Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Herman Renz nieuws 2010
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 10:17 am 
Site Admin

In deze topic graag recensies en nieuws over circus en programma. Liever geen randzaken als de kleur stropdas van de gitarist. Wel verwijzingen naar fotoreportages elders in het forum.

Voorbaat dank voor het overzichtelijk houden van dit forum.

Berichtonderwerp: Re: Herman Renz nieuws 2010
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 10:19 am 
Site Admin

Leeuw verwondt dompteur circus

Dompteur Tom Dieck junior is zondagmiddag tijdens de laatste show van circus Herman Renz in Venray gewond geraakt. Tijdens de act met zijn eigen roofdierengroep werd hij geraakt door de klauwen van een van zijn leeuwen. De dierenleraar maakte zijn nummer professioneel af, maar veel bezoekers van de voorstelling zagen de bebloede arm van de dompteur en hoorden hem in de piste vloeken en tieren. "Een risico van het vak", zegt pr-man Mathijs te Kiefte van circus Herman Renz. "Tom kwam te dicht bij de dieren. Maar veel is er niet aan de hand. Hij is met een vleeswond naar het ziekhuis in Venlo gebracht, waar de wond is gehecht. Er is absoluut geen gevaar geweest voor de bezoekers en Tom is gewoon weer aan het Werk."
BRON: Kabelkrant Venray - 30 maart 2010.
(nieuwstip Atze Lubach)

BerichtGeplaatst: za apr 03, 2010 5:27 pm 

Hier een kleine raportage van het circus in Venray:

http://www.peelenmaastv.nl/

de player werd bij mij niet helemaal juist weergegeven: voor ieder die dit probleem ook heeft, laat de player eerst even een (tijdje) laten en speel het filmpje dan af.

Ik zal de show waarschijnlijk niet eerder zien dan dat het circus zijn tenten opslaat in Amsterdam, maar ik ben zeker nieuwsgierig! Vooral Guido en Martijn, dank voor jullie mooie inbreng. Hoewel ik niet vaak meedoe aan discussies op dit forum, ben ik een bijna dagelijkse lezer!

BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 2:43 am 
Ik zag net dat de nieuwe site online is. Ziet er gelikt uit. Gebruiksvriendelijk en doeltreffend. Zakelijk maar ook informatief.

BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 11:34 am 

Een nette site inderdaad.
Ziet er zakelijk uit, maar is gelijk ook makkelijk in de bediening.

alleen jammer van die frontfoto met Aston & Simona dat die lelijke vlek niet weggephotoshopt is uit de doeken.

BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 1:39 pm 

Circus Herman Renz neergestreken in Bekkerveld

Circus Herman Renz is neergestreken in Heerlen. Het circus zet maandag zijn tent op in Bekkerveld.
In de tent kunnen circa 1.200 bezoekers plaatsnemen. Tot 5 april (paasmaandag) geeft het circus dagelijks twee voorstellingen. Paasmaandag is er één.

Circus Herman Renz heeft onder meer een olifant, leeuwen, zebra's, pony's, en een kameel. Clowns en acrobaten ontbreken ook niet. Het thema van dit jaar is Jungle Fantasy, met een 'Indiana Jones-achtige setting'

Heerlen is de tweede stad die het circus dit seizoen aandoet. De medewerkers van het circus hopen op een goed jaar, zodat voor volgend jaar een nieuwe tent gekocht kan worden. In 2011 bestaat het circus honderd jaar.

Bron: Limburgs Dagblad

BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 6:31 pm 

Overgenomen van http://www.kliknieuws.nl

Oscar Carré Trofee voor Herman Renz

OSS - Maurice Hermans , zoon van Toon Hermans, reikt zaterdag 10 april de Oscar Carré Trofee uit aan de huidge directie van Circus Herman Renz. Dit gebeurt in Oss waar het circus dan haar tenten heeft opgeslagen in het Sibeliuspark.

De Oscar Carré Trofee is een prestigieuze circusprijs die jaarlijks wordt uigereikt, meestal gebaseerd op het gehele oeuvre van een circus. Herman Renz ontving deze prijs voor het laatst in 1995.

BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 6:17 pm 

heuvels schreef:
Leeuw verwondt dompteur circus

Dompteur Tom Dieck junior is zondagmiddag tijdens de laatste show van circus Herman Renz in Venray gewond geraakt. Tijdens de act met zijn eigen roofdierengroep werd hij geraakt door de klauwen van een van zijn leeuwen. De dierenleraar maakte zijn nummer professioneel af, maar veel bezoekers van de voorstelling zagen de bebloede arm van de dompteur en hoorden hem in de piste vloeken en tieren. "Een risico van het vak", zegt pr-man Mathijs te Kiefte van circus Herman Renz. "Tom kwam te dicht bij de dieren. Maar veel is er niet aan de hand. Hij is met een vleeswond naar het ziekhuis in Venlo gebracht, waar de wond is gehecht. Er is absoluut geen gevaar geweest voor de bezoekers en Tom is gewoon weer aan het Werk."
BRON: Kabelkrant Venray - 30 maart 2010.
(nieuwstip Atze Lubach)

Mijns inziens is een verwonding op deze manier niet 'gewoon' een risico van het vak, maar veel meer een risico van het op deze (wilde) manier presenteren van Tom Dieck. Als hij op het laatst van zijn nummer de mannetjesleeuw naar zich laat uithalen dan kan 1 cm. te dicht bij staan al heel gemakkelijk een verwonding betekenen. Ik vind het dan ook verwonderlijk dat een verwonding in de afgelopen jaren niet eerder heeft plaatsgevonden.

Ik denk dat een dompteur met een rustiger dressuursttijl, zoals Tom Dieck senior, Job Lijfering of Heiko Olf veel minder risico lopen op een dergelijk ongeluk.

Bovendien vind ik een rustige presentatie van een mannetjesleeuw veel meer passen bij het 'koninklijke' karakter van de koning der dieren dan een schijngevecht.

De mannetjesleeuwen van Tom Dieck zien er erg mooi uit; mijns inziens zou de schoonheid van de dieren in een rustig nummer (zoals zijn vader dat had) veel meer tot haar recht komen dan in een jachtig nummer. In de natuur zijn het ook de leeuwinnen die jagen.

De Laceys laten dan ook de leeuwinnen rennen, maar gebruiken de leeuw meer als decorstuk/ statussymbool.

Waarom niet veel rustiger met de heren omgaan, vraag ik mij dus af.

BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 11:31 pm 

sylvio schreef:

Mijns inziens is een verwonding op deze manier niet 'gewoon' een risico van het vak, maar veel meer een risico van het op deze (wilde) manier presenteren van Tom Dieck. Als hij op het laatst van zijn nummer de mannetjesleeuw naar zich laat uithalen dan kan 1 cm. te dicht bij staan al heel gemakkelijk een verwonding betekenen. Ik vind het dan ook verwonderlijk dat een verwonding in de afgelopen jaren niet eerder heeft plaatsgevonden.

Ik denk dat een dompteur met een rustiger dressuursttijl, zoals Tom Dieck senior, Job Lijfering of Heiko Olf veel minder risico lopen op een dergelijk ongeluk.

Bovendien vind ik een rustige presentatie van een mannetjesleeuw veel meer passen bij het 'koninklijke' karakter van de koning der dieren dan een schijngevecht.

De mannetjesleeuwen van Tom Dieck zien er erg mooi uit; mijns inziens zou de schoonheid van de dieren in een rustig nummer (zoals zijn vader dat had) veel meer tot haar recht komen dan in een jachtig nummer. In de natuur zijn het ook de leeuwinnen die jagen.

De Laceys laten dan ook de leeuwinnen rennen, maar gebruiken de leeuw meer als decorstuk/ statussymbool.

Waarom niet veel rustiger met de heren omgaan, vraag ik mij dus af.

Interessesant wat je zegt. Toch kan ik nu al concluderen dat meningen dan wel smaak verschillen. Ik houd juist van de stijl van Dieck jr. In dit nummer zit durf en lef, iets wat een circusartiest betaamd. De leeuw en tijger zijn gevaarlijke dieren, al is het maar omdat de piste omkooid is. Eeen sprongetje, en huppeltje, etc. doen dat toch geen recht aan het karakter van deze machtige dieren? De aanval is gewaagd, net als de sprongen in de trapeze, het vastpakken van krokodillen en in geknielde houding onder een brandende limbo door dansen!

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:07 am 

Tom Dieck jr. neemt ZELF het risico. In de speelkooi is er voldoende ruimte om buiten de comfortzône van het roofdier te blijven. Wie er bewust voor kiest om toch binnen de comfortzône te komen die weet hoe het dier daarop reageert. Inderdaad: met een aanval. Door met een poot te slaan bijvoorbeeld...

Over persoonlijke smaak valt niet te twisten. Maar alle genoemde onderdelen van een dressuur doen recht aan het karakter van het dier. Dus zowel sprongen, huppeltjes en (schijn)aanvallen passen in het repertoire.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 4:27 pm 

Olifant maakt eind aan voorstelling Renz.

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/99751/ ... lling-renz

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 7:45 pm 

200 a 300 liter water per dag is zwaar overdreven! Houd het op 100 liter!

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 7:18 pm 

Het nieuwe Programmaboekje:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:27 pm 

Met ook achter de schermen recente foto's. Want je ziet overal exoten, de Fliegenpilz wagen en tropenpakjes. Alleen de portretfotootjes komen uit het archief. Net als de foto van Herman en Diana. Er is weer veel werk verzet door het hele team van Circus Herman Renz. Te koop bij de kassa en in de voortent voor 5 euris.

[edit 12 april 2010, 08:12 uur]Slechts een "minpuntje" op de foto van het orkest staan slechts 7 personen :)

Laatst gewijzigd door Ron_Mikkenie op ma apr 12, 2010 8:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
toevoeging informatie

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 11:16 pm 

En natuurlijk met een mooie foto van het orkest!
ik ga hem donderdag kopen.
Kan haast niet wachten, maar wachten wordt beloont!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00