Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 7:11 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 10:04 pm 

Franz Renz International

Het Circus Franz Renz international staat nog tot en met zondag op het terrein van Dima in Deurne.
Het Circus staat een beetje krap opgesteld maar ziet er verzorgd uit, vooral de kassawagen is indien deze compleet opgebouwd zal staan een plaatje.

Het programma is een echt Duits Familieprogramma met enkele dierendressuren en eigen nummers.
Gestart werd met een mooie paardendressuur met 3 mooie witte paarden die enkele standaardtruckjes deden en eigenlijk niet bijgestuurd moesten worden.
later zien we 2 paarden nog samen met 2 kamelen wat ook een mooi plaatje opneemt.
Verder nog pony's die gepresenteerd worden door een jongeman met te grote schoenen ,want die liep nogal heel erg raar door de piste heen.

Clownsnummers heb je niet , 1 clownsnummer wel. de bekende stoelenbalans met 4 heren uit het publiek.
De Clownerie kan naar mijn mening nog wel stukken beter.

Andere nummers gepresenteerd door de Renz-Sisters zijn ook alle boven het gemiddelde wat je in een familiecircus ziet.
Leuke dansjes en kostuums maken vaak het nummer toch af. Er werd ook veel moderne muziek gebruikt zo werd er gehoolahoopt op Waka Waka en het jongleursnummer begon met Alors und Danse.
Dat jongleursnummer vond ik erg leuk, jammer dat de man af en toe wat nerveus leek waardoor er wel eens een balletje viel.

De Rekwisiteurs vond ik trouwens ook erg grappig, een paar van die oudere mannen met grote snorren... heerlijk fout maar wel leuk.

ik heb ook foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- Komt meer -

BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 10:06 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flying Dogs

Afbeelding

Afbeelding

Dit vond ik zeer imposant om te zien, ik heb nog nooit meer dan 2 olifanten in een groep gezien.
erg leuk, dit zou elk groot circus ook moeten hebben :)

Afbeelding

Een mooi verzorgd Familiecircus!

BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 1:16 am 
mooie foto's was het allemaal nog goed gekomen?
sorry had weinig tijd moest naar de voetbal in eindhoven

BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 7:03 pm 

Het was helemaal goed gekomen :) nog bedankt voor het regelen.

BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 11:58 pm 
geen moeite
eerlijke mensen zijn altijd welkom
toevallig dat ik je zag

BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 9:21 am 

Martijn,

Het zijn weer mooie foto's geworden. Zeker als je ziet dat er hooguit 8 lampen aan elke mast hangen en het licht bij het olifantennummer eigenlijk OVER de olifanten heen schijnt. De piste is daar immers wel heel fel verlicht vergeleken met de hoge olifanten.

De Kx (naar ik mag aannemen?) doet het wonderwel goed in het circus.

Toen de beide Renz-Berlin's nog één circus waren kon je daar VIJF olifanten zien. Maar toegegeven, met drie olifanten is het ook best druk in de piste. En het maakt zeker indruk op de bezoekers.

BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 8:06 pm 

Ik heb de K 20D Ron, en die is zeker geschikt voor circussen aangezien ik zelfs bij slechter licht op iso 800 redelijke plaatjes krijg.

BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 5:18 am 

Echt mooie foto's.
Ik had zelf met fotograferen best wel wat licht problemen bij dit circus maar gelukkig niks wat photoshop niet kon bijstellen.

Als ik zo lees hoe je het samenvat had je precies dezelfde indruk als ik.
Al vond ik het clown gedeelte wel leuk.. ik ben namelijk niet zo'n clown fan en heb zelfs een lichte fobie van zo'n volwassen clown.. Bassie is mijn ergste nachtmerrie.
Deze jongen jaagde me tenminste niet de stuipen op het lijf.
(een circus fan met clown fobie moet er ook zijn)
Dit circus is toch heel stiekempjes wel mijn favoriet binnenkort ga ik denk ik ook maar weer eens Nederland afreizen en hun op zoeken.

offtopic:
Jullie weten meer van circus fotografie dan ik maar wat denken jullie met een Canon EOS 500D moeten er toch ook mooie foto's te maken zijn? ik durf niet zo goed een hele reis af te leggen in de trein met mijn Nikon camera.. Ik ben een echte kluns en met mijn geluk ga ik op m'n gezicht op het perron en laat ik hem vallen ofzo..

BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 1:23 pm 

Ik heb ook wel eens gefotografeerd in het circus met mijn canon EOS 400D, dat lukt prima. Je moet alleen een beetje met de instellingen 'spelen'.
Nu ik een nieuwe camera erbij heb gekocht, de Canon EOS 7D, zal het nog beter lukken, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd in het circus.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00