Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2009 9:23 am 
Vorige week was ik een weekendje op Texel en heb natuurlijk ook circus Althoff bezocht.
Voor de oplettende http://www.circusalthoff.nl- nieuws bezoekers zijn er ook foto's gemaakt uit de lucht.

Op http://circusalthoff.hyves.nlstaan meer foto's

BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 10:00 pm 

Althoff in Kerkrade

Het Circus Alberto Althoff stond vandaag voor het laatst in Kerkrade.
Wij maakten voordat we naar Aachen gingen een rondje rond de tent.

Kijkt u mee..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1e trailer onderweg naar de volgende plaats

Afbeelding

En 2 vriendelijke polen!

BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 6:07 pm 

Opweg naar Aachen dus....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Kerkrade.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 10:38 pm 

Op de laatste speeldag van Circus Althoff in Oudenbosch weereens een bezoekje gebracht aan dit circus. Op het mooie terein midden in het dorp stond het circus netjes opgesteld. De voortent leuk ingericht met een uitgebreid buffet, sta tafels, diverse kraampjes en aankleding. Het was vanmiddag redelijk druk maar jammergenoeg niet echt warm in de tent. Het was alweer een tijdje geleden dat ik de show had gezien en er was wel het een en ander veranderd. Het nummer met de exoten opent de show en verloopt lekker vlot. De koeien die er in het begin van het seizoen nog niet bij waren heb ik nu voor het eerst in actie gezien een niet al te snel nummer(het blijven koeien natuurlijk) maar ze luisteren wel. Clown Peppino zorgt voor de nodige reprises tussen de nummers door en krijgt de kinderen goed aan het lachen. Een flinke valpartij tijdens het Jockey nummer van de Donnerts kort het nummer iets in maar gelukkig valt de schade mee. Sterke man Yussef doet nog een poging de tent iets op te warmen met een vuurspuugact maar toch blijft het fris in de tent. Ik miste de Troupe Fantasy in het programma hiervoor in de plaats jongleursact. Verder nog de taxi met Mimo Di Lelo, de motorglobe , diabolo, hoela hoep en een haarhang nummer. Al met al een leuke show met voldoende afwisseling. Met het geluid zit het wel goed bij Althoff de verlichting is vrij standaard. Na de voorstelling werd er meteen afgebouwd om te verplaatsen naar Etten-Leur waar de eerste transporten alweer aangekomen waren. Etten-Leur wordt de laatste speelplaats van de tour waarna het circus zich op gaat maken voor het kerstcircus in Vlissingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

Laatst gewijzigd door Guido op zo nov 08, 2009 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2009 10:41 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Oudenbosch.

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 9:33 pm 

Troupe Fantasy heeft per 1 januarie een contract in America en omdat de visa en papieren wat tijd in beslag nemen, zijn ze per begin november naar huis om alles te regelen.
De jongleur is Alberto's zoon, Cristof. hij deed enkele jaren terug ook mee.

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 7:36 pm 

Over circus Althoff ben ik dit jaar uitermate goed te spreken. Het lijkt weer op de hoge kwaliteit van vroeger! Met name over de tweede helft heb ik het dan. (Een enorm verschil met de eerste helft.)

Ik heb de show dit jaar meerdere keren bezocht en een enorme progressie gezien in met name de tweede helft.

In de eerste helft een langdurig exotennummer met toch niet eens zoveel dieren (7 stuks). De dieren doen voor een exotennummer erg veel. Vooral diverse figuren lopen. Het laatste stuk vind ik erg mooi. En de kleding van Alberto vind ik prachtig.

Het koeiennummer verloopt dit jaar veel en veel soepeler dan voorheen! Kennelijk heeft de toernee bij Medrano de dieren goed gedaan.

Ook de twee paardennummers van de Donnerts zijn kwalitatief goed en mooi.

Het clownsnummer met de komische taxi die takkeherri maakt is aan mij beslist niet besteed!

Dan de tweede helft; wat een juweel! Een aaneenschakeling van hoogtepunten. Ik vind dit circus Knie niveau!
De motorglobe is een goed nummer met vooral zeer spectaculaire muziek. De diabolojongen Georgio heeft sublieme (!) prestaties en 100% uitstraling! Een lust voor het oog voor vrouwelijke bezoekers.

De hoelahoepdame Laisa is een lust voor het oog voor de mannelijke bezoekers en presteert ook geweldig! Super!

De springplanktroupe Fantasy kwam begin dit jaar met een standaard Oostblok nummer binnen. Katarzyna Althoff heeft er een fantastisch spektakel van gemaakt! Met mooie kostuums, veel dans en fantastisch goede muziek is het een hele show op zich geworden! Onherkenbaar in vergelijking met hoe het eerst was. Wow!

Het betreurt mij nu dan ook ten zeerste dat ik nu van Guidoos en Zembla moet lezen dat dit nummer reeds uit het programma gehaald moest worden! Als men bij Althoff zo ontzettend veel moeite investeert om een nummer Althoff waardig te maken, dan zou men daar toch veel langer op moeten kunnen teren?

Althoff producties als Feelings en the Game werden altijd 2 jaar lang gespeeld. Sinds vorig jaar (Wild west) speelt men een show maar 1 jaar. Is dat jullie niet opgevallen?

Ik ga er vanuit dat men volgend jaar ook weer een nieuwe productie heeft. Ik zal fifty fifty met het hypermoderne en flitsende tweede gedeelte gaan missen. Ik wilde nog een keer 'afscheid' gaan nemen. Maar de fantastische uitsmijter van de show (het springplanknummer) is dus reeds naar huis. Jammer! Kwaliteit zou ik zo lang mogelijk in eigen huis houden.Of binnen eigen tent dan, om in circusjargon te spreken.

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 8:29 pm 

Een mooi recensie van het programma van Althoff.Jammer dat Althoff zomaar een voorstelling laat vervallen terwijl je een flinke reis hebt gemaakt dit is geen reclame voor het circus.Ik heb gehoord dat dit vaker voor komt.
Die bezoekers die dan voor een dichte deur staan komen natuurlijk nooit weer bij Althoff.

Joop

BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 7:08 pm 

Joop, het volgende als er maar een handje vol mensen naar een circusvoorstelling komt is het niet rendabel en evenmin verantwoord om de voorstelling door te laten gaan en dan vraagt men ook aan de kassa of ze begrip hebben voor de situatie en dat hebben de meesten en dan kunnen ze de keus maken voor een andere voorstelling in die speelplaats.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 12:10 am 
Site Admin

zembla schreef:
Troupe Fantasy heeft per 1 januarie een contract in America en omdat de visa en papieren wat tijd in beslag nemen, zijn ze per begin november naar huis om alles te regelen.
De jongleur is Alberto's zoon, Cristof. hij deed enkele jaren terug ook mee.

ik zag Fantasy net op "LE PLUS GRAND CABARET DU MONDE". ze zijn dus via Frankrijk gegaan.

BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 7:27 am 
De opnamen voor deze uitzending van le Plus Grand Cabaret du Monde werden reeds half september in Parijs gemaakt, de eerste uitzending volgde op de Franse zender TV2 op 24 oktober j.l., zaterdag 15 november de herhaling op TV5.

BerichtGeplaatst: do feb 11, 2010 10:40 am 
Site Admin

Om de winter door te komen nog wat foto's van Joop vd Lei,
Assen 2009
Afbeelding

de rest op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00