Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:11 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:12 pm 

Ikarische spelen en russische stang in een programma? Alweer een reden om zo snel mogelijk te gaan kijken!

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 12:15 pm 

das programm 2011 ist circus der europäischen spitzenklasse, von A-Z top :!: :!:
georg

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 7:06 pm 

Huis cameraman Narcis maakte de volgende reportage over de aanloop naar de eerste show en de show zelf.

http://www.youtube.com/watch?v=nTy44lgBQgk

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 7:31 pm 

Ja dat is prachtig gemaakt, leuke 1e indruk van het programma en de geweldige muziek die daarin klinkt.

Laatst gewijzigd door MartijnH op ma apr 04, 2011 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 7:43 pm 

Complimenten aan het HERMAN RENZ Team, Het programma ziet er op de foto's al goed uit, laat staan live!
Met de wens dat héél véél (betalende-) bezoekers dit programma gaan zien dit seizoen.

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 8:50 pm 

Erg mooie reportage Guido !

Gisteren heb ik de show ook bezocht in Venray. Het is een geweldige show, circus zoals circus hoort te zijn.
De belichting is wederom zoals je beschreef uitgebreid, het totaal plaatje klopt helemaal.
Ik was onder de indruk en met met mij 1200 enthousiaste mensen !

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 10:14 pm 

nog meer mooie foto,s groet :clown http://www.circus-online.de/herman_renz_11.html

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 10:33 pm 

Wat houdt het muziekfestival in wat o.a. in Breda en Tilburg gehouden wordt?
is dit voor een tv-zender met hollandse artiesten of wat moet ik mij erbij voorstellen?

BerichtGeplaatst: za apr 09, 2011 10:34 am 

:D Ben gisteren naar "CELEBRATION" geweest, ik vind het een geweldige show, die mooi bij het thema "100 jaar circus traditie" past!!! Erg genoten heb ik van de waterentree; die humorvol door Frenkie, Milko, Robert en Armando in de PISTE gebracht wordt :lol: .
Van de hele show heb ik trouwens erg genoten!!! :D
Gistermiddag was goed bezocht en voor de avondvoorstelling stond een indrukwekkende "schlange" te wachten!!!
Ik zou tegen iedereen willen zeggen "GA DAT ZIEN" :P

BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 9:44 am 

De foto's staan intussen op de website van Circus Herman Renz. Zie http://www.renz.nl/Programma/tabid/319/ ... fault.aspx

BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 12:07 pm 

Voor wie foto's van de voorstelling wil zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie nog meer foto's van de voorstelling "Celebration" wil zien die moet komende zaterdag naar Breda komen. Tijdens de Wereld Circus Dag worden nog meer foto's getoond van deze voorstelling. En je kunt je meteen laten onderdompelen in het feest van Circus Herman Renz door daarna zelf de voorstelling te bezoeken. Om aldaar te ontdekken dat het Circus Herman Renz goed is gelukt om een mooie voorstelling neer te zetten. Met prachtige muziek, licht en kostuums en uiteraard fascinerende acts van mens en dier.

BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 1:30 pm 

mooie foto's ron ik ben zelf vr. 8 april om 20:oo geweest en het was geweldig. en ik heb nog met tom dieck jr. en milko een praatje gemaakt. :D. en zaterdag middag ga ik misschien weer.

BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 12:24 am 

Zaterdagavond de voorstelling in Oss bezocht.
Na een te lange winterslaap, trapte ik het circusseizoen af met het eerste bezoek aan Herman Renz. En in combinatie met de circusbeurs, kon ik mij geen betere start bedenken.

Over de kwaliteit van het programma, hoef je bij Herman Renz nooit te twijfelen. Die is altijd van hoog niveau. Het gaat er dan ook alleen nog om, of het om een goed, uitstekend of fantastisch programma gaat. En met het fantastische “Jungle fantasy” van vorig jaar, lag er een zware uitdaging om dit programma te evenaren.

Het programma ging van start na een mooie nostalgische aankondiging door spreekstalmeester Ronday. Na een korte opening door diverse artiesten en een voorproefje van de Cubaanse groep, begon de eerste act; Elodie. Dit jonge talent liet zien, goed te hebben gekeken (en waarschijnlijk ook geluisterd) naar moeder Tamara. Met een mooie opkomst m.b.v. doeken en laserlicht, liet zij een act aan de strapaten zien. Er dient nog wat geoefend te worden, maar de basis staat als een huis.

Het eerste dierennummer van de avond: een paardenvrijheid gepresenteerd door Michel Jarz. Paardenleraar Marek Jama van circus Charles Knie had enkele van zijn beste studenten gestuurd en dat was te zien. Het nummer liep bijzonder soepel en Jarz eindigde het nummer met een fraaie Da Capos.

Jongleur Karl Ramwell gooide in hoog tempo kegels en voetballen de lucht in. Het nummer verliep foutloos, iets wat tegenwoordig bij jongleuracts vrij zeldzaam is. Daarbij was het slotonderdeel met een keyboard en balletjes, van absolute wereldklasse.

Ingo Stiebner gaf met zijn zeeleeuwen een mooie presentatie, van de geweldige band tussen dieren en trainer. Vooral het nieuwste lid van de (zeeleeuwen)familie, liet zien dat het voor de dieren zelf, niet meer dan een speelkwartiertje is. Het dier was zo enthousiast, dat het zelfs mee wilde doen, op de momenten dat het niet aan de beurt was. Dit niet alleen tot groot plezier van het publiek, maar ook van Stiebner zelf.

Naast dochter Elodie, was ook Tamara zelf weer van de partij. Ditmaal met een nummer aan de trapeze. Het nummer had de nodige vaart en er werden flink wat halsbrekende toeren uitgehaald. Alleen was het jammer, dat er tijdens het nummer twee witte spots richting publiek (stalles zijden) stonden gericht. Hierdoor was het nummer bijna niet te volgen, zonder verblind te worden.

Tom Dieck Jr. besloot nog een jaartje eraan vast te plakken en bracht nogmaals zijn ijzersterke leeuwendressuur voor. Vooral de schijnaanvallen blijven adembenemend. Ik ben benieuwd of hij nog gaat proberen, zijn groep uit te breiden (wat helaas eerder niet lukte met 3 jonge tijgers). Het zou zijn nummer alleen maar sterker maken.

Milko en Frenky zorgden traditiegetrouw weer voor de nodige lol in de piste. Samen blijf ik ze het sterkst vinden; ook deze keer weer flink gelachen. Overigens denk ik dat we Domino’s of NY Pizza binnenkort als nieuwe sponsor kunnen verwachten…… Solo bracht Milko een goede uitvoering van “de band” en Frenky kon vooral bij de kleinsten op de nodige bijval rekenen, met zijn Indische loopeenden.

Tot slot de Cubaanse groep. In diverse samenstellingen brachten de leden, een aantal nummers voor; Touwtje springen, Ikarische spelen, Russische barre, Contorsionist en Springplank acrobatiek. Vooral de Ikarische spelen en Russische barre brachten het nodige spektakel. Helaas leken sommige leden van de groep, nog niet helemaal geacclimatiseerd en ging er nog het nodige mis. Hopelijk zal dat in de loop van de tournee verbeteren.

Ook wil ik nog even het orkest complimenteren; ze speelde of hun leven er van af hing! Let vooral op de gitarist in het midden; deze gaat tijdens de gitaarsolo’s echt helemaal op in de muziek. Geweldig!! Ook de nieuwe LED-verlichtig is om door een ringetje te halen.

Conclusie: Helaas miste ik de goede thematisering en aankleding van vorig jaar. Ook haalde de Cubanen (nog) niet helemaal het Herman Renz-niveau. Maar ach, het betreft hier enkel puntjes op de i. Uitstekend i.p.v. fantastisch; het blijft een voorstelling van hoog niveau. En dat is waar de bezoekers, ook dit jaar weer van kunnen genieten!

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 2:54 pm 

Ik las in het programmaboek van "Celebration" dat er ook een Circus Herman Renz applicatie is voor je i-phone/mobiel is.

Waar kan ik die downloaden?
Ik kan hem namelijk niet vinden.

BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2011 4:57 pm 

Gisterenavond de voorstelling van het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz in Breda bezocht. Wat een genot. Circus met een hoofdletter. Een schitterend jubileumprogramma heeft de directie samen met Mathijs te Kiefte samengesteld. In dit circus is kwaliteit het sleutelwoord. Niets wordt aan het toeval over gelaten. Professioneel in alles is het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz zijn seizoen begonnen. De jarenlange (100 jaar) circuservaring betaald zich uit voor het publiek. Nergens in Nederland kun je zo'n mooie en sensationele circusvoorstelling zien. Dit circus laat zien dat zij respect hebben voor hun publiek door maximaal te presteren en een schitterende voorstelling te presenteren. Twee en een half uur circusplezier, verwondering en verbazing, afgewisseld met de gulle lach die door Milko en Frenky wordt opgewekt, krijgt het publiek voorgeschoteld. Wie naar de voorstelling van dit circus gaat weet zeker dat hij zeer tevreden en onder indruk van de show nog lang zal kunnen nagenieten.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00