Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:27 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2007 2:03 pm 
Ron Mikkenie schreef:
Marjo,

Als je foto's plaatst in de context van een recensie dan heeft geen enkel circus daar moeite mee. Slechts één uitzondering: Cirque Du Soleil wil alleen maar foto's publiceren die ze zelf hebben goedgekeurd. Dat betekent dat je van Soleil alleen maar foto's zult zien die door hun eigen publiciteitsdienst zijn gemaakt.

Neem even contact op met Sjaak, de beheerder van het forum en CircusWeb. Dan kan hij de foto's in het recensie gedeelte van CircusWeb opnemen. Dan kan iedereen meegenieten!
Ik heb het Mike gevraagd, ze hebben er geen probleem mee, daarom staan de foto's van gister allemaal in het fotoalbum. :wink:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2007 12:48 am 
marjo le comte schreef:
Het is een mooi programma, ook de luchtnummers, maar ik mis de beveiliging daarbij zoals een net of saftylijn.
Is men verzekerd bij ongevallen die ook vlak boven publiek plaatsvinden? :shock:

Ik vind de luchtnummers zonder longe (safetylijn) of vangnet veel indrukwekkender en echter als met dit alles. Het geeft meer spanning en inlevingsgevoel. Artiesten die niet zeker zouden zijn van wat zij aan het doen zijn gaan al gauw over tot deze middelen. De act is voor mij dan net een trainingspartijtje.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2007 9:19 am 
Lisa schreef:
marjo le comte schreef:
Het is een mooi programma, ook de luchtnummers, maar ik mis de beveiliging daarbij zoals een net of saftylijn.
Is men verzekerd bij ongevallen die ook vlak boven publiek plaatsvinden? :shock:

Ik vind de luchtnummers zonder longe (safetylijn) of vangnet veel indrukwekkender en echter als met dit alles. Het geeft meer spanning en inlevingsgevoel. Artiesten die niet zeker zouden zijn van wat zij aan het doen zijn gaan al gauw over tot deze middelen. De act is voor mij dan net een trainingspartijtje.
Ja mensen willen steeds meer en meer. Maar is het wel te verantwoorden? Niks is zeker in het leven, ook een artiest kan een mindere dag hebben door omstandigheden. Ik verbaas me altijd om mensen die naar een vliegshow gaan of bij een wegwedstrijd bijna bovenop de wedstrijddeelnemers gaan staan en daarbij ook nog hun kinderen meenemen! Terwijl je in de auto toch ook een gordel moet dragen en op een brommer een helm :shock:

Berichtonderwerp: hr
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2007 11:14 pm 

Mooie fotos!!

Kevin

Berichtonderwerp: Re: hr
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2007 6:14 am 
kevin schreef:
Mooie fotos!!

Kevin
dank Kevin, ik heb nog een album gemaakt met voornamelijk de dieren:

http://www.mijnalbum.nl/Album=NNTWM8YT

Ik heb gisteren nog herrinneringen opgehaald.
Pierre had vroeger een paard, wit met rode vlekken en super aanhankelijk, Brammetje. Milko vertelde dat het paard 37 jaar is geworden. Als er iemand goed voor z'n dieren is, is het Pierre wel! :lol:

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2007 1:57 pm 
Site Admin

Lisa schreef:
marjo le comte schreef:

Een koorddanser heeft altijd nog de mogelijkheid om als hij uitglijdt of misstapt, met zijn handen de kabel te grijpen. En reken maar dat hij dit tijdens de training regelmatig moet doen en er zelfs wel op oefent.
Voor een trapezewerker geldt dit niet, die kan alleen nog maar vliegbewegingen met zijn armen maken.

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2007 2:07 pm 

Als trapezewerkers zonder vangnet of veiligheidslijn werken dan zullen ze niet tot het uiterste gaan. Ze kunnen dus nog véél meer dan ze in zo'n optreden laten zien. Maar vanwege de veiligheid doen ze het niet.

Wat je bij Washington trapeze ook vaak ziet is dat een deel van het optreden zonder veiligheidslijn gebeurt en er voor de moeilijke truuks alsnog een lijn wordt aangekoppeld. Dat kan een lange (zichtbare) longe zijn die via een katrol in de nok van de tent naar beneden gaat, alwaar een collega de touwtjes letterlijk in handen neemt. Maar het kan ook een korte kabel zijn tussen de (stok van de) trapeze en de gordel van de artiest. Zolang de Washington trapeze niet zwaaiend wordt gebruikt kan de trapezewerker hetzelfde doen als de draadloper: zich opvangen aan de stok.

Bedenk dat de meeste artiesten getrouwd zijn en kinderen hebben. Dat gaat nog altijd voor op de eigen prestatie.

Wat verzekeren betreft: Het zal niet mogelijk (of heel kostbaar) zijn om het leven van de artiest te verzekeren. Het publiek daarentegen wordt gedekt door de reguliere W.A. verzekeringen.

Berichtonderwerp: renz
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 2:52 pm 

Ik ga waarschijnlijk zaterdag of zondag naar Renz in Eindhoven. Ben beniuwd... Ik zal ook fotos maken

Kevin :)

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 3:29 pm 

Kevin,

Veel plezier. En let ook eens op de mooie muziek die het orkest tevoorschijn weet te toveren!

BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 8:58 pm 

Ok Ron, zal ik doen :p

Kevin

BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 4:09 pm 

Het was helemaal geweldig!!! Prachtige acts en mooie muziek erbij.
Ook een mooi programmaboek. Vooral de act op het draad was erg spectaculair!!

Binnenkort fotos op mijn site

Groeten, Kevin van Geet

Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 4:11 pm 

Citeer:
Als trapezewerkers zonder vangnet of veiligheidslijn werken dan zullen ze niet tot het uiterste gaan. Ze kunnen dus nog véél meer dan ze in zo'n optreden laten zien. Maar vanwege de veiligheid doen ze het niet.

Wat je bij Washington trapeze ook vaak ziet is dat een deel van het optreden zonder veiligheidslijn gebeurt en er voor de moeilijke truuks alsnog een lijn wordt aangekoppeld. Dat kan een lange (zichtbare) longe zijn die via een katrol in de nok van de tent naar beneden gaat, alwaar een collega de touwtjes letterlijk in handen neemt. Maar het kan ook een korte kabel zijn tussen de (stok van de) trapeze en de gordel van de artiest. Zolang de Washington trapeze niet zwaaiend wordt gebruikt kan de trapezewerker hetzelfde doen als de draadloper: zich opvangen aan de stok.

Ja, bij de act op de draad koppelde ze zich wel aan een kabel toen ze een achteruitsalto op de draad deden. maar goed ook want het ging bijna mis!

Berichtonderwerp: Re: renz
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:22 pm 
kevin schreef:
Ik ga waarschijnlijk zaterdag of zondag naar Renz in Eindhoven. Ben beniuwd... Ik zal ook fotos maken

Kevin :)

ik zou mss ook wel eens willen gaan kijken, maar ze komen niet in belgië zeker?
want circus universal moest hun tijgers thuislaten..
dus als ze komen zal dat wel zonder tijgers zijn..

ook ben ik niet van plan er ver voor te reizen.. heb geen geld meer van elke dag naar circus universal te gaan xD
(mn lief zit daar en vanwege het werk in het circus kan hij daar niet weg.. en de bus kost geld he..)

BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:26 pm 

Niki.. schreef:

Renz komt helaas niet in Belgie, toch niet met de huidige tournee.

Men komt wel al eens voor een uitkoop langs (vb: sint in piste te St-Niklaas)

Maar voor ons Belgische fans is Breda en dergerlijke nog best te doen.

BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 1:02 pm 
Circusboy schreef:
Niki.. schreef:

Renz komt helaas niet in Belgie, toch niet met de huidige tournee.

Men komt wel al eens voor een uitkoop langs (vb: sint in piste te St-Niklaas)

Maar voor ons Belgische fans is Breda en dergerlijke nog best te doen.

jah maar ik heb geen geld meer.. ik heb alleen nog een kaart voor de bus (binnenlands) en een go-pass van de trein.. ook binnenands..

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00