nu komen de dieren ook aan bod.
Citeer:
want het circus is een van de oudste vormen van cultuur en wordt nu eindelijk erkend als zodanig door de overheid.
In de EU ja.. net als andere dierenuitbuitende dingen.. als stierenvechten e.d. daar wil het circus vast naast genoemd worden.
Daarnaast... geen problemen mee als het circus blijft bestaan, maar dan moeten ze wel meegaan in het proces van bewustwording. Geen dieren straks meer is de toekomst van het circus.
Citeer:
Jullie akties tegen de dierencircussen, zijn dan ook volledig misplaatst, want dan had er in het verleden al akties gevoerd moeten worden en niet de laatste 4 a 5 jaar. max.
Acties tegen circussen zijn er al zo lang. Vormen van actie veranderen natuurlijk. Daarnaast zie ik niet wat er misplaatst is. Alleen maar omdat er vroeger minder actie was? Beetje rare vergelijking. Nu zijn er wellicht meer mensen bewuster bezig met het leed van dieren.
En als je jouw logica gaat gebruiken in andere zin, dan kan je net zo goed niet meer tegen legbatterijen, stierenvechten, vivisectie, etc. protesteren, omdat het vroeger ook minder gebeurden...