Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:15 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Renz Berlin 2010
BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 11:51 am 
Site Admin

Ik ben gisteravond naar de premiere geweest, in Rozenburg. Gewoon op de fiets, boottochtje met de pont vanaf Maassluis.

Ondanks het warme weer was de tent toch nog voor de helft gevuld. Eigenlijk was ik zelf meer in de stemming om naar het strand te gaan, maar zo vaak komt Renz Berlin nu ook weer niet bij me in de buurt. Verplicht nummer dus. En ik had er geen spijt van.

Renz Berlin zet met weinig mensen een stevige show neer. Niet alles top, maar gewoon goed. De dierennummers mankeert niets aan, de paarden, olifanten en kamelen weten wat er van hun verwacht wordt en voeren hun show met verve uit. Echt een plezier om naar te kijken.

De rest van het programma was allemaal wel degelijk, maar niet zo spectaculair, alleen jongleur Zsoltan vond ik er uit springen, met veel originele elementen in zijn show. Eigenlijk werd het hele programma ontsierd door de wrakkige geluidsinstallatie, die om de haverklap haperde, en soms minutenlang uitviel. Een heel onwezenlijke ervaring, iemand die zijn kunstjes zonder geluid bovenin de tent uitvoert.

Als het geluid het wel deed, was het trouwens veel te hard, maar misschien komt dat omdat de boxen bij de ingang stonden, waar ik toevallig stond te fotograferen.

En dan hebben we natuurlijk nog clown Antonio, die naast zijn clownswerk ook nog een stuk spreekstalmeesterwerk voor zijn rekening nam, omdat Jan Hoekstra er niet bij kon kon zijn. Prima clown, mooi gekleed en geschminkt, leuk contact met het publiek, maar wat een uitgemolken clownsnummers. Voor het Rozenburgse publiek, dat niet veel gewend is, gelukkig geen probleem, maar voor meer ervaren circusbezoekers duurt het allemaal te lang. Tot mijn verrassing kwam ook het nummer voorbij, waarin iemand uit het publiek 100 euro kon verdienen door een voltige act te doen. Dit nummer was heel lang een hilarisch hoogtepunt bij Belly Wien, maar om de een of andere reden kwam het hilarische er nu niet uit. Kan ook aan het publiek liggen natuurlijk. In een bomvolle tent zit de sfeer er wat meer in.

Wat er teveel aan decibellen was, was er voor mij te weinig aan lumen. De acrobatiek werd door een volgspot beschenen, die meestal van een duister filter was voorzien. Geen feest voor een fotograaf dus. Het publiek had er allemaal niet zo'n last van.

De foto's moet ik nog even uitzoeken, ze komen laterrrrrr.....

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 2:04 pm 

Voor een maand terug is deze zaak in Winterswijk geweest en toen was het geluid wel goed ik heb geen haperingen of iets dergelijks gehoord. En het amateur rijden was bij ons de eerste plaats waar dit heeft plaats gevonden en bij ons sloeg het wel aan. Vooral als er dan een vrouw op haar knieen op zit en haar hele voor gevel gaat wel stevig op en neer :P een kostelijk gezicht en voor het publiek ook prachtig.

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 3:14 pm 
Site Admin

Bij dezen mijn foto's van de show.

Afbeelding

en hier de rest:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

De dame die in Rozenburg het "amateur rijden" deed was nogal spichtig, weinig deining :lol:

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 3:30 pm 

Toch mooie foto,s Sjaak. Met de belichting bij Renz Berlin is het moeilijk om goede foto,s te maken.Wat het clownsnummer betreft misschien moet je nog eens een keer kijken.Als Jan Hoekstra er is gaat het veel vlotter dat komt door de interactie tussen Jan en Antonio.
Toch ook weer een leuke recensie dat geeft de burger moed.

Joop

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 4:01 pm 

Ik weet inderdaad van een paar jaar terug dat het vreselijk was om te fotograferen als je op de tribune zat.
Zo in de loge kun je nog deels met het licht mee fotograferen.

Wel leuke plaatjes geworden sjaak, en dit circus staat nog hoog op het lijsjte om weer eens te zien.

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 5:02 pm 
Site Admin

MartijnH schreef:
Ik weet inderdaad van een paar jaar terug dat het vreselijk was om te fotograferen als je op de tribune zat.
Zo in de loge kun je nog deels met het licht mee fotograferen.

Wel leuke plaatjes geworden sjaak, en dit circus staat nog hoog op het lijsjte om weer eens te zien.

Ik had een kaartje voor de tribune, maar kon gewoon heen en weer lopen bij de ingang, achter de loge. Niemand had last van me.

Op de middenstip (om in voetbalsfeer te blijven) van de piste was er licht zat, maar langs de pisterand waren o.a. de zwarte Friezen nauwelijks op de korrel te krijgen.

Renz Berlin blijft nooit lang in deze contreien, afwachten maar wanneer ze weer in de buurt komen..

BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 12:04 pm 
Site Admin

Nog wat foto's van het terrein in Rozenburg..

Afbeelding

En klik op onderstaande link voor de hele serie:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Het personeel was net bezig de wat slap hangende bulten van de kamelen vol te laten sponzen. De olifanten deden zich te goed aan een uitgebreid stofbad.
Al met al een heel gemoedelijk tafereel.

BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 10:34 pm 

:lol: Sjaak je hebt over een stofbad, maar die ene olifant heeft toch een strafblad :D . ( :clown Er is meestal een brigadier van politie in de buurt :lol:)

BerichtGeplaatst: zo jul 04, 2010 11:37 pm 
Site Admin

henk onstenk schreef:
:lol: Sjaak je hebt over een stofbad, maar die ene olifant heeft toch een strafblad :D . ( :clown Er is meestal een brigadier van politie in de buurt :lol:)

Er werd herhaaldelijk gewaarschuwd handtasjes e.d. buiten slurfbereik te houden :D

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2010 9:06 pm 

Anton schreef:
heuvels schreef:
henk onstenk schreef:

Er werd herhaaldelijk gewaarschuwd handtasjes e.d. buiten slurfbereik te houden :D

Tsja, een gewaarschuwd mens telt voor 2!

In ieder geval leuk om te lezen dat er op sommige kritieke punten na toch goed over Renz Berlin wordt geschreven. Het verhaal over de herhaaldelijk uitvallende muziek wil ik bij deze ophelderen; Dat kwam door een oververhitte versterker waarvan de ventilator de hoge tempraturen niet meer aan kon. Het probleem was de dag erna gelukkig al weer opgelost, gewoon wat extra olie er op en een extra verkoelertje er naast gezet! Ook de foto's vanuit het zomerse Rozenburg zien er goed uit.

Op http://www.circus-online.de staat tevens ook een zeer positieve recensie, met foto's over het Circus Renz Berlin.

Tipje: Ventilatoren niet smeren met olie dat trekt meer vuil aan wat vervolgens in het lager gaat zitten. Beter is het om de versterker open te maken en even uitblazen met droge lucht en te controleren of de ventilator nog correct werkt anders is vervangen de beste optie. Wil je toch smeren gebruik dan een droog smeermiddel.

BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 8:30 pm 
Site Admin

Ontzettend leuke reportage van een toevallige voorbijganger bij het circus....

http://santenkraam.punt.nl/?id=444875&r=1

BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:52 pm 

Prachtig verhaal van het circus Franz Renz.Zonder dat de fotograaf het wist heeft hij opa en oma Renz gefotografeerd.Of met andere woorden de vader en moeder van Bernard en Franz Renz.Trouwens voor de liefhebber in het noorden volgende week in Franeker t/m 1 augustus.

Joop

BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 10:00 am 
Site Admin

Vermaak en leedvermaak in IJmuiden

http://fokkeblog.blogspot.com/2010/11/d ... ifant.html

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 3:04 pm 
Site Admin

Afbeelding

Bekijk de foto's op http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

BerichtGeplaatst: wo nov 24, 2010 4:54 pm 

De PvdD heeft altijd wat te zeuren. Hier is totaal niets over op te merken. Geen gehaak, geen gevaar voor mensen in de omgeving en geen andere wantoestanden waar de PvdD altijd weer over veinst.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00