Anton schreef:
Commanderjeep schreef:
beste anton wees nou eens eerlijk het zijn ook altijd de buitenlandse circussen die negatief in het nieuws komen ,olifanten aan de ketting ,stroom kast openbreken ,teveel vrijkaarten uit delen vechten aan de kassa ,olifant die spiegel van een auto sloopt met parade ,olifant die tas op eet .zelfs tijdens het vissen is het vechten .het is altijd negatief.en dat is ook geen reclame voor de andere circussen in Nederland hoe je het ook bekijkt het circus in Nederland gaat door al dit soort dingen naar de kloten. en dat zou heel jammer zijn
Eigenlijk was ik al helemaal niet meer van plan om op jouw schrijfsels te reageren vanwege het feit dat je een aantal weken een niet al te vriendelijk bericht jegens mij op het forum hebt geplaatst. Naja dat neem ik in dit geval voor lief. Het geen waar ik op doelde is dat er nu diverse zinloze reacties op dit topic zijn geplaatst waarvan enkele totaal niks te maken hebben met het oorspronkelijke onderwerp. Het lijkt mij verstandig niet te gaan speculeren voordat er feiten op tafel komen. De politie is bezig met een onderzoek en ik neem aan dat het circus ook een aantal zaken op een rijtje zet en onderzoekt hoe dit alles heeft kunnen gebeuren. Tot de dag dat hun, zowel politie als circus, komen met het juiste verhaal dan kan er naar mijn mening pas over gepraat en gediscussieerd worden. Dit topic wordt nu alweer overheersd door berichten vol onkunde en beschuldigingen. Onkunde en beschuldigingen die niet alleen Belly Wien, maar de gehele circuswereld in het diskrediet brengen.
Anton, zelfs de feiten die algemeen bekend zijn spreken voor zich. Het juiste verhaal is dat er tijgers ontsnapt waren. Daar valt niets aan af te dingen. Feit is ook dat het bij Belly Wien niet de eerste keer is dat er dieren aan de haal gaan. Feit is ook dat het zeer ernstig is wanneer een roofdier ontsnapt. Politie onderzoek/waarheidsvinding, m.a.w. diegene zoeken die dit op zijn geweten heeft is onbelangrijk voor het publiek. Het is gebeurd, en het is gebeurd bij Belly Wien. Dat zijn onweerlegbare feiten. Wat het onderzoek in het circus betreft, natuurlijk moeten ze er achter komen hoe het kon gebeuren om te voorkomen dat er weer een tijger of een ander dier ontsnapt. Maar hebben ze dan niets geleerd van de vorige keren? Of is men gewoon niet zorgvuldig genoeg bij Belly Wien? Moet je mensen die de verantwoordelijkheid hebben over roofdieren en die zoiets hebben laten gebeuren niet het recht ontnemen nog roofdieren te mogen houden? Laat één ding duidelijk zijn; dit schaadt het circus, ook het circus waar jij werkzaam bent.