Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 19, 2011 7:30 pm 

Chinese eenden toch ? ;)

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2011 8:46 am 
Wat mij verbaast is het volgende; Als je de site van het circus bekijkt en klikt op programma, krijg je Jungle Fantasy te zien. Het programma van verleden jaar. HET IS EEN PAAR DAGEN VOOR DE START. De kaartverkoop proberen zij in volle gang te zetten en via vakantieveilingen is Herman Renz dagelijks ruimschoots vertegenwoordigd. Dan zou je als groot respectabel circus (mijns inziens een maand voor start) een waanzinnig mooie fotocollage (gooi er een professionele fotoshopper op los) en keiharde tekst moeten staan over dit jubileumprogramma. In het verleden heeft bij dit circus het succes aan de deur geklopt en hebben zij open gedaan maar nu staat de deur toch echt op een kiertje. Ook staat er op Vakantieveilingen continu: Kaarten voor circus Renz en niet kaarten boor circus Herman Renz. (al twee weken). Ik had als circusdirecteur al na één dag dit laten veranderen, zeker omdat deze directie zo gebrand is op de COMPLETE naam. Voorts vindt ik de naam van het jubileumprogramma "honderd jaar circustraditie" goed gevonden. (dit neemt de wind uit de zeilen van alle criticasters en zeurpieten over of het nou een jaartje meer of minder is) Bij dit laatste wil ik er op wijzen dat circus van oorsprong al een wat overdreven wijze van reclame maken heeft. (de olifant Jumbo van Barnum was niet zo groot als afgebeeld op de affiches van destijds). Wat ik jammer vindt: Ik weet nog dat ik vorig jaar hoorde dat het circus wilde gaan werken met de slogan: Renz is pas Renz als er Herman voor staat. Ik vond deze ijzersterk maar kom het niet meer tegen in de reclame. Deze leus zou na een jaar of twee,drie,vier van grote waarde kunnen worden bij het uit elkaar houden van de Renzen.

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2011 10:21 am 

ik was van de week in venray kon er ook geen reclame vinden (maar alles is wel uitverkocht)
met die slogan kun je wel bezig blijven over de naam renz :(

BerichtGeplaatst: za mar 26, 2011 10:35 am 
Dat laatste is waar, maar ZIJ willen zich onderscheiden van de andere Renzen en dat kan je beter met zo'n slogan doen (die anderen niet kwetst) en hiermee op den lange duur duidelijkheid verschaft bij instanties die er toe doen. Het eerste wat jij schrijft zal ook waar zijn, maar heeft weinig tot niets te maken met mijn kritiek. Nu zou het zelfs zo kunnen zijn dat mensen de website hebben gezien en een ander programma krijgen dan voorgeschoteld. En uitverkocht zegt mij niets. Op vakantieveilingen gaan de kaarten vaak weg voor 12 of 14 euro per 2 stuks. Tel uit je winst. Ook Mary Poppins zit elke avond vol (70% zit gratis omdat Joop 100.000 vrijwilligers vrijkaarten heeft gegeven)
Ik vindt gewoon dat een circus van dit kaliber zijn website voor elkaar moet hebben.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 1:37 pm 

Jammer :cry: dat in Venray alle voorstellingen zijn uitverkocht, uitgerekend dan ben ik alle dagen vrij :!:

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 1:39 pm 

Alfons, je hebt kennelijk net even te vroeg op http://www.renz.nl/Programma.aspx gekeken.

Ik zou overigens niet weten hoe je de beste photoshopper ter wereld al iets over Celebration kunt laten maken zonder daarbij te vervallen in ordinair jatwerk. Deze week wordt gerepeteerd en gefotografeerd. Zodat de website van foto's kan worden voorzien voor de eerste voorstelling met reguliere kaartverkoop.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 1:51 pm 

alfons schreef:
En uitverkocht zegt mij niets. Op vakantieveilingen gaan de kaarten vaak weg voor 12 of 14 euro per 2 stuks. Tel uit je winst. Ook Mary Poppins zit elke avond vol (70% zit gratis omdat Joop 100.000 vrijwilligers vrijkaarten heeft gegeven)

Voor artiesten en publiek lijkt me het fijner dat het uitverkocht is, dan bv 1/4 vol, Natuurlijk is het beter, dat ze de volle mep betalen, maar tegenwoordig lukt dit niet meer, dus moet men kiezen weinig publiek, of flinke reductie geven of zelfs gratis naar binnen (zoals bij Mary Poppins). Lastige keus volges mij, de begroting moet natuurlijk wel rond komen! :clown

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 2:26 pm 

alfons schreef:
Ik vindt gewoon dat een circus van dit kaliber zijn website voor elkaar moet hebben.

Ben ik helemaal met je eens Alfons, maar nog belangrijker vind ik, dat het programma in orde is :roll: . En dat is bij ons Nederlands Nationaal circus toch altijd het geval :D .

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 3:09 pm 
Wat heeft fotoshopping nou met ordinair jatwerk te maken Ron. Elke artiest die geboekt is beschikt over fotomateriaal welke gebruikt kan worden om het één en ander bijtijds aan te kondigen. Dit fotomateriaal kan bewerkt worden in een mooie collage. Maar Ron, ben jij zeker gevraagd voor het fotowerk, vandaar dat je het niet met mij eens bent. Het programma van Herman Renz is overigens inderdaad altijd in orde. Dit jaar is een jubileumjaar en moet men extra goed voor de dag komen. Ik verwacht dan ook korte optredens van Milko.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 6:46 pm 
Ik zie dat inmiddels de website enige informatie bevat (welliswaar nog geheel in het jungle kader) over de show van dit jaar.
Beter laat dan nooit. Ik denk dat ze hard zijn gaan werken na mijn kritiek. Het zal mij niet verbazen als deze week ook de naamstelling op vakantieveilingen.nl is aangepast. Prima, hier houdt ik wel van. Dit bewijst wel dat ze iets met kritiek doen natuurlijk. Of is het toeval? Als de optredens van Milko ook niet al te lang en te grof worden weet ik zeker dat zij het circusweb lezen. :lol:

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 7:15 pm 
Site Admin

Komende week beginnen de repetities. En daar zou best wel een fotograaf bij kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 7:58 pm 
Mijn naam is Kees vd Bruggen.
Ik volg dit web al een tijdje en ben sedert 1975 een groot circusliefhebber. Vooral het Nederlandse circus heeft mij altijd erg bezig gehouden.
Ik hoop dat jullie het waarderen dat ik zo nu en dan mijn zegje doe. Ik reageer eigenlijk op het stukje wat Alfons schreef over Milko de clown.
Circus Herman renz staat elk jaar op mijn programma en ik vindt het jammer dat deze clown elk jaar in het programma staat. Hij gaat niet goed met zijn publiek om en zegt veel te vaak "hé jij" tegen de mensen in de loge. Ik begrijp dat veel mensen hem wel leuk vinden maar vindt deze persoon persoonlijk geen clown maar iemand die een clown speelt en middels zijn postuur een streepje voor heeft. Vaak vindt ik hem zelfs erg ordinair. Ook vindt ik de spreekstalmeester iets te nadrukkelijk aanwezig in de voorstelling en remt mij dit te veel af. Ik zag laatst een voorstelling geheel zonder spreekstalmeester en vond dit geweldig. Verder vindt ik circus Herman Renz een mooi circus die aan al mijn verwachtingen voldoet. Ik begrijp dat het circus dit jaar 100 jaar bestaat. Ik ben benieuwd.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 8:20 pm 

Alfons, nee. De foto's worden gemaakt door Harry Klunder ("Harry Beeldmaker"). En dat gaat, zoals Sjaak al schreef, deze week gebeuren. De programmaboekjes zijn aangekondigd voor Oss.

De meeste artiesten leveren helaas nog steeds bedroevende foto's af. Onscherp, zwaar overbelicht, bewogen of meer dan 10 jaar oud... En bij Herman Renz willen ze de eigen piste en gardine altijd als omgeving voor de artiesten.

Maar ja, jij bent dan ook geen fotograaf hè?

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 8:45 pm 
Hoe weet jij dat ik geen fotograaf ben?
Overigens vindt ik uitleg op waarheid berusten. Ik weet dat de gemiddelde artiest weinig voor elkaar heeft, foto's, partituren etc.
Ik maak hele mooie foto's hoor met mij fojototoestel.

BerichtGeplaatst: zo mar 27, 2011 9:43 pm 

Ik kan haast niet wachten om de nieuwe foto's te zien op hun website.
Ik vond jungle fever niet echt.. mijn soort show maar de foto's waren ongelofelijk mooi.
En ik denk dat ik aan de foto's al wel kan zien of ik dit mischien wel leuk vind.

Ik persoonlijk vond de humor van de clowns ook niet geweldig maar mijn vriendin lag dubbel van het lachen en smeekt me nu al of we dit jaar weer Herman Renz zullen gaan bezoeken.
Denk dat het echt een kwestie van persoonlijke smaak is.
En alle kinderen waren helemaal weg van Milko.

Even off-topic over fotografie:
Respect voor circus fotografen.
Voor mijn studie heb ik veel geleerd maar mooie heldere foto's in een circus maken van constant actieve artiesten is een vak apart.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00