Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 6:56 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 10:45 pm 

Die had hartsikke dood kunnen zijn

BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2010 4:04 pm 

Gelukkig niet, dat had alleen maar negative publiciteit opgeleverd voor "HET CIRCUS".

BerichtGeplaatst: vr mei 21, 2010 7:11 pm 

Nee, dat ging over een videoot-treinspotter die in Engeland bijna werd gegrepen door een trein van de andere kant. Nu graag weer On Topic. Circus Roncalli dus.

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 12:19 pm 

Gisteren bij de premiere geweest om 20:00 , wat een prachtshow en het publiek reageerde geweldig.
Vooral Duo Bobrov , David Larible en Encho waren de publiekslievelingen.

Ook het begin van de show helemaal in het nederlands door de artiesten van Roncalli.
Prachtige show, ik ga v/d week nog eens terug om foto's te maken.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 1:29 am 
eerste filmpjes staan al op you tube...

filmpje in ponystal ...http://www.youtube.com/watch?v=aba31nm9uKE
het ballet....http://www.youtube.com/watch?v=8PM1v78-3wg
het orkest tijdens de einlass.......http://www.youtube.com/watch?v=6FDX8pVfCjk
de finale...http://www.youtube.com/watch?v=nMYPno4oBos
en de aankomst van de trein door de circusvrienden nederland.....http://www.youtube.com/watch?v=a1cTi6IZLzE

ik vraag mij wel eens af........Wordt de circushobby ons door de huidige digitale ontwikkelingen nu makkelijker en meer toegangkelijker gemaakt of is hier wat anders aan de hand. De belevenis van de circusvriend die 15/20 jaar geleden leefde moet toch heel anders zijn geweest.

Ik bemerkte bij mijzelf dat ik als circusvriend niet zo nodig naar Amsterdam hoefde voor de aankomst van de trein en het zien van al dat moois, daar ik zeker wist dat anderen en nieuwsmedia hier op het digitale medium en radio/tv wel over zouden gaan berichten. Scheelt benzinekosten en eventueel vrijedagopname en eetgeld. Met name Internet heeft wat dat betreft de wereld volledig op zijn kop gezet. Die plaatjes en beelden zou ik toch wel tot mij krijgen. Maar het echte circusgevoel, het gevoel van BUITEN zijn, je eigen belevenis, je eigen ogen die dat meemaken, de contacten die je daarbij hebt, het gevoel van EEN zijn met waar je voor staat kan ik via het www niet beleven. Volgende keer toch maar weer een realtime en eigen belevenis en dus het veld in.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 2:24 am 

In reaktie op Hans:

Circus (klassiek) moet je live beleven, de voorstelling, stallen, transport, en verdere het gebeuren rondom het circus. Circusbladen, -boeken, -films, youtube, en het prachtige circusweb zijn natuurlijk een mooie manier om je kennis over het circus uit te breiden en op de hoogte te blijven van het laatste circusnieuws, en je kan natuurlijk de tournee's goed volgen. Maar echt bij het circus vind ik het allermooiste.

Hans toen je naar de filmpjes in je stukje keek, kreeg je toen niet de kriebels om er echt naar toe te gaan? Ik wel.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 2:48 pm 

Ik vind het internet, de TV en foto's een goede middelen om je te enthousiasmeren voor circussen, acts en artiesten.
Ik ontdek via YouTube allerlei leuke dingen die ik graag live zou aanschouwen, want 'het beleven' is toch wel heel iets anders dan het op een schermpje bekijken. .Zodra zich de mogelijkheid voor doet bezoek ik het live.

Ik ga morgen naar Circus Roncalli, ben heel benieuwd, heb er al veel over gehoord en van gezien op plaatjes / in boeken, maar nu eindelijk eens in het echt!

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:20 pm 

Succesvolle Start voor Roncalli in Amsterdam.

AMSTERDAM - Ruim 9.000 mensen zagen tijdens de Pinksterdagen het Duitse Circus Roncalli in Amsterdam. ,,Een absoluut record", zegt directeur Bernhard Paul. Zijn circusbedrijf is voor de eerste keer in Nederland. Zaterdag vond de première plaats. ,,De dagen erna stonden steeds lange rijen voor de kassa. De Amsterdammers hebben ons in hun harten gesloten." Het circus blijft in de hoofdstad t/m 13 juni.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 11:19 pm 

zo.

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 10:18 am 
Site Admin

Volledige persbericht:

Recordaantal bezoekers Circus Roncalli Amsterdam

AMSTERDAM - Ruim 9.000 mensen zagen tijdens de Pinksterdagen het Duitse Circus Roncalli in Amsterdam. ,,Een absoluut record", zegt directeur Bernhard Paul. Zijn circusbedrijf is voor de eerste keer in Nederland. Zaterdag vond de première plaats. ,,De dagen erna stonden steeds lange rijen voor de kassa. De Amsterdammers hebben ons in hun harten gesloten." Het circus blijft in de hoofdstad t/m 13 juni.

Roncalli werd in 1976 opgericht. Ruim 18 miljoen mensen hebben sindsdien de voorstellingen gezien. Publiek in onder meer Denemarken, Oostenrijk, België en Spanje genoot van de romantische stijl die de voorstelling kenmerkt. Roncalli heeft de circuskunst vernieuwd met een formule die in vele landen aanslaat. ,,We hebben inmiddels overal in Europa opgetreden",verklaart Bernhard Paul. Een aantal keren overwoog de circusdirecteur om met zijn show naar Nederland te komen. ,,Dat is er nu eindelijk van gekomen." De karavaan rolde vorige week per trein Amsterdam binnen. Het tentencomplex werd opgebouwd aan de Boelelaan, zaterdag vond daar de première plaats. ,,Het was heel spannend voor ons. We hadden geen idee of onze stijl zou aanslaan." Die vraag is inmiddels beantwoord. ,,We zijn net begonnen en nu al spelen we voor volle tenten. Een betere start hadden we ons niet kunnen wensen."

All you need is Laugh
Volgens Paul is het Amsterdamse succes ongewoon. ,,Vooral omdat Circus Roncalli hier nieuw is, de mensen kennen ons niet in Nederland. In steden waar Roncalli nooit eerder te zien was duurt het doorgaans een paar dagen voordat het publiek de weg naar onze tenten weet te vinden. Het plotselinge Amsterdamse succes tijdens de pinksterdagen heeft ons dan ook verbaasd." De show van het circus heeft de titel 'All you need is Laugh' meegekregen, afgeleid van het bekende Beatles nummer. Veertig artiesten uit alle delen van de wereld werken eraan mee. ,,We zitten midden in een economische crisis. Roncalli biedt mensen de kans om weg te vluchten naar een andere wereld vol nostalgie en romantiek. Daarin schuilt naar mijn mening het geheim van het succes. Het publiek laat haar zorgen buiten en wordt betoverd door de magie van het circus."

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 10:56 am 

Laat ze maar een tournee maken door Nederland!

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 11:57 am 

Iedereen die wil weten hoe het met Roncalli gaat moet vanavond maar gaan kijken. 10 tegen 1 dat er 400 mensen zitten waarvan driekwart gratis.
De 9000 bezoekers waar Bernhard Paul over spreekt waren er hooguit 6000 (waarvan 5000 vrijkaarten)
Het is pure circuspubliciteit. Dat mag en dat is goed.
Wel is het jammer dat we (waarschijnlijk) nu al kunnen spreken van een debacle. Dat is jammer maar is door bijna iedereen voorspelt.
Het weer zat de eerste dagen ok niet mee.
Het was een groot succes Zaterdagavond. Welliswaar echt Nederlands: tijdens de voorstelling nauwelijks enthousiast maar na afloop de handen rood klappen en gaan staan. in Duitsland krijgen de artiesten feedback vanaf de eerste minuut.
Ik vond het programma deze keer niet top: Voor de pauze zat er totaal geen tempo in. Dan mis je de tweeling met de doeken en de Sorrellas.
Na de pauze kwam er wat vaart in met vooral Encho en de kostuumwisselaars als toppers. Waarom er nou steeds zo'n ophef gemaakt wordt over het duo met het dikke touw begrijp ik nooit. Het is mooi maar niets meer.
Verder vindt ik het steeds meer de David Larible show worden. Hoewel hij een grote vakman is vindt ik persoonlijk één nummer met hulp van publiek voldoende. Zet Encho als laatste en niet Larible.
Het circus ziet er zoals altijd waanzinnig uit maar als ik het programma vergelijk met bijvoorbeeld Louis Knie in 2000 of het kerstcircus in Carré, dan is Roncalli zoals het nu is een zwak circusprogramma in een gouden lijst. Ik teken daar bij aan dat ook Roncalli te maken heeft met tegenvallende bezoekersaantallen en de tering naar de nering moet zetten en als je dan optelt en aftrekt brengen zij nog steeds waar voor het geld. Ik mis alleen tempo en iets meer uitschieters.

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 8:06 pm 

Ik zag op internet het stoelenplan en zag dat de achterste rij 'circusbanken' zijn.

Wat zijn dit voor banken? Kun je daar een beetje fatsoenlijk 2.5 uur op zitten? Of is het niks meer dan een houten plankje met een klein stukje stof erop?

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 8:26 pm 

enkel de voorste 2 rijen hebben een kussen op de stoel, de rest zijn gewoon houten banken, comfortabel zat.

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 8:49 pm 

Rang A,B,C zijn gewoon banken ik zou adviseren om een kussentje mee te nemen dan is het best te doen.

Joop

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00