Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:12 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Moskou-Holiday 2009
BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2009 9:49 pm 

zondag ook eindelijk de show van moskou circus eens bezoeken wanneer Ze in bergeijk staan.

BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 3:23 pm 
kevin schreef:
Gister samen met circus@achterhoek de voorstelling van 17.00u bezocht in Maaspoort Den Bosch, waar het circus mooi stond opgesteld, met de prachtige nieuwe kassa, vele trailers die onlangs zijn gespoten en een nieuw gespoten buffetwagen (mocht ook wel want de oude kassa viel nog net niet uit elkaar). Overal op de nieuwe wagens is het logo van circuit Zandvoort te zien, sponsoring dus en daardoor ook die opnieuw gespoten wagens en kassa.

Als de hekken nou ook nog even worden geverfd ziet het hele circus er prachtig uit. Dit geldt ook voor binnen, waar alles er keurig uit ziet. De placeurs lopen keurig in pak en de gehele tribune bestaat uit kuipstoelen. (wel in de tent maar ongeveer 750 plaatsen ipv de 900 die op de website staan). Dit aantal van 900 is ook moeilijk te halen met 3 rechthoekige tribunedelen met kuipstoelen en wat logeplaatsen.

De voorstelling zelf. De clowns zijn gewoon supergoed. Ondanks dat ik in het voorjaar in Veghel precies dezelfde acts zag, verveelden ze niet en duurden ze ook niet te lang zoals wel enkele clownsacts bij RENZ duurden, de afgelopen jaren.
De hogeschool wordt nog wel gedaan met twee paarden maar alleen door Sandrine, ze komt eerst met het bruine en daarna met het witte paard in de piste. En de vrijheidsdressuur met 6 paarden is echt heel goed, met mooie steigers.
De acrobatieknummers zijn gewoon goed, en de solotrapeze is echt super! Dan nog de andere dieren, poedelnummer was wel leuk. De olifant laat niet superveel zien maar met 1 olifant kun je ook minder doen dan met meerdere, dit is ook bij RENZ het geval. Na de pauze komen de tijgers van Masson. Ik heb dit nummer in Veghel dus ook gezien, toen duurde het te lang en was het erg traag. Dit maal was het, tegen mijn verwachtingen in : VERSCHRIKKELIJK.
Wanneer de tijgers een commando van Masson, die er overigens erg knullig en moeilijk bij staat, opvolgen en goed uitvoeren, krijgen ze toch nog net dat tikje met de zweep mee.
Dan denk ik : moet dit nu? Nee. Kijk maar naar andere roofdiernummers zoals Tom Dieck en het nummer van Roman Zinnecker vind ik ook geweldig. Dan moet de prachtige witte tijger een paar keer gaan rollen. Ten eerste wil hij al niet blijven liggen. Als een tijger iets niet wil, kun je het 1x proberen, 10x proberen en 100x proberen maar dan zal hij het toch niet doen. Laat het gewoon en ga ergens anders mee verder.
Nee wat doet meneer Masson: hij gaat lekker toch door met proberen, en wel VIJF MINUTEN LANG. Ik overdrijf niet. Hij bleef maar met zijn stok prikken, de tijger deed het toch lekker niet en het zweet brak hem uit. HIj stond in de piste te rennen en te prikken en allemaal moeilijk te doen en de tijger werd zelfs een keer boos en kwam op hem af. Sorry dat ik dit nu allemaal zo zeg maar het is echt gebeurd en dit wil ik even kwijt. Een erg slecht nummer en deze man kan absoluut NIET met roofdieren omgaan. Jammer, hopelijk komt er volgend jaar een ander beter roofdierennummer.

Op dit slechte tijgernummer na heeft het Staatscircus van moskou wel een goede indruk op me gemaakt. Door de nieuwe kassa fleurt heel het front weer op en ziet het er prachtig uit.

Hieronder enkele buitenfotos: (de tijgers hadden wel een mooie grote uitloopkooi)

Zo dit was mijn bijdrage van het SvM. Na de vakantie ga ik nog naar Harlekino en Menagerie dus daar kunnen jullie ook fotos van verwachten. Fijne vak. trouwens de mensen die nog op vakantie gaan.

Je vergelijkt te veel met andere circussen. Elk circus is anders.
Als ik je vertel dat het in Spanje nog erger aan toe gaat (over tijgers gesproken), wil je de volgende keer helemaal geen roofdierennummer meer zien.

Neem het met een korreltje zout, ik ben al blij dat Dhr. Martens een vervanger voor Job Lijfering kon vinden.
Moskou circus wordt steeds beter....wacht maar af.

tip:
Als je de volgende keer weer een (nieuw)circus bezoekt ga er met een leeg hoofd heen, alsof je nog nooit in een circus bent geweest.
Is veel leuker.
groetjes, Ricardo

BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 4:35 pm 

Quirico schreef:
kevin schreef:
Gister samen met circus@achterhoek de voorstelling van 17.00u bezocht in Maaspoort Den Bosch, waar het circus mooi stond opgesteld, met de prachtige nieuwe kassa, vele trailers die onlangs zijn gespoten en een nieuw gespoten buffetwagen (mocht ook wel want de oude kassa viel nog net niet uit elkaar). Overal op de nieuwe wagens is het logo van circuit Zandvoort te zien, sponsoring dus en daardoor ook die opnieuw gespoten wagens en kassa.

Als de hekken nou ook nog even worden geverfd ziet het hele circus er prachtig uit. Dit geldt ook voor binnen, waar alles er keurig uit ziet. De placeurs lopen keurig in pak en de gehele tribune bestaat uit kuipstoelen. (wel in de tent maar ongeveer 750 plaatsen ipv de 900 die op de website staan). Dit aantal van 900 is ook moeilijk te halen met 3 rechthoekige tribunedelen met kuipstoelen en wat logeplaatsen.

De voorstelling zelf. De clowns zijn gewoon supergoed. Ondanks dat ik in het voorjaar in Veghel precies dezelfde acts zag, verveelden ze niet en duurden ze ook niet te lang zoals wel enkele clownsacts bij RENZ duurden, de afgelopen jaren.
De hogeschool wordt nog wel gedaan met twee paarden maar alleen door Sandrine, ze komt eerst met het bruine en daarna met het witte paard in de piste. En de vrijheidsdressuur met 6 paarden is echt heel goed, met mooie steigers.
De acrobatieknummers zijn gewoon goed, en de solotrapeze is echt super! Dan nog de andere dieren, poedelnummer was wel leuk. De olifant laat niet superveel zien maar met 1 olifant kun je ook minder doen dan met meerdere, dit is ook bij RENZ het geval. Na de pauze komen de tijgers van Masson. Ik heb dit nummer in Veghel dus ook gezien, toen duurde het te lang en was het erg traag. Dit maal was het, tegen mijn verwachtingen in : VERSCHRIKKELIJK.
Wanneer de tijgers een commando van Masson, die er overigens erg knullig en moeilijk bij staat, opvolgen en goed uitvoeren, krijgen ze toch nog net dat tikje met de zweep mee.
Dan denk ik : moet dit nu? Nee. Kijk maar naar andere roofdiernummers zoals Tom Dieck en het nummer van Roman Zinnecker vind ik ook geweldig. Dan moet de prachtige witte tijger een paar keer gaan rollen. Ten eerste wil hij al niet blijven liggen. Als een tijger iets niet wil, kun je het 1x proberen, 10x proberen en 100x proberen maar dan zal hij het toch niet doen. Laat het gewoon en ga ergens anders mee verder.
Nee wat doet meneer Masson: hij gaat lekker toch door met proberen, en wel VIJF MINUTEN LANG. Ik overdrijf niet. Hij bleef maar met zijn stok prikken, de tijger deed het toch lekker niet en het zweet brak hem uit. HIj stond in de piste te rennen en te prikken en allemaal moeilijk te doen en de tijger werd zelfs een keer boos en kwam op hem af. Sorry dat ik dit nu allemaal zo zeg maar het is echt gebeurd en dit wil ik even kwijt. Een erg slecht nummer en deze man kan absoluut NIET met roofdieren omgaan. Jammer, hopelijk komt er volgend jaar een ander beter roofdierennummer.

Op dit slechte tijgernummer na heeft het Staatscircus van moskou wel een goede indruk op me gemaakt. Door de nieuwe kassa fleurt heel het front weer op en ziet het er prachtig uit.

Hieronder enkele buitenfotos: (de tijgers hadden wel een mooie grote uitloopkooi)

Zo dit was mijn bijdrage van het SvM. Na de vakantie ga ik nog naar Harlekino en Menagerie dus daar kunnen jullie ook fotos van verwachten. Fijne vak. trouwens de mensen die nog op vakantie gaan.

Je vergelijkt te veel met andere circussen. Elk circus is anders.
Als ik je vertel dat het in Spanje nog erger aan toe gaat (over tijgers gesproken), wil je de volgende keer helemaal geen roofdierennummer meer zien.

Neem het met een korreltje zout, ik ben al blij dat Dhr. Martens een vervanger voor Job Lijfering kon vinden.
Moskou circus wordt steeds beter....wacht maar af.

tip:
Als je de volgende keer weer een (nieuw)circus bezoekt ga er met een leeg hoofd heen, alsof je nog nooit in een circus bent geweest.
Is veel leuker.
groetjes, Ricardo

Ik was er bij en dit is niet te vergelijken met een ander circus. Natuurlijk wil de dompteur dat de dieren alles doen maar een dier is en blijft en dier en dwing je niet iets te doen en al helemaal niet zoals het hier gebeurde ( en dan even schijt aan spanje ) met een stok 5 minuten blijven prikken in de poten dit was echte anti reclame voor het circus. Als een dier niet wil probeer je het 2 of 3 keer en anders ga je verder met de act. De snelheid gaat er ten eerste uit en mensen ontuoden zoiets want het duurde te lang. Je kan wel zeggen dat zoiets als dit met een korreltje zout genomen moet worden maar dat doen de dierenactivisten zekers niet.

En hoe kan een circus vriend nu met een leeg hoofd naar een circus gaan als die er al 1000 voorstellingen gezien heeft.

Maar Moskou word inderdaad in alle opzichten beter dit heb ik in het voorjaar ook al geschreven en ik zal ze ook zeker blijven bezoeken.

BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 11:06 pm 
Een ajax supporter vind zijn club ook beter spelen dan een club uit het zuiden...

Als circusvriend moet je elk circus respecteren, waar is de term VRIEND dan voor?.

Vergelijken is dan zeker overbodig en vind ik gewoon dat je naar een show moet kijken alsof het je eerste keer circus is.
Anders zit je bij elke act ''oooohhh dat was bij die en die veel beter''

BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2009 11:11 pm 

Ik zal niet naar elk roofdieren nummer kijken en alles vergelijken maar er is wel verschil tussen de diverse acts en elke act is verschillend en de meeste niet te vergelijken maar dat had hier helemaal niks mee te maken.

Ik heb in een eerder bericht ook al geschreven wat ik van de voorstelling vond en dat was zeker geen slechte recentie. En respect heb k zeker voor deze zaak zoals die erop vooruit gaat.

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:51 pm 

Maar wij CircusVRIENDEN kunnen iets ook niet goed vinden en mogen dat dan ook laten horen (maarja dat is dan weer mijn mening)

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 7:56 pm 

MartijnH schreef:
Maar wij CircusVRIENDEN kunnen iets ook niet goed vinden en mogen dat dan ook laten horen (maarja dat is dan weer mijn mening)

Daar ben ik het dus helemaal mee eens Martijn. Een circusvriend hoeft niet goed te praten wat niet goed is.

BerichtGeplaatst: do aug 20, 2009 8:05 pm 

Hugo schreef:
MartijnH schreef:

Daar ben ik het dus helemaal mee eens Martijn. Een circusvriend hoeft niet goed te praten wat niet goed is.

En sommige mensen zullen dat dus wel doen, maarja dan speel je ook maar een spelletje...
Ik ga zondag eens kijken bij Moskou-Holiday en zal een fotoverslag maken en natuurlijk mijn mening over het programma.

En ik ga helemaal blanco bij Moskou-Holiday naar binnen want ik ben er nog nooit geweest en weet dus ook totaal niet wat ik moet verwachten daarzo.

BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 10:52 am 
Site Admin

Een leuke recensie van moeder namens haar dochtertje...
Altijd leerzaam hoe de allerkleinsten tegen circus aan kijken.

circus
Het circus is deze week in Lelystad en Alyssa en ik wilden wel eens bij de dieren kijken en dus gingen we naar de rondleiding. Toen deze afgelopen was en ik weer naar huis wilde gaan, had Alyssa daar toch echt andere ideeen over. De tijgers en olifant had ze alleen uit de verte gezien en ik had toch echt gezegd dat ze die beesten zou zien. We zouden naar het circus!

Na een hoop gegil heb ik -heel pedagogisch- toegegeven. De voorstelling zou 2,5 uur duren en na ook al een rondleiding vroeg ik me af hoe lang we het zouden volhouden, maar oke. Er waren nog kaartjes, Alyssa was gratis, dus daar gingen we. Alyssa was helemaal blij en ze rende het circus in. Al gauw kwam ik erachter waarom ze per se heen wilde: er stond een draaimolentje bij de ingang en dáár wilde ze in.....

We gingen op onze plaats zitten en we wachtten.... en wachtten....

Toen zei Alyssa: "Mama, ik wil naar huis!" (We moesten nog 20 min. te wachten, dus ik vroeg me af hoe ik haar tevreden kon houden. Als Alyssa iets wil, dan doet ze het ook en ze was al op weg naar de uitgang. Ik heb dus maar een zak popcorn gehaald en daarmee haalden we het begin van de voorstelling. Pfff, nog 2,5 uur te gaan.....

De eerste act was een paard en die maakte nog al indruk op Alyssa, ze was helemaal blij, ze begon te klappen en te wijzen en te lachen. Daarna kwamen de clowns, ook al een groot succes. Elke keer als er een act voorbij was, vroeg ze: "Wat komt er nu?" Ze heeft de hele 2,5 uur uitgezeten en vond het allemaal erg leuk. Ze begon echt elke keer enthousiast uit zichzelf te klappen. Heel erg leuk, ook erg leuk om zo eens ergens samen naar toe te kunnen. Een meidenmiddag, the Godijn-girls, heel leuk! Ze wou ook bij me op schoot zitten en knuffelde me steeds, dus ik denk dat zij ook wel echt
genoten heeft.

http://godijn.web-log.nl/godijn/2009/10/circus.html

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00