Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 2:54 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: The last circus (film)
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 10:52 am 

THE LAST CIRCUS -een prijswinnende film-

Afbeelding

Geen idee of hier al eerder aandacht aan besteed is, zolang kom ik hier nog niet. Maar ik kwam het toevallig tegen. Een Spaanse film uit 2009 of 2010 met als titel The Last Circus. Nou, zo een titel trekt natuurlijk wel de aandacht. Volgens mij is hij hier nooit in de bioscoop geweest, maar dat gebeurt wel vaker. Of hij komt pas veel later. Of ik heb hem gemist, dat kan ook.

Veel informatie heb ik er ook niet over, wel een paar foto's. Het verhaal speelt aanvankelijk in 1937 tijdens de Spaanse Burgeroorlog en er wordt een gevecht geleverd tussen soldaten en mensen van het circus. Maar ergens anders heb ik ook al gelezen dat het een echte horrorfilm is. Als iemand hem gezien heeft hoor ik dat wel. Lijkt me geen echte aanrader voor mensen die altijd al niet zo gek zijn op clowns.
De film is gemaakt door Álex de la Iglesia, en dat is zeker in Spanje maar ook daarbuiten wel een bekende regisseur. De film werd winnaar op het Filmfestival van Venetië in 2010 met de eerste prijs voor Beste Regie en voor het Beste Script.
Trailers van de film heb ik hier gevonden:
http://www.thelastcircusmovie.com

De plaatjes spreken verder voor zich, eerst een paar vrolijk makende posters, dan wat actiefoto's en op de laatste staat de regisseur.

plaatjes op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

Berichtonderwerp: Re: The last circus (film)
BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 11:25 am 

De plaatjes zeggen genoeg: Het verhaal is verplaatst naar de moderne tijd (Kojak-neon, moderne auto's, kleding, horloges, interieur van buffet enz.) en het is een keiharde actiefilm gezien de inhoud van de foto's. Nou is dat laatste tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Met een Sissi-film krijg je de zaal niet meer vol...

Berichtonderwerp: Re: The last circus (film)
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 4:38 pm 

Wel wat vergeten erbij te zetten. Alle rechten van de foto's zijn van MAGNOLIA PICTURES. Dat hoort er wel bij anders kan iedereen ze overal maar bij gaan plaatsen en dat mag zo maar niet. Nu mag dat alleen als er reclame voor de film wordt gemaakt. Zoals hier.

Is het jullie wel opgevallen dat de foto albummen zijn vernieuwd? Want voor dat ik lid werd keek ik natuurlijk hier ook al wel eens rond. Toen eerst waren ze in van die felle kleuren, waardoor de foto's minder mooi leken. En nu in van die mooie neutrale grijzige achtergronden. Dat vind ik wel een hele verbetering. Je kunt het ongeveer vergelijken met een met de hand geschilderde bestelbus wat nu een Rols Royce Silver Shadow is geworden. Mooi gedaan.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00